• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte Volvo V60

Joey

Detailing trainee
4 mrt 2018
19
35
37
Vandaag even de motorruimte onder handen genomen. Deze fijne 5 cilinder wordt altijd goed onderhouden. Het enige wat hij in zijn 340000 km nooit heeft gehad is een opgefrist motorblok. Foto's zijn niet heel denderend, maar ik in het echt ben ik tevreden. Goed spul van Autoglym.

Opzich viel het nog wel mee hoe het eruit zag. Alleen wat stof en zand. Vooraf met de stofzuiger door de motorruimte geweest:

motor1.jpg


Daarna het blok afgespoten met water. Ingespoten met Autoglym engine cleaner, en met een kwast alles afgenomen. Ik heb alleen wat folie om de dynamo gewikkeld voor de zekerheid:

motor2.jpg


Motorruimte weer afgespoten met water, en daarna ingespoten met Autoglym Finyl en Rubber care:

moto3.jpg


Overtollig spul een beetje opnemen met een doek. Daarna laten drogen:

motor4.jpg


Eindresultaat:

motor5.jpg


Toen & nu:

motor6.jpg
 
Kijk dus zo kan het er uit komen te zien! Die staat ook nog op mijn steeds langer wordende lijst :innocent:

Stapje voor stapje zeggen ze dan! Lekker gewerkt hoor!
 
Mooi, sorry voor het inbreken in een oude topic
Doet die autoglym vynil and rubber care het een beetje langdurig?
Ik zit met een rubber manchet om de dynamo, die wat liefde kan gebruiken.

Grt Rinke