• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Muffe geur in de auto, hoe pak ik dat aan?

Vinc_94

Detailing addict
12 feb 2019
43
63
29
Ertvelde
Hallo forumleden,
Ik zou graag eens het interieur grondig onder handen nemen. Meestal blijft het bij stofzuigen en afstoffen met allesreiniger. Ons madam rijdt het meest met de kadjar en laat al graag eens wat rommel enzo liggen (zaag er genoeg over maar helaas helpt het niet xd). Nu ik zit wel met een muffe geur in de wagen. Niet echt stinken hoor, maar gewoon muf. Dus mijn vraag. Hoe pak je het interieur aan, met welke producten enzo voort. Het betreft onze Renault kadjar. Zetels zijn half (nep) leder en half stof.
Al dank bij voorbaat xp
 
Persoonlijk zou ik alles gewoon goed schoonmaken. :D Geur komt van bacterien, dus er zullen dingen/materialen zijn die een beurtje kunnen gebruiken.

Matten/stoffen bekleding/ongelakte kunststof/rubbers en dergelijke maak ik schoon met APC+D en borstels/doeken/kwasten. Vervolgens breng ik een dressing aan op het rubber/kunststof.

Leer reinig ik uiteraard met specifieke producten en voed het daarna weer.

Als er hierna nog een geur hangt, dan zal het ergens anders aan liggen. Zo kan het bijv. uit je interieurfilter komen o.i.d.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Interieurfilter is nog maar 2000km geleden vervangen dus denk dat dit het probleem niet zal zijn. En apc+D is dat iets anders dan gewone apc? Xd
Als u daar zin voor heeft kunt een lijstje maken met de Benodigdheden?
Grtz en bedankt voor het antwoord
 
Eens met het bovenstaande alles goed reinigen. Zelf ben ik nogal fan van Rituals en heb sinds vorig jaar een blokje autoparfum bij het ventilatie rooster hangen. Iedere keer als ik instap ruik ik het weer Heerlijk!

115428
 
Bedankt @RoyBa , no offense maar Ik hoop dat dit niet te vergelijken is met een vanniledenneboom wc achtige geur? Sorry maar vind die geur van die dennenboom echt vreselijk xp
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Ik zou je interieur een keer goed aanpakken, over het algemeen apc icm een interieurdetailer met kwasten en doekjes. Een extractor wil ook goed helpen voor je matjes en vloerbedekking. Misschien dat je deze kan lenen van iemand of huren.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
m@rio tnx. Al van alles geprobeerd xd helaas de wagen afnemen zal niet gaan gezien zij de grootste wagen nodig heeft voor de kinderen en voor haar werk xp
 
En apc+D is dat iets anders dan gewone apc?
APC = All Puspose Cleaner
+D = +Degreaser.

Simpelweg een vrij sterke APC met een ontvettende werking.

Maar, gewoon goed reinigen met ''een apc'' in combinatie met borstel/doek zou al een hoop kunnen doen. Als de geur (ook) van je matten komt, dan kan je deze met een APC + bijv. paardnehaarborstel kunnen reinigen. Idealiter kan je een tapijtreiniger gebruiken waarmee je het vuil/vuile water wegzuigt, maar handmatig zoals ik al beschreef is een goed begin.

Je kan deze huren bij bouwmarkten en dingen zoals Boels enzo.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nog geen muf interieur mogen doen maar in huis en in de auto's gebruik ik PBW Enzyme en Carpet Cleaner voor de stoelen en matten. Dashboard kun je meerdere producten voor gebruiken zoals Gyeon Vinyl Cleaner en Preserve, PBW APC&D en Natural Look en ga maar door met merken.
 
Alvast bedankt voor jullie tips mannen. Zodra ik men aankopen doe en het interieur behandeld heb laat ik hier nog een bericht achter in het forum :) grtz
 
Bedankt @RoyBa , no offense maar Ik hoop dat dit niet te vergelijken is met een vanniledenneboom wc achtige geur? Sorry maar vind die geur van die dennenboom echt vreselijk xp

Nee gelukkig niet daar heb ikzelf ook een hekel aan. Dit ruikt ook als hun verzorgingsshampoos en blijft lekker ruiken en er zit een na vuller bij. Ik denk dat dit wel de goedkoopste makkelijkste oplossing is samen met het schoonmaken van het interieur.
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94