• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Urban glass sealant

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
41
Hoi heeft er hier iemand ervaring met de nanolex Urban glass sealant is misschien wel een mooi product voor in de winter

Welk voordeel moet het je in de winter geven dan?
Ik gebruik de Urban, maar vindt het rollen van de druppels niet bijzonder ten opzichte van vergelijkbare producten. Je moet toch wel 100-120 rijden om je ruitenwissers niet nodig te hebben.

Bij de Urban zou het toch vanaf 60km/u al moeten zijn Sjoerd..?
Ik gebruikte tot nu toe altijd de Dodo Juice, ga nu over op Nanlex Ultra.
Bij de Dodo vanaf ongeveer 80km/u voldoende roll-off voor het niet gebruiken van de ruitenwissers.

Het rolt wel vanaf die snelheid, maar niet snel genoeg. Als het dus flink regent komt er meer water op de ruit dan dat er vanaf rolt. Dan heb je dus je ruitenwisser nodig. Op zich geen probleem voor mij, maar het product is voor mij geen vervanger van de ruitenwissers. Daarbij vind ik de vliegende druppels erg afleidend en druk voor mijn ogen, maar dat doet uiteraard niets af aan het product. Ik kan er gewoon niet aan wennen haha.

Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de stand en vorm van de voorruit. Maar ook de hevigheid van de regen en de windrichting en snelheid.

Ik lees ook wel eens verhalen van mensen die claimen nooit geen ruitenwissers meer hoeven te gebruiken met dit soort producten, maar dat geloof ik niet.
Bij snelheden benden de 50 km/uur werken die producten bij mij überhaupt niet. Dan komt er een overgangsgebied tot zo'n 80 à 90km/uur waar de hoeveelheid regen en de windrichting heel veel invloed hebben op het afrollen. Bij motregen werkt het alsnog niet.

sj0ertum;336929 zei:
Het rolt wel vanaf die snelheid, maar niet snel genoeg. Als het dus flink regent komt er meer water op de ruit dan dat er vanaf rolt. Dan heb je dus je ruitenwisser nodig. Op zich geen probleem voor mij, maar het product is voor mij geen vervanger van de ruitenwissers. Daarbij vind ik de vliegende druppels erg afleidend en druk voor mijn ogen, maar dat doet uiteraard niets af aan het product. Ik kan er gewoon niet aan wennen haha.

Met de ultra al geen ruitenwissers meer nodig tussen de 60- 80KM per uur. Rond 130 laatst in wolkbreuk gereden, en ging meer dan perfect, iedereen moest zachter gaan rijden (90-100) en ik kon rustig door met 130, zonder ruitenwissers.
Wat mij betreft ideaal product, maar kan me voorstellen dat je de druppels irritant vind en daar niet aan kunt wennen.

De ultra werkt hierin inderdaad nog sneller. Ik heb het product goed kunnen testen en het is zeker afhankelijk van de voorruit en onder welke hoek deze staat. Ik gebruik het product nu voor alle ruiten en merk dat deze stukken schoner blijven. Ook de voorruit blijft veel beter schoon en vliegenlijkjes gaan er met de ruitenwisser nu wel volledig vanaf. Ook heb ik uitgevonden dat het goed werkt op ruit en raam rubbers! Maar omdat ik niet aan de vliegende druppels kan wennen gebruik ik gewoon mijn ruitenwissers.