Beste allen!
Tot nu toe ben ik nogal voorzichtig omgegaan met het reinigen van motorruimtes. Meestal is het dan inspuiten met APC+D (1:4 tot 1:10, afhankelijk van de vervuiling), inwerken met verschillende borstels en dan gelijk afnemen met een vochtige doek. Op die manier krijg je alle oppervlakkige delen wel mooi schoon natuurlijk, maar toch blijf ik me ergeren aan delen (waar ik net niet bij kan) die vies achterblijven.
Veel forumleden 'gebruiken gewoon' water bij een motorruimte detail, net als vele andere bekende detailers op YouTube. Toch ben ik hier 'bang' voor, om het zo maar even te zeggen. Ik maak me dan vooral zorgen over de motoronderdelen die absoluut geen water mogen zien, al weet ik niet precies welke dat zijn. Wie kan mij hierbij helpen; welke onderdelen mogen absoluut niet nat worden? En de daarop volgend: hoe plakken jullie deze onderdelen dan af om ze te beschermen?
Thanks, Lawrence
Tot nu toe ben ik nogal voorzichtig omgegaan met het reinigen van motorruimtes. Meestal is het dan inspuiten met APC+D (1:4 tot 1:10, afhankelijk van de vervuiling), inwerken met verschillende borstels en dan gelijk afnemen met een vochtige doek. Op die manier krijg je alle oppervlakkige delen wel mooi schoon natuurlijk, maar toch blijf ik me ergeren aan delen (waar ik net niet bij kan) die vies achterblijven.
Veel forumleden 'gebruiken gewoon' water bij een motorruimte detail, net als vele andere bekende detailers op YouTube. Toch ben ik hier 'bang' voor, om het zo maar even te zeggen. Ik maak me dan vooral zorgen over de motoronderdelen die absoluut geen water mogen zien, al weet ik niet precies welke dat zijn. Wie kan mij hierbij helpen; welke onderdelen mogen absoluut niet nat worden? En de daarop volgend: hoe plakken jullie deze onderdelen dan af om ze te beschermen?
Thanks, Lawrence