• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

My first project: Prelude BB6

Anabasis

Detailing rookie
16 mei 2008
240
0
Het lijkt er op dat morgen de eerste kans zich voordoet om met mijn eerste project te gaan starten, mijn eigen Prelude.
Ik twijfelde eerst nog of ik misschien eerst beter kon beginnen met de auto van mijn pa of een ander familielid, maar ik denk dat ik op Tim zijn adviezen en uitleg kan vertrouwen, dus neem ik de de handschoenen op en ga op mijn eigen auto aan de slag. Een van de adviezen van Tim was om deel voor deel te werk te gaan. Ik denk dat ik dus met m'n voorschermen ga beginnen en misschien ook nog de motorkap, of toch maar de kofferklep? :weetniet ....nu lijkt het er op dat ik toch ga twijfelen.... :| Ik ben een beetje bang om te clayen en polishen omdat ik dat zelf nog nooit eerder heb gedaan. Ik heb het Tim dus 1x zien doen en ik moet het ook kunnen als ik zijn uitleg en werkwijze volg....

Voor alle duidelijkheid nog even de spullen die ik ga gebruiken na het wassen en drogen:
Poorboys World - Poly - Elastic Clay
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Poorboys World - Black Hole
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue

Aan het resultaat denkend van Tim zijn demonstratie krijg ik de moed weer terug om zelf aan de slag te gaan :D
Nog een nachtje slapen en dan morgen aan de slag :party:

Mochten jullie nog tips en adviezen hebben dan verneem ik het graag van jullie!
 
Suc6! Moet goed komen als ik de producten zo bekijken!
Ben benieuwd!
 
Veel succes! Gewoon aan de gang gaan. Daar leer je het meeste van.
Als je hier in de buurt woonde had je zo langs kunnen komen en had ik je wel geholpen.

Joost
 
Het weer was ok vandaag, maar de wind mijn grootste vijand.
Ik heb namelijk nogal wat kastanjebomen vlakbij huis staan en die kwamen door het natte weer van gisteren en de wind van vandaag dus naar beneden zeilen.
In het ergste geval spatten ze op de auto uiteen en zat de auto onder de pluizen =-o Geen ideale omstandigheden dus om aan het werk te zijn ]-0

kastanjes.jpg


Uiteindelijk heb ik het maar bij mijn rechter voorscherm gelaten.

Het beste kan ik toch maar op zoek gaan naar een goede beschutte ruimte in de omgeving, maar ja, waar vind ik die? :|

To be continued...
 
Om maar te zwijgen wat vogels vanuit dezelfde boom op je bolide kunnen droppen, word je meestal ook niet vrolijk van, of het moet toevallig stevig regenen... ;)
 
8-o Door de perikelen met de kastanjes, heb ik nog weinig kans gezien om dit project op gang te krijgen, maar ik was wel al zover dat ik de rechter- en linkervoorschermen (en de kofferklep) had behandeld.

Nu zat ik vanochtend nog een in de volle zon de schermen nog eens na te kijken op swirls e.d., nu lijkt het alsof het linkerscherm nog nooit behandeld is...misschien zelf erger als voorheen.

Zaterdag wordt dit toch wel mijn prioriteit. Ik kan wel aan de slag gaan met Black Hole, EX en Natty's Blue, maar zolang die swirls erin blijven, heeft het niet echt zin.
kHoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. tZou mooi zijn als iemand mij hier machinaal mee kan helpen. ,^^

Dan kan ik echt met plezier de andere producten toepassen.
 
Je gaat geheid meer zien als je gaat poetsen, je let nu meer op details, en dan zie je echt alles (wat een ander totaal niet ziet overigens). Kan wel eens frustrerend zijn, maar het komt goed met een beetje geduld en moeite... ;)

Je zit niet echt om de hoek, anders had je wel eens langs kunnen waaien om de excenter te proberen. Is wel een uitkomst hoor zo'n ding...
 
Jammer dat je er a.s. zaterdag niet bij bent :(
Maar ja Bergschenhoek zit dan ook niet echt bij jou om de hoek... Hopelijk tot een andere keer! :)
 
Ach... we hebben in september ook nog de Easterwood meeting... en anders kom je daarna toch gewoon
een keer onder mijn carport staan? Is een klein stukkie rijden, maar dan heb je in ieder geval geen last
van zon of kastanjes... hooguit teveel koffie ;)
 
Yes, na het wassen heb ik de motorkap en voorschermen gekleid met de kei van poorboys, daarna heeft Dibbuz/Dennis mij uitleg gegeven over de excenter en de rotary en hebben we mijn motorkap en linker voorscherm behandeld met SSR-1 van Poorboys en Mezenas (?). Daarbij hebben we ook verschillende pads van Lake Country uitgeprobeerd. Mijn lak was wat zachter dan hij had verwacht (kleefde aan de pad).

Daarna ben ik aan de slag gegaan met de Black Hole, EX en Natty's Blue.

Thanx voor het compliment! Jouw auto zag er echt bijzonder uit met de aftermarket lichtunits en die oranje kleur is werkelijk schitterend om te zien!
 
Chips, is mijn project eindelijk klaar, ben ik vergeten foto's te maken...
On top of that, heb ik mijn camera uitgeleend :auw

Hopelijk heeft Mondiaan een camera en kan hij mij te hulp schieten...
 
Echt klaar is ie nog niet, vandaar dat ik de pics nog even hier plaats :-"
Ik moet nog aan de slag met Trim restorer en Natural look dressing voor de raamlijsten, rubbers, interieur en ook de banden moet ik nog doen.

Voordat ik in allerijl naar Mondiaan ben gereden stond de Lude alweer een uurtje kastanjehaartjes op te vangen :(
Ik zat heerlijk aan de koffie, wachtend tot Top Gear zou beginnen, toen mij plots te binnen schoot dat ik helemaal vergeten was om voor en na foto's te maken!

Gelukkig had ik de mazzel dat Mondiaan thuis was en wel een camera bij de hand had (Canon Powershot S40, grappig heb zelf een S30).

Genoeg geluld hier volgen de pics...

IMG_7315.jpg

Snel even naar Mondiaan voor foto's (net gearriveerd)

IMG_7312.jpg

IMG_7311.jpg

Tuurlijk, alweer een paar vliegjes, druppeltjes die tevoorschijn zijn gekomen en ja weer van die kastanjehaartjes overal op de auto

IMG_7313.jpg

Toch nog een druppeltje en korreltje carnauba gemist

IMG_7314.jpg

IMG_7316.jpg

(Nog) niets aan banden en uitlaat gedaan
IMG_7318.jpg

kheb een beetje speling op mijn bumper zo te zien...


De up close foto's van mij velgen heb ik niet gepost, het ritje van 2 minuten had alweer voor remstof gezorgd op buiten- en binnenzijde van de velg.
In de haast mijn quick detailer vergeten mee te nemen en Mondiaan's doeken zaten net in de was, had nog wel een katoenen doekje waar ik wel nog even wat druppeltjes mee heb verwijderd van de auto zelf.
 
Vandaag heb ik even de tijd gehad om met de Natural Look het interieur te doen, wat een heerlijk spul zeg! ,^^
Ik was nog geen 3 tellen bezig, toen ik ineens moest denken aan pistache ijs...
Nu heb ik al heel wat bijzondere geuren van verschillende car detailing producten geroken, van frambozen tot kauwgumballen, maar pistache (ijs) is wel heel bijzonder!

Ik ben heel erg benieuwd hoe mijn auto morgenochtend ruikt als ik naar mijn werk ga.

Foto's volgen nog, ik kan mijn camera na het werk ophalen en dan schiet ik wat plaatjes van mijn interieur.