• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

motorruimte porsche 911 hulp?????

klankie

Detailing rookie
24 mei 2008
90
0
beste luitjes

zit met het volgende
is mij gevraagt een porsche 911 te doen
en moet zeggen dat ik zeer vereerd was want dit gebeurd zelden
lak en binnenkant is geen probleem
maar de MOTOR baart mij toch een beetje zorgen
voor mijn eigen auto gebruik ik dasty en werkt super
maar voor de porsche durf ik dit niet!!!
heb ook de apc van poorboy in mijn bezit maar weet eigenlijk niet waar ik het beste aan doed

graag een beetje advies van jullie stel ik erg op prijs

gr klankie
 
Meg's of PB APC voldoet en is het meest gebruikt. Mocht dit niet helpen wat ik me niet kan voorstellen kun je nog altijd safe degreaser of super degreaser gebruiken!
 
het zal allemaal wel helpen daar ben ik niet bang voor
maar dat ik schade aanricht en dat hij niet meer start dat baart me zorgen
 
de motor laten lopen als je 'm afspuit.

dasty werkt ook prima, en kan geen kwaad voor de motor.

en als je echt hardnekkige vervuiling hebt, dan kun je er met een kwastje nog remolie op doen, en dan afspuiten.
 
Dasty kan geen kwaad voor de motor nee, maar ik blijf het zeggen, kijk uit met Dasty, het ontvet als de spreekwoordelijke neten, er zitten daar allemaal rubber slangen e.d. deze zouden sneller kunnen gaan uitdrogen door het gebruik van Dasty en andere sterke ontvetters. Slangen en e.d. dus na het reinigen altijd behandelen met een dressing o.i.d.!
 
Gewoon de kwetsbare delen afdekken met plastiek zakjes ,product inwerken en dan na "Spoelen" met een zachte straal terwijl de motor draait ,dan blijft het lichtjes warm en droogt het water wat sneller in alle hoekjes.

Wil je veilig ,dan gewoon APC inwerken en afnemen met doeken.Gebruik oude doeken..Je begrijpt wel waarom..;)
 
ok dat daty enz zal werken weet ik maar ben toch bang voor eventuele schade
zal raad opvolgen om delen in te pakken waar ik bij kan
en dan maar kijken war het schip strand
 
niet te bang met remolie op een kwastje en dan op metalen en misshien wel gespoten delen knoeien!!

dat is echt tinnef, en dat zou echt mijn ALLER ALLER ALLER laatste redmiddel zijn, als ik dan al niet besloten heb om het dan maar niet schoon te maken...:no
 
Nooit of te nimmer remvloeistof gebruiken!!!!8o

In de modelbouw wordt remvloeistof nl. gebruikt om lak af te weken, dus.......
Lijkt mij niet zo'n strak plan om dat bocht te gebruiken.

Succes met de 911:)^
 
Ik ben ook altijd een beetje huiverig om met allerlei spul in de motor te spuiten. Meestal neem ik gewoon de delen waar ik goed bij kan af, en verder durf ik ook niet te gaan. Dus tot nog toe ziet mijn motorruimte er ook niet op en top uit...:(
 
Als je APC of safe d-greaser gebruikt is het allemaal niet zo erg, deze middelen zijn er voor. Maar altijd de slangen e.d. weer voeden met een dressing o.i.d. Ik raad het gebruik van Dasty echt af, zoals ik en andere vaker zeggen: het is té agressief!

Hoe ik altijd de motorruimte schoonmaak:

- Motorruimte nat maken met sproeikop (lage druk)
- Delen inspuiten met Meguiar's APC (1:10) of bij veel vet/olie Super of Safe D-Greaser van Meguiar's.
- met kwasten/borstels de vuile delen behandelen om het vuil los te krijgen
- Motorruimte weer afspoelen met sproeikop
- Drogen met doeken
- Kunststof delen en slangen behandelen met Meguiar's All Season Dressing of NXT Tech Protect of een ander product wat geschikt is voor rubber/kunststof.

Dan ga je van dit:

bmwx304C.jpg


naar dit:

bmwx326C.jpg
 
tja dat ziet er bij mijn bmw ook zo uit maar met een auto van iemand anders vind ik het toch een beetje riskant
hangt een iets hoger prijs kaartje aan dan bij mijn auto

hier een picca van de desbetreffende porsche
2-1.jpg
 
Als je onzeker bent ,gebruik dan gewoon de doek + APC methode zonder water..
Van wat ik heb gezien is het meestal gewoon wat stof ,smeer zal je niet veel zien bij Porche.

Vergeet trouwens niet onder de spoiler te reinigen en te dressen..Aangezien deze niet altijd zichtbaar is. ;)
 
Stond er bij mij een 911 voor de deur, zou ik hem blijven droog rijden :D :D
Okay, nu weer on topic. Ik vind de motorruimte ook tricky. Heeft iemand toevallig een filmpje? Dat maakt e.e.a. ws een stuk makkelijker.
 
Ik gebruik dasty wel ooit voor dit soort toepassingen, maar dan wel 1:10 verdunt, echt agressief is het dan niet meer hoor, werkt perfect.

Laatst zelfs een half leder / half alcantara interieur er vlekvrij mee schoon gekregen, en ziet er nu echt uit als nieuw, absoluut geen teddyberen look (1:10 verdunt).