• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na Monello Veloce direct naar Finale of eerst toch Mezzo?

B B

Detailing addict
30 aug 2011
29
50
53
hallo goede morgen ik heb een vraag ik heb een witte auto en heb monello raffini veloce en mezzo en finale moet ik die raffini mee beginnen en dan mezzo en dan finale of kan eerst raffini en dan gelijk finale en heeft iemand ervaring met meguiars white wax omdat het 3 ineen is alvast bedankt ..
 
Goedemorgen,

De beste manier is eerst een test spot doen met bv de Mezzo, je kunt dan zien wat voor werking het heeft.
Als het weinig tot niks doet kun je altijd naar de veloce stappen.
Welke pads ga je gebruiken en doe je dit machinaal of met de hand?
Om wat voor auto gaat het? Auto's hebben verschillende lakken, een duitse lak bv is bekend om keihard te zijn en dan heb meestal niet genoeg aan mezzo.

De white wax heb ik geen ervaring mee, maar met 3 in 1 bedoel je ook gelijk polijsten? Lijkt me eigenlijk sterk voor een wax, zal dan eerder een filling werking hebben wat meer de krasjes verhuld zeg maar.
 
Kan je de vraag wat beter formeren want ik begrijp het niet helemaal. De titel zegt Monello of Meguiar's maar dat zie ik helemaal niet terug in je post?

Belangrijk: Raffini is de naam van een bepaalde serie van Monello: producten waarmee je de lak kunt polijsten. Dus hier vallen ook pads onder. Op het moment dat je alleen Raffini noemt dan is het net of je van Meguiar's de Mirror Glaze of Deep Crystal serie als geheel pakt. Niet echt duidelijk dus.
 
monello pats hard en zacht en het gaat om een opel insignia dus harde lak en machinaal dap 900 en ik vroeg me ook af als ik veloce moet gebruiken moet ik dan ook nog mezzo gebruiken of kan ik dan gelijk naar de finale alvast bedankt
 
Als je Veloce op een foampad (geel of oranje van Monello) en goed doorwerkt dan kan je direct naar Finale.
Zou je Veloce op de paarse foamed wool gebruiken dan wel Mezzo (of Veloce) op foam voordat je Finale gaat gebruiken.

Maar de titel zegt eigenlijk niets over je eigenlijke vraag. Die zal ik even aanpassen voor je.