• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na regen witte plekken op gepolijste rand. Hoe te voorkomen?

alpinadrachten

Detailing addict
8 okt 2010
61
65
Zoals de header al aangeeft heb ik na een nacht regen oid de volgende dag witte plekken op de plekken waar regendruppels gestaan hebben. Na verloop van tijd trek dit weer weg maar het liefst heb ik het gewoon helemaal niet.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Heb mijn velgen sinds deze winter laten opknappen en origineel laten maken. Voorheen was de origineel gepolijste rand in kleur gespoten. Nu weer gepolijst en in de 2k blanke lak gespoten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
b91b86f687601be8cc7bb9169332d59d_zps5db65cc8.jpg


aa900405c57ffb3368aac25bd1a758fc_zpsf303ab59.jpg


baefda84254e5505eae3d6afa58d1388_zps11d1fe0d.jpg


Heb de velgen ook al even in de mseal van chemical guys gezet om te zien of dit verschil maakt maar maakt niks uit..
 
Lijkt wel vocht onder de blanke lak. Daar valt niets aan te doen.
Daarom doe ik geen blanke lak over mijn gepolijste rand. Gewoon goed bijhouden is de boodschap
 
Bedankt voor de reacties. 2K blanke lak niet goed aangebracht? Hoe kan ik dat controleren? Het betreft 2K zijdeglans blanke lak.
Vind het zelf ook een erg vreemd verschijnsel.
30 minuten drogen van het wiel en het is weg...

@ Jeroenn,

Onbehandeld laten is voor mij geen optie. Ik rij dik 40K per jaar dus dat schiet niet op met onbehandelde wielen...:(
 
Ik heb natuurlijk makkelijk praten met mijn 12k km per jaar :grinning:
Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Je moet er dus iets voor over hebben in mijn ogen.

Ik gebruik die van mij wel enkel in de zomer.
 
Klopt maar deze wielen vergen al genoeg aandacht. Bijna elke week zit ik eraan... :)

Ik snap het verschijnsel niet echt.
Als de lak niet goed aangebracht is en dus een open structuur heeft dan zouden daardoor de doffe plekken kunnen ontstaan. Maar dan gaan ze toch ook niet meer weg?
He vreemde is dat het wel wegtrekt na ongeveer 30 minuten.

Zou trouwens betekenen de M-Seal ook een open structuur achterlaat aangezien ik het daarmee ook heb. Maakt helemaal niks uit.

Iemand die ook ervaring met dit verschijnsel heeft of weet hoe / waarmee ik het kan voorkomen?

Alvast bedankt.
 
Ik die van mij bijna elke dag :-b

En ik was ook aan het denken om eens te zien wat voor effect een sealant of wax heeft, of er dan iets veranderd.
Gelukkig gaat het zo snel weg, maar het zou inderdaad niet mogen gebeuren.