• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Si3D op remklauwen ?

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
Ik wil mijn blauwe remklauwen van de BMW 530D eens grondig reinigen. Na het wiel te verwijderen wil ik de blauwe remklauw inspuiten met remmenreiniger om daarna ze te polieren met de hand met Scholl S30 en vervolgens te voorzien van een laagje Nanolex Si3D. Nu is mijn vraagje : kan ik Si3D op de remklauwen aanbrengen of is deze coating niet bestendig tegen de hitte van een remklauw ? Alle tips zijn welkom !
 
Ik zou niet schoonmaken of ontvetten met remmenreiniger, dat spul is op basis van nafta en aceton en kan de rubbers in je remklauw aantasten. Je kan denk ik beter gyeon prep of nanolex ex gebruiken.

Eerst goed wassen, daarna polijsten en dan pas ontvetten voor je de coating aanbrengt.

Verder geen ervaring met si3d dus kan je helaas niet adviseren of dat op remklauwen kan!
 
Geen ervaring met nanolex op remklauwen, daar kan ik je niet bij helpen.
Maar dat remmenreiniger niet gebruikt zou mogen worden op een remklauw vind ik raar. Zeker omdat het speciaal daarvoor gemaakt is (komt uit de tijd van asbest in remvoering).
Het is zo vluchtig dat het al vervlogen is voor het rubber zou kunnen aantasten.
 
@Vanhout ,kijk heb je nog een reeds aangebroken restje Gyeon Rim staan zou ik dat gebruiken maar als je toevallig een restje Si3D hebt staan waarom zou je het dan niet doen?