• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MX5 zomerklaar maken

Jell-ee

Detailing trainee
28 sep 2011
6
32
Beste Mensen,

Sinds korte weer een 'nieuwe' auto, een MX5 uit '98.

Opzich staat die netjes in de lak maar een beetje extra shine is nooit weg!

Is dit wat om te starten?: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit__100861

Ik ben niet van plan de auto elke week grondig te poetsen of met 35 verschillende doeken en potjes te werken. Simpel is prima, maar resultaat is van belang.

Wil het overigens wel met de hand doen voorlopig, dus nog geen machine nodig.

Ik had zelf wat rond gespeurd en was op deze lijst uitgekomen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De auto:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Schitterende auto.

En voor handwerk heb je gewoon goede producten uitgekozen, waar je wel eventueel op kunt letten is de keuze tussen wax en sealant.

Na je zin over "Ik ben niet van plan de auto elke week grondig te poetsen etc" kreeg ik het idee dat je liever voor duurzaamheid gaat en dan zou je beter naar een sealant zoals Poorboy's EX-P uitkijken. Maar Natty's is heel makkelijk te verwerken dus als je het niet erg vind je auto na 2 maanden weer te waxen zou ik het lijstje zo houden!
 
2 doekjes is wel aan de magere kant, liever wat meer doeken. Stel dat je een doek laat vallen of iets dergelijks.

Sowieso heb je al een doek nodig voor:
- stap 1 mothers
- stap 2 mothers
- natty's wax
- extra doek voor het kleipakket.

En met 1 doek per stap je gehele auto ga je niet redden omdat een doek na verloop van tijd verzadigd raakt met residu. En als de doek verzadigd is, neemt deze weinig residu meer op.
 
Welke doeken zou ik moeten hebben dan?? Beetje te betalen ook nog....

Iemand nog tips voor de Softtop? Is vinyl geloof ik
 
peluche verde trio deze zijn echt de moeite en niet duur voor 3 stuks.

Ik raad je zeker nog 6 goede doeken aan om toch iets of wat van doeken in huis te hebben. 2 a 3 doeken per stap is hier de boodschap. Als een doek verzadigd raakt doet ie zijn werk minder en als je 1 doek gebruikt voor meerdere stappen dan ga je het vorige product eigenlijk verspreiden en dat is natuurlijk niet ideaal voor het resultaat.
Koop zeker ook nog een paar goedkope mf zemen van de action voor het vuilere werk (velgen, dorpels). Deze kosten bijna niks.


2 Wash mitts is ook geen overbodige luxe, 1 goeie/duurdere voor de bovenkant en 1 goedkopere voor de onderkant van de deuren en dorpels.

Verder als je handmatig wilt polijsten zijn verschillende handpads ook weer aan te raden.

En ik mis nog een goede droogdoek.

Je wilt geen 35 verschillende doeken en producten gebruiken dat snap ik maar hoe meer moeite je erin steekt, hoe beter het resultaat.


Succes nog !