• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex - Ultra Glass ..VS.. RainX / Rain Kleer

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.930
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Normaliter open ik niet een nieuw topic als ik iets wil weten, maar snuffel ik uitgebreid in de rondte op het internet. Echter werd er in mijn zoektocht alleen maar twijfel en onduidelijkheid gecreëerd. Ik heb namelijk de Nanolex - Ultra Glass liggen uit de Mystery Box en was hier heel erg blij mee. Dit was iets wat op de wishlist stond omdat dit beter en langduriger zou werken als andere middelen.

Ik wilde het vandaag gaan aanbrengen, maar het is nogal nat buiten. :D Ik ging dus even wat extra info opzoeken en raakte toen aan het twijfelen.

Het idee dat ik momenteel krijg is dat iets ''simpels en goedkoop'' zoals RainX of Rain Kleer net zo goed of zelfs beter werkt als de sealant en dat voor een fractie van de prijs.


Is er iemand die zowel een glass sealant als de goedkopere middels heeft gebruikt en zijn/haar ervaringen kan delen?
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik heb zowel de Rain Kleer als de Nanolex Ultra Glass Sealant gebruikt. In mijn ogen is de Nanolex in vrijwel elk opzicht beter. Het enige punt waarop de Rain Kleer wint is het aanbrengen, want dat luistert niet zo nauw als bij de Nanolex. Als je bij de laatste een stukje vergeet uit te buffen dan kan je gaan polijsten (eigenlijk net als bij een coating).

Qua duurzaamheid is Nanolex vele malen beter. Op onze Saab zit het nu al 2,5 jaar op de zijruiten, zonder dat ik zie dat de werking afneemt. De voor- en achterruit heb ik na 1 jaar opnieuw gecoat omdat de werking wat minder werd, maar ook daar zit het nu alweer 1,5 jaar op zonder dat de werking zichtbaar is afgenomen. We rijden ongeveer 20.000-30.000 km per jaar met de auto (al wordt er sinds 4 maanden nog slechts enkele duizenden kilometers per jaar in gereden. Daarentegen heeft de Rain Kleer het nooit langer dan 2-3 maanden volgehouden. Dit was op auto's van familie, vrienden en vriendin, dus over de prestaties tijdens het rijden kan ik helaas niks zeggen.

Ik weet niet wat de pH-toleratie is van Rain Kleer, maar de Glass Sealant van Nanolex is volgens mij tegen alles bestand. Ook dat vind ik een pluspunt (en zal mede de oorzaak zijn van de lange standtijd).

Kortom, ik vind het product van Nanolex een stuk beter. Ik vind het ideaal dat ik het hooguit 1 keer per jaar aan kan brengen en er voor de rest geen omkijken naar heb, want ik ben niet zo'n fan elke paar maanden opnieuw aan de slag moeten.
 
Ik heb TW Rain Kleer gebruikt en heb nu DJ Glass Sealant in gebruik. De grootste verschillen zijn standtijd en bruikbaarheid in het voordeel van DJ en makkelijkheid van verwerken in het voordeel van TW.

En +1 voor Jan!
 
@Jansen - Kijk aan! Dat is de info die ik nodig heb. :heart:
@Istnogferarie - Pindakaas en schommels. :p

Dus het enige nadeel is het aanbrengen. Dat kan ik begrijpen omdat er nogal wat prep bij komt kijken. Maar dit neem ik uiteraard voor lief, want wie wil glimmen, mag niet indimmen. :p

Vraag me alleen af hoe nauw het komt kijken bij applicatie (Kan dit onder m'n tentje met het nodige vochtige weer en 12 uur geen water op de coating is dan ook alleen haalbaar als de auto binnen in huis/garage staat)
 
Ik zat er ook aan te denken een topic te openen hier over... dus bedankt Pat.

Glas is iets wat ik eigenlijk nooit echt bescherm, maar wil dat nu op de golf wel doen. Ook omdat ik een glas dak heb.

Ik heb de schildpad variant wel in huis ergens tussen het stof, maar zat met een schuin oog ook naar de nano te kijken.

Ik heb een hoop horor verhalen over de gyeon verhaal gelezen, wat me ook een beetje heeft af geschrokken.

Heeft iemand ervaring met de gyeon en de nano? En brengt de nano makkelijker aan?

En hoe breng je de nano aan? Met Make Up doek dingetjes? Of met suède doekjes als een normale coating?
 
Ik denk dat het wel onder de tent kan, maar ik zou toch wachten op een droge periode.

@Zluytr ik heb het aangebracht met make-up pads, maar ik ga binnenkort kijken of het ook met de microsuede doeken kan, want dat lijkt me een stuk fijner werken.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik heb wel een glas reiniger uit grootmoeders boek.

Spiritus met ammoniak, je wil het niet in ademen, maar er is niets wat je ruiten zo goed schoonmaakt als dit.
Maar het is dan wel weer slecht voor rubbers, dus als ik het gebruik doe ik het in een sprayer en spuit het op een doek. En dan komt het ook niet in aanraking met de rubbers.
 
@Zluytr Ik heb in april 2017 de Gyeon aangebracht op mijn voorruit. Na 1 week de eerste regenbui terwijl ik onderweg was. Op de snelweg, bij +100km/u snelheden heb je de ruitenwissers niet of nauwelijks nodig. De dag erna heb ik de zijruiten gedaan, deze waaien al veel sneller schoon. Binnen bebouwde kom en op 80km/u wegen heb je de ruitenwissers wel af en toe nodig. De eerste weken na het aanbrengen kreeg ik bij ruitensproeien of 's ochtends bij het schoonvegen van bijvoorbeeld dauw een soort mistige waas over de voorruit. Dit is nu verdwenen, en ik heb inmiddels zo'n 15.000km gereden na het aanbrengen. De werking is nog hetzelfde, het enige dat ik eraan doe is na een wasbeurt de ruiten gewoon schoonmaken met ruiten reiniger(Gyeon).
Aanbrengen is mij aangeraden om de ruiten te polijsten met een mf-pad en de coating zelf handmatig, maar gelijk uitwrijven na het aanbrengen. Als je bekend bent met aanbrengen van Cancoat, moet dit ook lukken.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
@RoyR Wat is de standtijd in jouw ervaring?

@Zluytr Welke horrorverhalen heb jij eigenlijk over de gyeon viewing gehoord?
Ik heb het afgelopen weekend weer eens aangebracht op de voorruit. De laatste keer was zo'n 5 a 6 maand geleden. Hij was nog wel aanwezig. Maar niet zo goed meer als een verse laag.
 
Ik ga met de SDD de Turtle kopen. Ene helft van het voorrraam doe ik de Nanolex en andere de turtle. kijken welke betere eigenschappen heeft. De schilpad zal de standtijd van de Nanolex natuurlijk nooit kunnen evenaren.

Momenteel gebruik ik de set van Nanolex met volle tevredenheid. Het aanbrengen is wel een lastig, nauwkeurig en zwaar karwei waar ik graag vanaf zou willen.
 
+1 @RoyR

Ik heb dezelfde ervaring, bij 40/50 km/u geen ruitenwisser meer nodig.
Ook gebruik ik regelmatig de ruitenwisservloeistof (Autoglym gemixt met Demi water) en deze tast niets aan of in ieder geval niet zichtbaar.
Om de 4 maanden een nieuw laagje en easy aan te brengen en af te nemen (met een vochtige doek, compleet streep en waasloos)
Aanbrengen doe ik middels een make-up padje, na afnemen een 2e laagje voor volledige dekking.

Sinds kort ook een M&K spray variant maar deze presteert compleet ondermaats vind ik, rommelige druppels, rollende druppels laten kleine druppeltjes als spoor na en vuil blijft echt plakken, ook op de zijruiten...jammer.

Nu dus weer terug naar de good old TW.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en RoyR
@Jansen
Het in meerdere stappen polijsten (Prof poslish, Nanolex glass polish) van bijvoorbeel de voorruit is niet prettig.
Voorruiten zijn altijd groot en je kan er slecht bij in het midden. De houding die ik dan aan moet houden bij het polijsten is niet prettig/zwaar te noemen. Het goed voorbereiden bij nanolex is wel een pré.

Het aanbrengen van de coating is te doen qua lichamelijke belasting. Het uitbuffen daarintegen ging de ene keer heel erg zwaar en de andere keer heel erg licht. geen idee waarom. Geen verschil qua werking vernomen naderhand.
Ik vind het aanbrengen van coatings altijd wel redelijk zwaar. De Si3d uitbuffen bijvoorbeeld, hierbij staat het zweet met echt wel drie dubbel dik op mijn voorhoofd. De lak is zo stroef. dit kan @Blade denk wel beamen. Het viel hem ook wel iets tegen toentertijd we de blade onder handen namen.

Ik kan de vergelijking met de TW natuurlijk nog niet maken. Ik hoop dat de verwerking iets makkelijker gaat.
 
Ik heb Rain-X geprobeerd, maar m'n ruitenwissers klapperen enorm. Als m'n ruit nat is, glijden m'n vingers gewoon bijna niet over het glas (wellicht door de siliconen in de rain-x denk ik).
Rain-X zit er al 5 weken op en het klapperen blijft, terwijl de werking van het product al achteruit gegaan is. Mede doordat ik er met klei en Angelwax Vision heb opgezeten, maar ik krijg het niet weg.

Wat is de beste manier om zoiets weg te krijgen? Zijn er andere producten die hetzelfde doen maar het glas glad houden?