• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nasa voorsteltopic! Alfa Romeo GTV

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Gegroet detailwereld! :D Ik zal me ook even voorstellen.

Mijn naam is Gillian, geboren in 1990 en woonachtig te België (op een 20 km van Brussel). De allereerste auto waarmee ik op 18jarige leeftijd begon te rijden was een Citroën C2. Ik wou eigenlijk sinds mijn 14 jaar al een Alfa Romeo GTV, maar mijn ouders zagen dat niet echt zitten als eerste wagen ... :(.

dscn0249g.jpg


Na een goed jaartje met de C2 rond te tuffen zag ik in een garage in de buurt een Alfa Romeo GTV te koop staan. Deze was zelfs nog van de eerste eigenaar afkomstig! Ik heb geen seconde getwijfeld: de C2 verkocht en de GTV gaan halen. Mijn eerste rit naar huis in de volle sneeuw, glad, met een auto die meer als het dubbele aan vermogen had dan mijn vorige auto ... was geen sinecure... }:)w

p4pb4389392.jpg

Zo zag ze eruit bij aankoop

Met detailing zelf ben ik in aanraking gekomen toen ik op een dag naar de Alfa dealer moest om iets op te halen. Daar stond namelijk een rekje met Meguiar's producten. Daar heb ik mijn eerste (bescheiden) spullen aangekocht: een flesje Meguiar's NXT Generation Car Wash en een Meguiar's Deep Crystal Polish. Ik was echt verbaasd door het resultaat na 2 jaar met 'gewone' producten te werken (ik ben nog nooit naar de car wash geweest :p).

Nu mijn interesse gewekt was ben ik me wat beginnen inlezen op de site van Meguiar's. Het heeft dan ook niet lang geduurd eer ik mij de Paint Restoration Kit en wat andere detailproducten kocht. Tot nu toe ziet mijn 'collectie' er zo uit:

p4pb6716825.jpg


Om mijn resultaat te verbeteren ben ik op het net op zoek gegaan naar technieken, producten, werkwijzen, ... Al snel kwam ik op Carclean.com en het forum terecht. Op het forum heb ik al heel wat geleerd over hoe welke producten gebruiken enz, wat de mogelijkheden zijn, resultaten, ... Gisteren heb ik mijn eerste bestelling bij Carclean.com geplaatst:

- Monello Dolce Verde klei. Die Meguiar's klei was maar 50g uit de Paint Restoration Kit en is al ver opgebruikt
- Monello Waspakket met Shampoo, spons, droogdoek, 2 emmers en 2 scratch shields. Ik had nog geen Grit Guards of Scratch Shields, das dus vooral de reden dat ik deze ook besteld heb.
- Valma Velgenborstel
- Valma bandenzwart
- 3M Afplaktape
- DAP 500 V2 Mini Starterspakket
- Monello 5.5 mini Orange Cutting Pad
- Monello Piccolo Nero die ik er gratis bijkrijg :p

Momenteel ziet mijn Alfa er zo uit:

scaled.php?server=85&filename=dscf5053u.jpg

scaled.php?server=834&filename=dscf5052y.jpg

p4pb7757038.jpg

p4pb6699490.jpg


Mods:

- Nieuw logo vooraan
- T-Rex uitlaatsierstuk
- Witte zijknipperlichten
- Alfa Romeo mattenset
- Lederen interieur
- Streetperformance Air Intake
- Alfa Romeo Selespeed 17 inch velgen
- Novitec 40 mm verlaging

Als bonus mijn mooiste auto-ervaring tot nu toe: meerijden met de (toenmalige) Ferrari 360 Modena van mijn buur voor mijn 16de verjaardag (een kleine 6 jaar geleden) :party:

p4pb1757498.jpg
 
mooie GTV ! De kap die over de koplampen langs vallen blijft een practig detail.

Zeker als er dan ook nog een v6 onderlicht... prachtig....
 
Hehe bedankt voor de reacties. 'Helaas' is het een TS en geen V6. In België vallen zwaardere motoren nogal moeilijk te verzekeren/betalen voor studenten en jongeren.
 
Geweldige wagen!!! En welkom. Een GTV gaat er bij mij ook een keer komen. Ik wil er ook al 2 jaar 1tje hebben. Maar ik wil wel een V6 TB.

Jij hebt wel een 2.0 of is het de zeldzamere 1.8??
 
Dank u voor het compliment ;) Ik heb de 1.8 versie. Een V6 TB is heeeeeeeeerlijk! Zeker de Spiderversie ervan. Die is echt zeldzaam en zelfs nooit origineel in Nederland geimporteerd. Ik heb er in België tweedehands wel eens eentje te koop zien staan, maar helaas is de verzekering en belasting voor een student onbetaalbaar hier in België :(
Als je geïnteresseerd bent: Alfa GTV/Spider forum Accountje aanmaken en je kan op het forum veel ontdekken. Bepaalde plekken zijn enkel wel toegankelijk indien je een 916 bezit.
 
Slecht nieuws ... Alfa gaat wss plaats moeten ruimen voor iets zuinigers :( Ik ben nog student en moet mijn benzine en onderhoud zelf betalen en met die prijzen van vandaag ... Ik ga zeker en vast op zoek naar iets Italiaans, genre Fiat Punto ofzo. De alfa verkopen gaat zeker en vast wel pijn doen :(
 
Jammer! Soms moet je keuzes maken, hoe vervelend ook! Maar een Punto is ook een leuke en sportieve wagen.
 
Das waar... Mijn hart zegt de Alfa te houden, maar mijn verstand zegt iets zuinigers te kopen. Er komt sowieso terug iets sportievers na mijn studies :p
 
damn is idd jammer. Een mooie okkazie Giulietta kan ook erg leuk zijn...Maar eens jet het virus te pakken hebt, komt het vroeg of laat toch terug ;)
 
Een nieuwe wagen zal het helaas niet worden hoor :p Een basic tweedehandsje om die twee jaar nog mee te overbruggen en dan komt er iets nieuws (waarschijnlijk dus terug een Alfa :p, hopelijk een 4C haha :party: )
 
4c is idd een mooi beestje...Als prijs beetje meevalt, mss volgend jaar keer voor kijken...als hij dan al uit is natuurlijk.
 
Goed nieuws! Ik ga proberen mijn Alfa te houden! :p Mijn vriendin gaat een scooter kopen om haar woon werkverkeer mee te doen zodat ik niet meer moet rijden (ze heeft nog geen rijbewijs :) ). Ik kan, als het goed weer is, dan ook af en toe de scooter gebruiken om wat te bezuinigen op benzine. En ja hoor ... het is een italiaans brommertje :party: !!! Ik ga van geluk mijn GTV'ke eens wassen zi ;)