• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Must have voor een mooi gepoetste auto

mr_cox

Detailing rookie
2 okt 2014
5
0
Hallo allen,

Volgende week donderdag worden er opnames gemaakt van mijn auto, een Volvo C30 T5 met Polestar upgrade.

Uiteraard ga ik deze voor de opnames nog even flink aanpakken en in de perfecte staat brengen. Ik wil hier ook nog tiregel voor halen.

Welke producten zijn verder must haves om de auto in topstaat te krijgen?

Reeds in bezit:

meguiars NXT Tech Wax 2.0
meguiars scratch x 2.0
Poorboys shampoo
meguiars velgenreiniger
Gekookte lijnzaadolie voor de plastic delen.

Verder wil ik ook graag het interieur behandelen. Ik heb geen leer. De middenconsole heeft een metalen inleg.

Denk ook aan pads en doeken e.d.

Bedankt voor de tips!

Groet Bas

Klei + glijmiddel voor de buitenkant.
Poorboys Natural Look voor de binnenkant
Autofinesse Revive voor de plastic buitendelen (en op een C30 zijn dat er véél), dit zal een stukje duurzamer zijn dan je lijnzaadolie, en het is ook zo'n knoeiboel niet
Poorboys All Purpose Cleaner om je interieurdelen proper te maken (sterk afgelengd !), om de oude lijnzaadolieresten uit de trims te schrobben, en om je banden eens goed te schrobben
Autofinesse Satin Tyre Gel voor je banden
Een glasreiniger om je ramen proper te maken

In wat voor staat is je auto, ik denk aan eerste instantie aan polijsten. Immers krijg je daar de correctie en glans mee.

Allen bedankt voor de reacties.

De auto is in goede staat en staat droog gestald. Komt in de winter niet op de weg. Word 2x per jaar in de wax gezet en komt uiteraard nooit in een wasstraat. Heeft verder nooit een grote poetsbeurt gehad met polijsten (en heb ook het idee dat dat nog niet nodig is).

polec301.webp

hmm, tja. Klein beetje een vaag topic als ik zo eerlijk mag zijn. Wat heb je nodig om je auto in topstaat te krijgen? Kijk eens in de stappenplannen van Dibbuz (handmatig of machinaal) en kies uit elke categorie iets leuks en doe er nog een metaal polish bij (Motley blue bijvoorbeeld) voor je uitlaten, dan kom je er wel. Of als je maar 1 ding extra wil kopen, een Swissvax master kit?? (Sorry!! ;))

Zonder gekheid, het is natuurlijk enorm afhankelijk van wat je wil doen, wat je budget is en hoeveel tijd je hebt. Uit je laatste post krijg ik het idee dat je hem niet terug naar af wilt strippen (kleien etc.) en opnieuw voorzien van een wax, maar enkel snel opfrissen. Dan zou je naar de 'Quick Detailers' moeten kijken. Heb zelf enkel ervaring met Finale van AF en Cure van Gyeon, maar je hebt genoeg andere goede detailers (Sonax BSD schijnt ook goed te zijn en is nu in de aanbieding). Gezien de kleur van je auto zou ik voor Cure kiezen in dit geval.

Om je andere vragen te beantwoorden, ik ben een groot fan van Gyeon Tire, dus kan ik ook aanbevelen. Je banden zien er daarna weer uit als nieuw. Het hoeft niet perse, maar het blijft wel langer zitten als je banden goed schoon zijn, dus koop er ook gelijk even een Mothers Tire Brush bij.

Wat betreft de pads en doeken e.d.: Naar mijn mening kan je nooooooit genoeg Peluche verde doeken hebben en is Monello sowieso het 'go to' merk wat dit betreft. Niet perse het beste of het goedkoopst, maar wel zonder twijfel de beste prijs/kwaliteit.

In mijn interieur gebruik ik wel eens Spritz of Aerospace protectant voor de kunststof/nep leren delen. Geeft in mijn ogen een mooie als nieuw look. Voor de overige delen zit er niets anders op dan APC en schrobben.

Succes, maar dat zal wel lukken denk ik. Mooie Volvo trouwens!

Tonie

Bedankt voor je reactie en je compliment.

Ik ben met je eens dat het een beetje een wazig topic is, zowel inhoud en titel. Gisteren snel aangemaakt met een lege accu, omdat ik vandaag een bestelling wil plaatsen en het hopelijk morgen in huis heb. Er zijn echter zo veel producten dat ik het spoor bijster was. Je hebt gelijk dat ik hem niet volledig wil " strippen". Althans niet nu.

De opnames komen redelijk onverwacht. De auto stond reeds geschorst en gestald op de carport onder zijn hoes voor de aankomende winter. Dit kan omdat het voor mij puur een hobby is. Ik haal hem er nu dus onder weg en heb alleen dit weekend om hem weer in goede staat te brengen. Zaterdag voor het poetsen, zondag voor het technische deel (beurtje .e.d.).

Ik was vooral benieuwd naar hoe het interieur te reinigen, de banden zwart te houden (wel net nieuw) en de zwarte kunststof delen diep zwart te maken.

Aan deze tips heb ik al erg veel!

Dat verheldert al een hele hoop. Laatste vraag is nog wel een beetje: wat is je budget? Er zijn al genoeg goede producten voorbij gekomen en voor elke stukje auto is wel een middeltje te vinden, maar mijn ervaring is dat je al gauw over de 100 euro gaat. Je hebt dan wel mooi spul, maar als je er op dit moment niet teveel geld aan kwijt wil zijn en het enkel voor een momentopname is, kan je natuurlijk ook goed combineren. Revive kan bijvoorbeeld ook op je banden en aerospace protectant doet het ook op plastic, maar niet zo lang, etc.

Nou ik heb het een en ander besteld. Kleine hoeveelheden zodat ik het eerst kan testen en volgende keer in bulk kan laten komen.

Ben van mening dat ik samen met wat ik al had in ieder geval snel een goed resultaat kan krijgen. Na de winter een keer kleien en misschien polijsten. [TABLE="cellpadding: 0, cellspacing: 0"]

1
100712
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
€ 15,99
€ 15,99

1
100729
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
€ 12,99
€ 12,99

1
100732
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
€ 12,99
€ 12,99

1
102143
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml
€ 11,00
€ 11,00

1
102624
Dodo Juice - Motley Blue metal polish - 100ml
€ 14,50
€ 14,50

Foto volgt uiteindelijk nog + een link wanneer de opnames online staan van een bekend autoblad :) hoewel ik verder nog niet in detail kan gaan.

mr_cox;n404350 zei:
Als het om de Volvo gaat?

Dan speelt geld geen rol:-D

Dus toch de Swissvax master collection? :)

Hopelijk is het allemaal gelukt van het weekend en staat de volvo er weer blinkend bij. Ik mis overigens wel Gyeon Tire in het lijstje….

mr_cox;n404339 zei:
Heeft verder nooit een grote poetsbeurt gehad met polijsten (en heb ook het idee dat dat nog niet nodig is).

polec301.webp

Als dit een foto is van een schone en gewaxte auto dan denk ik juist dat polijsten een hele waardevolle toevoeging zal zijn.
Vindt de glans nou niet echt overtuigen, zeker niet op het achterste gedeelte van de auto.
Volgens mij is daar nog wel veel en veel meer uit te halen.

Je clayed ook voordat je de wax aanbrengt ?

Must have zou wat mij betreft zijn poor boys prof polish. Ipv polijsten zou je de lak hier een keer mee kunnen cleanen knapt ie ook lekker van op.daarnaast kun je het nog voor vele andere doeleinden gebruiken.

Prof. polish zal idd een hele verbetering kunnen betekenen voor je lak. Heb afgelopen weekend mijn camionette van het werk ook ff snel een opfrisbeurtje gegeven maar moet er wel bij zeggen dat het hier om een witte auto gaat die nog nooit echt proper is geweest tot ......nu .
Prof. polish , ontvetten , sealant erop geknald en een verschil van dag en nacht.

De foto kan natuurlijk ook niet goed overkomen , irl is er mogelijk veel meer glans dan wat we nu zien .

Mooie auto btw .