• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Muurhaspel (luchthaspel) voor leidingen compressor

Diezelke

Detailing chief
2 feb 2018
98
78
Ik ben dus op zoek naar een muurhaspel maar dan voor de luchtleidingen van mijn compressor (dus geen muurhaspel voor mijn tuinslang, die heb ik al (Gardena 20m. aanrader trouwens). Iemand suggesties ?

Volgende modellen heb ik al gevonden:



Iemand nog ervaringen met andere types ?

Alvast bedankt !
 
Rodac Haspel.
10-15-20m met verschillende diktes.

Heb er zelf 2 hangen , eentje van 20m in de werkplaats en eentje van 10 in de garage.. beiden nu 6-8j oud en nog nooit problemen mee gehad. Heb ook de elektrische kabelhaspel hangen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Diezelke
Zou idd voor een rodac gaan of ander bekend merk, die goedkope merken zeggen vaak 'ze gaan lang mee' dat is zo'n begrip waar niemand wat mee kan, voor de een is een jaar lang en voor de ander 10 jaar, en als er dan iets kapot gaat zie er maar onderdelen voor de krijgen bij een onbekend merk.

ik werk nog steeds met een losse 20 meter slang die ik om een goedkope tuinslang hanger doe

wat ik wel gedaan heb is een lucht/vocht afscheider vlak bij de compressor en een aparte aansluiting met een pot die een beetje olie toevoegt voor de gereedschappen.
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
Waar wil je het voor gebruiken? Voor banden oppompen heb je aan 6 of 8mm binnendiameter voldoende.
Voor luchtgereedschap is 10mm wel prettig maar dan moet je ook compressor hebben die dat gereedschap qua volume aankan.

De 25M Hyundai luchthaspel van HBM heeft een oprolsysteem dat net als bij Gardena haspels de slang netjes laat oprollen.
Haspels die dat niet hebben kunnen nog weleens vastlopen bij de laatste meters oprollen.
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
Waar wil je het voor gebruiken? Voor banden oppompen heb je aan 6 of 8mm binnendiameter voldoende.
Voor luchtgereedschap is 10mm wel prettig maar dan moet je ook compressor hebben die dat gereedschap qua volume aankan.

De 25M Hyundai luchthaspel van HBM heeft een oprolsysteem dat net als bij Gardena haspels de slang netjes laat oprollen.
Haspels die dat niet hebben kunnen nog weleens vastlopen bij de laatste meters oprollen.
ik heb een 50liter 2 pk compressor. Gebruik deze voornamelijk om mijn autobanden op spanning te zetten. Gebruik ook voor de Tornador black en het uitblazen van bepaalde onderdelen van interieur, motorruimte. Ik overweeg om eventueel ook een slagmoersleutel op luchtdruk aan te schaffen. Ik weet niet of mijn 2 pk 50 liter compressor dan volstaat voor een slagmoersleutel