• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorfiets in coating zetten

Neelis

Detailing guru
24 okt 2010
263
150
Ik ben nieuw in de coating scène, maar ik heb het glaswerk van m'n auto in de Gyeon coating gezet en ik ben om.
:D

Nu wil ik mijn motorfiets in de coating gaan zetten en dan heb ik te maken met de volgende materialen:

- matte kunststof tank en wat 'plaatwerk'
- hoogglans aluminium frame
- gespoten hoogglans wielen
- mat zwart kunststof spatborden
- kuipruit, ik denk polycarbonaat net als de koplampen

Kan ik nu 'eenvoudig' de motor wassen met Dreft, daarna Prep en dan alles van de motor in Cancoat zetten, of ga ik te kort door de bocht? Ik lees dat Cancoat glanzend is na het uitwrijven, dat zou het geen optie maken voor m'n motor tank, kuipwerk en spatborden.

Om nu met verschillende soorten coatings te gaan werken, maakt het kostbaarder, maar misschien wel de beste optie.
Ik zou ook een coating kunnen gebruiken voor matte oppervlakken en die overal gebruiken, gaat me meer om de bescherming dan om glans.

Wat denken jullie of is jullie ervaring?

Nog een plaatje van de brommer in kwestie.
20210509_205250.jpg
 
Ik heb van de week de mini ook gewoon de kunststof delen langs de spatborden ook in de cancoat gezet. Ze zeggen dan het in principe overal op kan zelfs op glas. Nu weet ik niet wat het doet op een matte lak. Denk toch dat het wel wat zal gaan glimmen lijkt mij.
 
Wow wat een mooie bike!
Matte delen kun je volgens Gyeon gewoon in Cancoat zetten. Zelf geen ervaring mee maar als het op Trim lijkt krijg je geen glanzend paneel terug, alleen een wat donkerdere kunststof en geweldige waterafstotendheid.
 
Meerdere matte bikes in de cancoat staan of gehad, wordt ietsje 'voller' van kleur, maar zeker geen glans m.i.
 
Meerdere matte bikes in de cancoat staan of gehad, wordt ietsje 'voller' van kleur, maar zeker geen glans m.i.
Thanks!
Dat klinkt goed, want dan kan ik met Cancoat los op m'n auto's en motorfiets.
Mocht het me toch niet zinnen, dan is het er na 3 jaar wel af :p
 
En eerder ook wel hoor... In mijn ervaring (op auto's) ongeveer 6mnd bij buitenslapers en 2lgn aangebracht, zonder boosten tussendoor.
Op fietsen minder, omdat deze (deels) met sterkere ontvetter worden gereinigd op regelmatige basis.
 
Mijn motor staat binnen en rijdt amper. Als ik hem was met Shampoo Plus. Dan verwacht ik dat het langer blijft zitten. We gaan het meemaken. Tzt maar eens bestellen.
 
@Neelis ondertussen de aprillia al in de coating staan? Wat is het resultaat geworden?

Ben aan het kijken naar een Triumph zoals je weet, nu zijn er enkele modellen uitgevoerd in matte lak. Hij moet uiteraard wel goed te detaillen zijn. Anders wordt het voor mij namelijk geen matte kleur.