• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na kleien ook nog Polijsten?

Peter 2.0 TDI 4-Motion

Detailing rookie
21 okt 2010
3
0
Beste mede enthousiastelingen!

Ik wil mijn auto een full overall poetsbeurt geven.
Ik wil daarvoor de volgende volgorde gebruiken:

Wassen met Super slick en wax
Daarna kleien met California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Dan polijsten met Super Resin Polish van Autoglym
en dan afwaxen metBlue Velvet

Alleen is mijn vraag of je na het kleien nog wel zou moeten polijsten???

Graag uw visie hierop?
Eventuele aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom :party:

Groeten Peter.
 
Stap 0; goed en veel lezen. :ja

Polijsten is om de bestaande (lichte) schade aan de lak zoveel mogelijk te verwijderen.
Als je vrijwel geen waskrassen of verwering hebt, hoef je niet te polijsten.
Het is niet denkbeeldig dat je met kleien een paar kleine krasjes maakt.
Die kan je handmatig wel wegkrijgen.

Zorg wel voor een schone lak voordat je gaat waxen, scheelt behoorlijk in de levensduur van de wax.

Hans
 
+1 Stap 0 ......:D

Enneh... stap -1: Stel-jezelf-hier-voor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het helemaal eens met Hans: polijsten en kleien doe je alleen als het nodig is. Vergeet niet: met polijsten haal je een miniscuul dun laklaagje weg. En waarom zou je lak weghalen als het niet nodig is?!;) Veel succes en plaats vooral je foto's in het show off deel
 
Om geen nieuwe topic te moeten openen , stel ik mijn vraag hier even .
Heb mijn wagen eind oktober gekleit , moet ik deze nu opnieuw kleien als ik hem in de wax wil zetten of niet ?
 
Kun je alleen maar achterkomen door te testen met een boterhamzakje...via de zoekfunctie zal dat ergens hier op het forum staan.....ik heb het ooit gelezen maar weet niet meer exact waar...
 
wassen, boterhamzakje om je hand doen, even voelen :cool:
IK denk dat het nooit kwaad kan, maar je kunt het best even op bovenstaande manier controleren (mijn mening...)
 
Hangt ervan af...is het nodig? En dat hangt ervan af hoeveel vervuiling er alweer op je wagen zit...en dat hangt af van: hoeveel km je doet, slaapt de wagen buiten of binnen, enz....:weetniet

Ik klei persoonlijk altijd als ik mijn wagen wil waxen....is het daarom altijd nodig? In mijn ogen wel...maar dat ben ik natuurlijk. :grinning:

Beoordeel de lak van je wagen en kijk wat je ervan vind....?
 
Ik zou de stap met SRP niet overslaan. Deze werkt ook als een cleaner (zoals bijna elke polijst); maakt je lak dus ook intern schoon (ipv de klei die alleen oppervlakkig is). Hierdoor breng je de wax ook aan op een nóg schoner oppervlak, waarmee je de standtijd van je wax verlengt. En maak je maar niet druk om de minuscule laklaag die je verwijderd, SRP staat niet bekend om zijn 'cutting' power, maar heeft eigenlijk meer 'vullers' die eventuele swirls verbergen.
 
[MOD]Gaarne niet onnodig quoten, dank U![/MOD]

Thanks Ivo weer iets om op mijn verlanglijstje bij te zetten . ;)
 
@ Picasso ik zag in je collectie dat je reeds Black hole hebt en ook Monello polijstmiddelen...waarvoor wil je de SRP gebruiken?
Voor de polijstende werking hoef je SRP niet te kopen wat die is mi verwaarloosbaar en voor de cleanende functie en fillers heb je BH al....
Lijkt me een onnodige aankoop (ik spreek uit ervaring btw ;) )

Uiteraard beslis je zelf wat je wel of niet koopt maar wou je er toch ff op wijzen dat je reeds producten hebt die "hetzelfde" doen als SRP. ;)
 
He Virus bedankt voor je tip , scheelt me weer al wat euro's .
En dat vind ik nu zo tof aan dit forum , je word langs alle kanten geholpen als beginnende detailer . :)^
 
SRP is een AIO (All In One) en anders dan Black Hole.

Black Hole bevat een mildere cleaner dan SRP, die alleen echt actief wordt bij machinaal gebruik. Als je Black Hole er met het handje opsmeert, dan heb je bijna geen cleanend effect. Met SRP heb je zowel handmatig als machinaal een cleanend effect. Ook bevat SRP als AIO een sealant, waardoor je niet per sé meteen een wax of sealant over SRP hoeft te doen.

Ik heb SRP en Black Hole gehad, en recent nog Black Hole verkocht. SRP blijft in m'n toolbox, omdat deze hetzelfde doet qua glaze plus ik werk af en toe ook nog met de hand. Met SRP heb ik een all-in-one die werkt met de hand en met de machine. Waar Black Hole wel beter in is: de verwerking. SRP stoft veel, waardoor ik na verwerking altijd nog even langs de randjes en kieren moet gaan om daar de restanten SRP weg te halen. Black Hole ruikt lekkerder, stoft niet/veel minder en verspreid makkelijker. Iedere gebruiker heeft weer een andere voorkeur.
 
Ik ga het dan maar bij de BH houden , maar toch bedankt voor je interesante uitleg , ik leer hier steeds meer bij . ;)

[MOD]Gaarne niet onnodig quoten, dank U![/MOD]
 
@picasso: als je het berichtje erboven dan niet meteen quote maar middels een "@GMToyota" wilt doen, dan blijft het wat overzichtelijker en komt het ook goed over ( en ik ook weer blij ;) )
Wat GMToyota zegt klopt als een zwerende vinger met als aanvulling dat de BH aardig wat 'fillers' heeft en de eventuele mini krasjes ook minder zichtbaar worden.
In zowel het geval van de SRP als de BH: afdichten met een wax / sealant anders is het allemaal snel verdwenen