• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorblok motorfiets

j3roen

Detailing addict
24 mei 2012
93
52
Ik heb dit weekend mijn GSF 650 SA onderhandel genomen; lak / trims / ketting etc. etc. zijn weer helemaal top.

De fiets is eens semi naked bike; groot deel van het blok is zichtbaar en zwart gespoten.
Hoe kan ik dat weer als nieuw krijgen?

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat ik voorheen altijd deed is flink sprayen met WD40, oud tshirt eroverheen en dat weer herhalen na een maandje. Dat werkt enigszins.

Ik denk nu zelf aan foamen met wat APC erbij, en dan met een detailbrush alle vieze plekjes masseren terwijl de foam zijn werk doet.

Daarna een beschermlaag, colli 845? En zo ja, hoe aanbrengen?

Alle tips welkom :)

Zo stom dat ik steeds vergeet voor en na foto's te nemen. Ik heb nu mijn 3 motorfietsen gedaan en 2 van mijn auto's. Resultaten worden steeds beter :)

Ik zie carburateurs en ander 'kwetsbaar' werk, dus zou er niet met water/foam op los gaan. Heb zelf een Honda Monkey, en houdt 't blokje daarvan bij door met een borsteltje alle losse troep weg te halen, daarna met een heel slappe APC (iets van 1 op 50 ofzo) uit een handpompje de vettigheid losweken en met een stuk poetskatoen weghalen. Ik wil geen blokpakkingen e.d. om zeep helpen...

Vervolgens de gelakte onderdelen in de Meg's tech 2.0 (nadat m'n Schildpadje op was :-b ), gewoon met een oude doek en veel aanbrengen zodat je zeker weet dat je alle hoekjes/gaatjes meeneemt.

De ongelakte onderdelen maak ik schoon met Brasso (juist, die oma ook gebruikt) en doe daar verder weinig aan. Kan je evt. met een daarvoor geschikt product beschermen.

Thanks Otto! Goed punt over de kwetsbare delen. Maar is het met zo'n fiets niet zo dat het wel tegen wat water kan? Zeker omdat het een naked is?
Ik heb wel eens door weer gereden wat denk ik erger was dan de gemiddelde spuitslang :) Aan de andere kant, het water komt dan natuurlijk vrijwel alleen van voren.

Ik had niet stilgestaan bij de pakkingen ook! Zeer goed punt.

Ik denk steeds bij APC en foam dat het een vriendelijk product is. Maar hoe veilig is het nou eigenlijk? (algemene vraag misschien). Zal het echt eea. aantasten? Niet dat ik dat risico ga en wil lopen.

Vriend van mij had laatst industruiele reiniger (W99) gehaald bij Motozoom. De fles in kwestie was gaan lekken. Zelden zulk agressief spul gezien. Ging overal dwars doorheen. Plastic tas compleet weg, en (hij ging met de metro) een stuk van de metrostoel was compleet verkleurt. Duidelijk geen fijn product en toch "Biologisch afbreekbaar". Juist. Het product zelf wordt geadverteerd als een soort van APC. Je zou het verdunt op stoelen etc. kunnen gebruiken. No way dat ik dat zou doen in iedergeval nadat ik gezien heb wat het kan doen. Poorboys APC heb ik gebruikt op mijn bankstel en een extractor; geen enkel probleem (1:4). Maar goed, ik dwaal af :)

Dat gaat mij wel een klusje worden, wax aanbrengen in de kleine gaatjes / randjes van het cilinderblok :) Ik denk dat colli 845 dan ook wel werkt als jij megs gebruikt?

Ik zou eerder voor Reload gaan, dat is transparant, met Colinite krijg je witte uitslag op de meest vreemde plaatsen.

Reload gaat het hem worden dan :) Ook goed voor mijn velgjes zie ik net. Ik stel mij voor dat ik dit product dan met een kwastje ook goed kan verspreiden op plekjes waar je moeilijk met een MF / pad komt.

motorblok blijft een hel met allemaal die kiertjes en hoekjes, en doe het met apc of met deze: https://www.Carclean.com/producten/Motorfietsen/Motorclean/product/S100/Motorfietsreiniger_1000ml_2012_101806.aspx

die laatste flink erop spuiten en dan tussen de kieren uit laten lopen, vervolgens met aan badstoffen handoek zoveel mogelijk proberen schoon te maken en niks meer aan doen, een week later is het toch weer ranzig :)_[]

Ik gebruik daarvoor de AG Engine Cleaner met een kwast inwerken in de kiertjes/randjes en daarna met een klein pisstraaltje afspoelen :-)^
Werkt al heel lang goed, zolang je maar niet als een idioot met een HD op elektra en "pakkingen" gaat spuiten is er niets aan de hand :rules