• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

muurhaspel

Diezelke

Detailing chief
2 feb 2018
98
78
Dag allemaal,

Om mijn garage wat meer "detailproof" (niet te verwarren met "coronaproof") te maken, zou ik graag een muurhaspel installeren. Ik heb nu een tuinhaspel die ik elke keer dien te halen in een andere ruimte, aan te sluiten, etc. Daar de huidige tuinhaspel 99% van de tijd gebruikt wordt om de auto te wassen, ben ik aan het uitkijken naar een muurhaspel. Mijn wagen staat onmiddellijk voor de garage, dus ik denk dat een 40m muurhaspel voldoende moet zijn. Wellicht kan ik daar op de een of andere manier ook mijn Nilfisk C130.2 op aansluiten.

ik dacht aan deze:

1. https://www.hubo.be/nl/p/hozelock-auto-reel-muurhaspel-met-tuinslang-40m/342160.html
OF

Hopelijk is het ok dat ik de linkjes hier zet, zoniet, geef maar een seintje, dan haal ik ze wel we

Daar Carclean geen muurhaspels verkoopt denk ik niet dat ik in overtreden ben van de regels, anders graag een seintje.

Alvast bedankt voor jullie tips.

PS: indien er iemand tussenstukken heeft opdat de kabel Nilfisk hogedrukreiniger niet langer "zotdraait", dan hoor ik het graag.

Alvast allemaal bedankt, prettig weekend en veel poetsplezier !

Diezelke
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik heb zelf de Gardena 25meter en die bevalt mij prima.
Wellicht ook makkelijk om te hebben maar ik heb ook een hbm muurhaspel (15 meter) voor de stroomvoorziening
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Als de auto direct voor de garage staat dan heb je toch geen 35/40m nodig? Gardena lijkt me ook de betere keuze, zou wel even verder shoppen dan CB, bij Hornbach bijv zijn ze een stuk goedkoper.
 
Hier ook de 15 meter van Gardena en mijn auto staat zo’n 12 meter van de kraan af. Daarnaast nog een slang van 10 meter aan mijn HD. Meer als zat slang om de auto te kunnen doen en die is ook lang zat ;)
 
Zoals anderen ook al aangeven: als je de haspel niet helemaal achterin de garage hebt, en de auto ver voor de garage hebt staan, kun je echt wel met een iets kortere versie uit de voeten. Op het werk volgens mij een 15m en een 20m Gardena hangen, en die voldoen goed. Volgens mij kun je bij die Gardena eventueel ook nog een andere slang monteren als je dat zou willen. Voor jouw doeleinden lijkt 25 meter mij meer dan genoeg (en minder slang betekent dat je ook meer watertoevoer (minder weerstand) voor je HD hebt.

Ik weet niet of Hornbach ook in Belgie zit/levert, maar dan kun je redelijk wat geld besparen: linkje
Als je niet persé een zelf oprollende haspel wil, maar een haspel die je zelf met een slinger oprolt, kun je ook nog flink wat geld uitsparen.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de 15 meter roll-up en ik sluit mij aan bij wat hierboven gesteld wordt: hou het zo kort als praktisch mogelijk, je zult merken dat de kracht significant afneemt naarmate je een langere slang neemt. Voor de HD meestal geen probleem (tenzij je een beest van een machine neemt) maar voor de open-hose methode is een beetje straal alsnog wenselijk.
 
Ik heb zelf de 35 meter versie van Gardena van het vorige type. Bevalt zeer goed hangt buiten maar gaat al jaren lang mee en doet ze werk zonder haperingen. Toen der tijd getwijfeld tussen de 25 meter versie en 35 m maar na wat onderzoek kwam ik er achter dat de behuizing gelijk was aan elkaar, enkel de slang lengte was anders dus toen maar de 35 gepakt. De 15 meter was wel kleiner. Ik weet niet of dit ook bij de nieuwe versies het geval is. Succes met de zoektocht groet Ruud.
 
ik heb 4 pluggen en 4 schroeven gebruikt, 4 gaatjes geboord in de beugels en de losse haspel gewoon aan de muur gehangen, koste me nog geen 5 euro (ex slang) bij v cranenbroek, je moet dan wel zelf met een slinger de slang op rollen, maar dat is ook niet de moeite.
 
Net zoals gezegd, neem een wat kortere, als je voornamelijk eigen auto wast, direct voor je garage.

Die enkele keer dat het wat verder moet, kun je die andere haspel Die je al hebt er bij zetten. Slang erop aansluiten, of met zo'n slang verbinder die je erin klikt.

Zelf ook niets te klagen over Gardena kwaliteit, slangen goed en anti kink. Koppelingen gewoon lek vrij, wat met imitatie meuk wel anders is. Veel los verkrijgbaar, tot rubbers aan toe. Voor thuis gewoon goed.

Ook voor de handen vriendelijke koppelingen, aan robuuste Geka koppelingen wel eens mezelf open gehaald. Iets met koude handen en slangklemmen :D
 
Kijk inderdaad effe naar de aanbieding wat @Diezelke ook al hier boven plaatste... Ik zal inderdaad persoonlijk ook Gardena gaan. Echter ben ik niet bekend met Hozelock.. Wellicht zal dit ook een prima merk zijn.. Voor de hoge druk hoef je geen zorgen te maken..