• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's blue, hoe breng ik deze aan en hoe poets ik het uit?

gcvanwerd

Detailing rookie
9 sep 2009
71
0
Hoi, allemaal.

Ik heb vanmiddag de Natty's blue binnen gehad en heb nog een vraag aangaande het aanbrengen en uitpoetsen daarvan.
Moet ik 1 deel van de auto insmeren of kan ik de hele auto in 1 keer insmeren ????
Hoelang moet het daarna blijven zitten voordat ik kan uitpoetsen ?????
Verder voelt de was erg stevig aan in het potje, dus hoe kan ik dat het beste op een pad krijgen ???? Veel vragen , maar ben een beginneling wat vaste was betreft.
Graag hoor ik het nog van jullie.

Groeten van Gerrit.

gefeliciteerd met je aankoop..
ik gebruik de rode lake country euro handpad.

zorg dat je een schone auto hebt..
neem met de pad een likje uit de pot.. gewoon er overheen strijken.
dan veeg je hem op de auto.. zo maak je een heeeeel dun laagje.
na 3 streken motorkap, neem je weer een likje uit de pot..
en ga je zo verder.

je kan paneel voor paneel doen, paneel 1 insmeren. paneel 2 insmeren, paneel 1 uitpoetsen, paneel 3 insmeren, paneel 2 uitpoetsen

ook kan je, nadat je het hebt aangebracht, met je finger er overheen, neem je alle residu in 1 keer weg, dan is hij klaar om afgenomen te worden.
smeer je hem dan uit, dan is hij nog niet uitgehard (natty's is echt een aan / af wax van dat)

gewoon paneeltje voor paneeltje doen, en zo dun mogelijk aanbrengen,

ik weet niet of het je eerste keer is met een dergelijke wax, maar het kan inderdaad aan het begin een beetje knoeien zijn!
je hebt echt heeel weinig nodig.. alles wat je te dik erop doet, poets je eraf zonder dat deze op de lak jeeft gezeten, en dat is zonde (verspilling)

ligt er trouwens ook aan of je in de volle zon werkt..

in de schaduw op niet zulk warme dagen kan je indd prima de hele wagen doen

in de zon zou ik paneel per paneel doen.. natty hoeft echt geen 10 minuten te curen (red iig niet)

Hoi,allemaal.

Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb al heel wat gepoetst , maar nog niet met vaste was vandaar. Ik heb afgelopen vrijdag de Monello raffini aangebracht, daarna de black hole en vervolgens de NXT-spraywax van Meguiars , omdat ik niets anders in huis had.
Ik ga nu de auto bijhouden met de black hole en de Natty's blue. het resultaat is duidelijk.

Groeten van Gerrit.8-())

Hey.

Dat is gewoon met je vinger even over de aangebrachte wax gaan toch ???? :-b
Ga ik proberen hoor. Bedankt.;)

Groeten van Gerrit.

https://forum.Carclean.com/cc_postst3454/How-to-De-swipetest.aspx

Is gewoon een sticky van... ;)

achja, snelheids foutjes maakt iedereen weleens, en ik doe me best er zo weinig mogelijk te maken
@patrick, absoluut niet! integendeel, ik ben hier om te leren, en dat weet jij ook:|~*

verder hoeft natty niet zo heel lang te curen, helemaal in de zon niet

hele fijne en makkelijke wax, alleen te dik aanbrengen, i c m te lang laten curen, word hij iets moeilijker afneembaar

Hoi.

Ik heb de Toledo weer eens lekker verwend en na de Black Hole de Natty's blue eroverheen gesmeerd. Geweldig goede wax zeg !!! Vanmiddag meteen de 1e regenbui eroverheen gehad en het beading- effect is echt super !!! Dus ik ga zo langzamerhand stiekum overstappen van Meguiars naar poor Boys. :ja Heb ik overigens nog 1 vraag:
welke detailer van PoorBoys is het beste voor mijn auto. Ik zit te twijfelen tussen de spray and wipe of de spray and gloss.
Lak is echt nu al superstrak, dus veel vervuiling zit er niet meer op. Welke detailer raden jullie mij aan ????? Graag hoor ik het nog.;-)

Groeten van Gerrit.

Een quote van Tim op één van mijn topic's...

- Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus - 946ml

Iets minder snel verwerkt, zeer glad resultaat, extra glans en extra bescherming.

- Poorboys World Spray & Gloss - 946ml

Sne verwerkt, met extra glans, zonder extra bescherming

- Poorboys World Spray and Wipe - 946ml

Snel verwerkt zonder extra glans, zonder extra bescherming

@gcvanwerd, ik zou voor de QD+ gaan. Uitermate makkelijk en snel verwerkbaar. Ik heb zowel de QD+ staan als de Spray& Wipe, dus je bent welkom om ze beide een keer te proberen, net als de Quick Wax + (QW+).

Hoi, Martin.

Wat vindt jij persoonlijk van de Spray and Wipe dan ???? Ik heb altijd met de QD van Meguiars gewerkt en die is ook niet slecht hoor. Is de Spray and Wipe beter ????

Groeten van Gerrit.

Veel verschil gaat er niet op zitten volgens mij..

Spray en wipe is 2€ goedkoper.. Dat wel..

Met spray en wipe heb ik nog geen ervaring. Pluspunt hiervan is wel dat je die ook prima voor je ruiten kunt gebruiken. Gebruik ik nu de NXT-glascleaner voor.
De OD+ kan ik je aanbevelen. Verwerkt goed, ruikt heerlijk en beschermd ook nog. Dus wat DKBM zegt...helemaal mee eens.

@Hoi Gerrit,
ik vind de spray & wipe echt een heerlijk product om mee te werken. Het heeft dezelfde functie als last touch van Meguair's (waar ik geen ervaring mee heb). Voor zover ik weet, zit er in Spray& Wipe geen cleaner, dus zou het je waxlaag niet aan tasten. QD+ van Poorboys lijkt een combinatie te zijn van Spray&Wipe met een beetje wax erin. Het ruikt iets anders en het heeft een andere kleur (paars ipv groen), maar dat zijn meer marketinginstrumenten. S&W kan je inderdaad ook gebruiken voor het interieur, de ramen, om te kleien en je kan het verdunnen met water (net als Last Touch overigens). Het werkt net wat sneller dan de QD+ vanwege het ontbreken van wax

Ik wil de Spray&Wipe daarnaast nog wel eens gebruiken na het afdrogen van de auto om hem helemaal na te lopen en daarna nog lekker een waxlaagje (soms totaal overbodig, maar puur voor de fun) aan te brengen.

Wil je langskomen om het te proberen, stuur me dan maar even pm voor een afspraak :ja Ik heb meer dan een gallon Spray&Wipe, nog een klein beetje QD+ en een halve fles QW+.

Hey.

Bedankt voor de duidelijke uitleg en als ik het nu nog niet weet kom ik zeker een keer langs om te proberen. Je hebt wel erg veel staan dan zeg !!! lekker hoor.

Groeten van Gerrit.

Hey,

Alles wat ik lees is 'testspot en swipetest'. Morgen gaat die van mij voor t eerst in behandeling :). Wat de swipetest is ben ik achter (tnx stimp68). Een testspot komt neer op 'op een onopvallend stukje even proberen'?

Ik doe meestal een testspot op de motorkap (40x40cm of zo).
Het is de kunst om met een zo licht mogelijke combinatie het meeste resultaat te behalen.
Onopvallend pak je meestal als je met grovere/agressievere middelen gaat werken.