• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex si3d

Richardvmid

Detailing rookie
19 sep 2021
4
2
Hallo,

2 weken geleden een nanolex si3d coating aangebracht op mijn vrachtauto.
Na aan alle eisen te hebben voldaan wat betreft het niet wassen en hoe aan te brengen.
Nu is het op zijkant nog in perfecte staat alleen de voorkant (zat helemaal onder de vliegen voor het wassen) lijkt de coating wel helemaal weg.
Iemand die kan bedenken wat dit kan zijn?

Alvast bedankt
 
Dus na het wassen lijkt de coating weg te zijn omdat er geen beading of sheeting meer aanwezig is? Of heb je op een andere manier vastgesteld dat de coating weg is?
 
Sommige shampoos hebben het (bij)effect om tijdelijk de sheeting en beading te beperken
Goed afspoelen en na het drogen de tijd geven.
Morgen opnieuw beoordelen ;)
 
Bedoel je met eisen voor niet wassen, dat je na het aanbrengen heb gewacht met wassen tot de coating volledig uitgehard was?
Het is waarschijnlijk dat de coating het nog prima doet maar dat er toch nog viezigheid op zit die voorkomt dat de coating zijn werk goed doet. Wat heb je gebruikt voor het wassen?
Ik kwam toevallig dit filmpje tegen, of het daadwerkelijk jouw probleem is durf ik niet te zeggen maar iig zie je het idee wel duidelijk uitgelegd:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb inderdaad eerst gewacht tot hij volledig was uitgehard. Wel is de zijkant sochtends vroeg aanbracht en heeft de hele dag in de zon gestaan en de voorkant s avonds en wel heb je dan erna sochtends een beetje last van dauw maar dat lijkt mij geen probleem ofwel?Voor het wassen gebruik ik altijd shampoo van Nerta. Heeft nog nooit een wax of iets aangetast in al die jaren en maakt het erg goed schoon. Ik zal aankomend weekend de auto weer grondig wassen (was hem altijd met 2 emmers en vooraf eerst in foamen) en dan kijken of het beter is.
Bedankt voor je reactie
 
Zou het eens proberen met een shampoo waar niks in zit van bescherming. En kijken wat het dan doet. Als je het volgens procedure hebt gedaan moet het gewoon nog aanwezig zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Van de Nanolex coating durf ik het niet te zeggen, maar van bijvoorbeeld Gyeon Cancoat weet ik dat 's avonds aanbrengen van de coating gecombineerd moet worden met even wachten en dan Cure aanbrengen om te voorkomen dat de coating niet goed uithardt door vocht (dauw) en lage temperatuur. Dus mogelijk is er iets vergelijkbaars aan de hand.

Van Nerta zie ik geen product eigenschappen als ik google, geen pH-waarde, niet wat er in zit voor extra glans/bescherming, dus niet te zeggen wat de invloed van deze shampoo is.