• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Microfibre Wash

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Op aanraden dit goedje toch maar eens gekocht.

14064286_1238259916193547_7502025560820892015_n.jpg


De doeken eerst gewassen op de gebruikelijke manier. In de wasmachine, op 60 graden, vloeibaar wasmiddel, zónder wasverzachter.
Nadat de doeken gewassen waren, de doeken in bad gegooid.

14064256_1238259882860217_5998121287162753072_n.jpg


De doeken hebben een uurtje in bad liggen weken.
Links het glas met water wat uit het bad kwam, rechts ter vergelijk een glas met schoon water...
14045974_1238259859526886_6669650891153297736_n.jpg


Ik was echt verbijsterd. Ik dacht dat de doeken altijd schoon uit de wasmachine kwamen, maar ik heb m'n denkbeeld aaridg bijgesteld.

Vanaf heden staat de fles Nanolex standaard ook op de wasmiddelen plank.
14089095_1238259962860209_6103709232097948129_n.jpg


Een doek na het centrifugeren voor en na het uitkloppen voordat ie werd opgehangen.
14055087_1238270766192462_297035645885512644_n.jpg




Verkrijgbaar in 1 liter en 5 liter
 
Leuke test, komen ze na wassen met nanolex dan wel schoon uit de wasmachine, of heb je dat nog niet getest?
 
Toevallig deze week ook eens getest. Had een sample van de Nanolex staan. Mijn moeder wast mijn doeken altijd (ze gelooft nog steeds dat ik niet begrijp hoe de wasmachine werkt...). Haar viel meteen op dat de doeken schoner en zachter aanvoelde en dat er geen vettig wax residu in de wasmachine achterbleef zoals met conventioneel wasmiddel. Klinkt als een goed product dus.
 
Mooi goedje inderdaad.
Gebruik zelf de micro-restore concentraat, werkt ook perfect.

Helaas op het moment niet bestelbaar.
 
@m@rio
Zo doe ik het inderdaad. Reinigt door die Micro Restore altijd beter dan alleen wasmiddel.
Na het wassen op niet hoger dan 40 graden in mijn geval, los kloppen en binnen te drogen hangen. Los kloppen om de vezels extra wollig te maken.

@nicknameless
Dat je dat niet eerder probeerde man? Ik ben helemaal verbaasd. Soms echt vieze doeken die ik met vloeibaar wasmiddel niet schoon kreeg, krijg ik dan meestal stralend schoon met Micro Restore!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Ik heb deze ook al een tijdje.
Doe het altijd in de wasmachine een scheutje. De doeken worden wel wat schoon. Maar niet echt zacht zoals nieuwe doeken...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Heb al verschillende volgordes gelezen, maar wat is nu eigenlijk het beste voor schone doeken? Eerst laten weken en dan wassen, eerst wassen en dan laten weken of de microfiber wash in de wasmachine in plaats van wasmiddel?
 
Ik denk dat de tijd een bepalende factor is.
Eerst weken in een microvezel reinigingsproduct en daarna met bijvoorbeeld de hand wassen kan zeker een goed resultaat opleveren.

Persoonlijk heb ik daarvoor te weinig tijd en meestal te veel doeken. Daarom stop ik alles in de wasmachine, vul de machine voor de helft met een vloeibaar wasmiddel en voor de helft met Micro Restore.
Ik doe het zo om langer met mijn relatief dure Micro Restore te doen.
Ik krijg er alles mee schoon.

Ik heb eens tweedehands doeken gekocht. Sommige zagen er niet uit.
Tot mijn starre verbazing zijn de meesten stralend schoon geworden. Ik was echt aangenaam verrast.

Twee goedkope doeken waren zo vervuild dat de vlekken ook na meerdere malen wassen niet schoner werden. Daar kan alleen een vlekkenschaartje nog een oplossing bieden...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Rowen93
Ik ben benieuwd wat jij ervan zult vinden @Zluytr. Voor mij werkt het.
Meestal kies ik een programma wat heet Dagelijkse was. Dat is een 50 minuten durend programma wat eigenlijk voor ondergoed en sokken is bedoeld.
Daarna 1400 toeren centrifugeren.
 
@Aficior gebruik je dan een volwaardig wasprogramma of een verkort 60 of zelfs 30 minuten programma?

Edit: Je las mijn gedachten en beantwoordde mijn vraag toen ik m nog aan het typen was.. Bedankt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik gebruik een soort gelijk programma.. 40 graden voor 50 minuten en 1400 toeren.

Ik gebruik de nanolex al een tijdje naar volle tevredenheid... Maar het gaat wel hard! Dus als ik op deze manier een beetje product kan besparen zal mooi zijn :)
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik doe 40 graden op een microvezelprogramma. Duurt zo'n 50minuten. Maar dat witte ding met draaiende trommel is intelligent, en vaak al eerder klaar. Ook met een 50/50mix.

Al moet ik de Nanolex nog wel eens hebben ja,...
 
Goede morgen :)

Je de doeken komen er idd net zo mooi uit! Voortaan maar dit aan houden.. Heb ik langer plezier van de nanolex :)

Ik ben echt elke keer verbaasd hoe mooi de doeken er uitkomen!