• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Wheel Cleaner and Iron Remover

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.458
193
Utrecht
Dag allemaal,

In plaats van Non Ferro gebruik ik de variant van Nanolex voor het verwijderen van ijzer op, voornamelijk, wielen. Nu is de formule een aantal maanden geleden aangepast en is de vloeistof wat stroperiger/dikker dan voorheen. Dit zorgt ervoor dat het product minder snel omlaag loopt, maar het sproeit niet echt lekker. Hoe ik de sprayer ook afstel, de spuit is of dicht, of er komt een dikke straal uit. Dit is niet ideaal, want nu moet ik steeds alles met een kwastje verspreiden en ook werkt het niet echt zuinig.

Misschien ligt het aan de vloeistof, of misschien ligt het aan de sprayer, maar kan ik hier iets aan doen? Zou ik het bijvoorbeeld kunnen verdunnen met water? Of kan ik in het in een andere sprayer doen om te kijken of dat werkt? Ik heb hier op het forum al gelezen dat niet alle sprayers even goed overweg kunnen met dikkere producten. De fles van de vorige formule heb ik nog staan, dus misschien kan ik daar een beetje in overgieten om te kijken of dat werkt.

Wie heeft de gouden tip?

Groet,

Jan

Ik heb zelf de DDJ geprobeerd. Fijne sprayer in vergelijking met de Monello flessen! Het is een tamelijk dik goedje, dus heel licht vernevelen kan alleen onder hogere druk dan een normaal flesje kan leveren. Toch vind ik de DDJ tot nu toe nog vele malen lekkerder sprayen als de Monello.

Ook spray ik in een vloeiende beweging en is het feit dat de sprayers niet heel dun vernevelen ook minder vervelend.

Greetz

Als je al denkt aan verdunnen met water
Dan wel gedemineraliseerd nemen (Kruidvat), anders beperk je de werking
Onthard water (bevat zelf zouten) is ook niet ideaal ivm de zouten in deze producten

Misschien helpt het al je de fles wat opwarmt

Quantoxx Ik heb inderdaad gehoord dat de sprayers van Monello niet al te best waren. Volgens mij zijn ze nu over op een ander type.

RedCat Dankje! Misschien dat ik gewoon wat ga testen met verschillende verdunningen.

tembaco Dat wilde ik gaan proberen. Maar ik had niet zo'n zin om die sprayers om zeep te helpen, dus vandaar dat ik het eerst even vroeg. Ik denk dat ik eerst ga kijken of die de oude sprayer van Nanolex het beter doet. Als die niet beter is, dan ga ik een sprayer van Canyon proberen.

99% zeker dat die het goed doen. Ik had namelijk CG Diablo Wheel Gel eerst in de Monello 700ml flessen incl de sprayers en die werkte wel maar niet echt lekker. Maar met de Canyon sprayers kan ik dit zelfs fijn vernevelen! Ik zou zeggen wacht niet langer;-)

Zelfs in de Canyon sprayers werkt het niet lekker. Of er komt niks uit, of er komt een rechte straal uit. Tijd om een ander product te gaan proberen.

Heb dezelfde ervaring met de Nanolex. Voor mij reden om de volgende keer weer die van Monello te kopen.

Fijn dat ik niet de enige ben. Ik dacht eraan om die van Wolf's te proberen. Die is nog een stukkie goedkoper dan de Non-Ferro

@Jansen - Die heb ik toevallig net in huis. Ik hoop dat het weer morgen beter is, kan ik de Fallout proberen en vergelijken met DDJ Ferrous Dueller. Ook kan ik dan de PB's QD+ en DDJ Supernatural Acrylic Sprits proberen na het wassen.

Greetz

• Leuk
Reacties: Jansen
Ik heb de zelfde ervaring met nanolex na de Iron X op was. Zit er nu aan te denken Gyeon Q2M Iron aan te schaffen,is er iemand die daar ervaring mee heeft?