• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(nep) lederen stuurwiel verkeerd schoon gemaakt

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Hoi allemaal,

Sinds gisteren in het bezit van een Renault Megane 3 Coupe.

Het interieur is wat vies omdat deze voor woon/werk verkeer is gebruikt (dakbedekker) waaronder het stuurwiel wat erg vies was. Niet zozeer glad, maar gewoon vies kwa kleur.

Nou heb ik bij de action snel interieur doekjes gehaald om het schoon te maken en tot mijn verbazing zit hier een soort schurend effect in verwerkt. (perfect voor dashboard, maar niet voor je leer).

Het leer is aan de bovenkant dus vrij hard geworden (alsof je stoppels voelt in het leer) en het is niet meer lekker zacht.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Op het moment heb ik helaas geen foto, maar ik zal deze morgen plaatsen.
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Ik denk dat je zo snel mogelijk een behandeling met echte leerproducten moet geven: schoonmaken/ontvetten, voeden en verzegelen, of als dat nodig is nog kleuren voor het verzegelen.
 
Interieur schoonmaakdoekjes van de Action. Welke zijn dat dan? Nog nooit zien liggen namelijk.

Je zou het nog kunnen proberen met een leder reiniger zoals Gyeon Leather Cleaner, icm Gyeon Leather Brush. En daarna weer beschermen met bijvoorbeeld Dodo Juice Leather Sealant.
Als dit allemaal niet helpt. Dan ben ik er bang voor dat het nog goed komt.
 
Heb nu net een foto gemaakt. Wellicht dat dit meer duidelijkheid schept.
 

Bijlagen

  • BF05C974-DDF5-4E4F-83A4-FF1BA0476EF8.jpeg
    BF05C974-DDF5-4E4F-83A4-FF1BA0476EF8.jpeg
    210,1 KB · Weergaven: 126
  • Verbluft
Reactions: RoyR