• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motor beschermen

Dji

Detailing rookie
6 dec 2020
9
15
Hi,

ik heb recent een tweedehands bmw gs gekocht. Ik de lak willen beschermen tegen oa vliegjes maar de tank ook tegen de kniepads.
is coating de goede oplossing? Kan ik ook het scherm vooraan meenemen, plastic spatborden? Beter met een transparante wrap?
ben leek in dit alles maar heb bij mijn wagen al wat voorzichtige stappen genomen met positief resultaat…
thx
 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. ;D

Een coating zal inderdaad meer bescherming geven tegen insecten. Als je een dikkere/hardere coating hebt, zal je ook wat meer bescherming hebben tegen mechanische slijtage van je kniepads, maar hier is het zeker niet voor bedoeld. De coating zal daar simpelweg bekrassen en sneller slijten, dus een folie zal daar beter op zijn plaats zijn.

Scherm vooraan... Windscherm? Een volwaardige lak-coating zal niet optimaal hechten op ongelakt kunststof, maar een coating die juist bedoeld is hiervoor, zoals Gyeon - Trim, zal dat wél doen. Een andere optie is een coating zoals Gyeon - Cancoat die op enkele verschillende materialen aangebracht kan worden.

Plastic spatborden... Gelakt of ongelakt? Zelfde verhaal als hierboven.
 
Geyon cancoat kan dus ook gebruikt worden op ongelakte plastic en plexi glas?
enig tips rond wrappen? Wat kopen, waar,…?