• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Net dak van auto gepoten

Wallace

Detailing chief
24 jan 2018
61
75
61
Zoals de titel zegt heb ik net dak van mijn auto laten herspuiten.
De brave herspuiter gaf geen / onvoldoende info op mijn vraag .
Deze is : wanneer mag je dit nu kleien en polijsten enz...
Zelf had ik eind september een grote detail gepland.
Ik had wel graag jullie mening en of ervaring ?
 
Spuitwerk kleinen lijkt mij persoonlijk nu niet meteen nodig toch? Doel van kleinen is immers hardnekkig vervuiling verwijderen, dat zal er niet zijn.

Polijsten gebeurd bij spuiters zelf volgens mij al zeer snel, volledig uitharden zal niet weken duren .
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
Ik heb wel eens begrepen dat het “uitademen” van een lak wel een half jaar kan duren. Dit ligt vooral aan de gebruikte componeten in lak. De enige die je hier een duidelijk antwoord op kan geven, is je spuiter.
Zolang de lak nog niet uitgedampt is, zou ik hem niet opsluiten/insluiten met wax, coatings ed.
 
Ik dacht dat er toch wel een richtlijn was van 1 á 2 maanden de lak niet afsluiten (dus zoals gezegd geen wax/coatings). Kleien lijkt mij inderdaad niet nodig, maar dat kan over 1-2mnd anders zijn :). Polijsten kan zeker al zeer snel, wordt ook gedaan om kleine defecten te corrigeren indien nodig. Maar zoals @JeeJee zegt moet de lak ook nog uitdampen/ademen.
 
Ik heb er verder geem verstand van, maar ii heb een paar jaar geleden een coating aangebracht over een auto die deels opnieuw gespoten was. Io meen te herinneren dat de spuiter had aangegeven dat polijsten al mocht toen de auto werd afgeleverd. Het afsluiten van de lak mocht na 2 weken.
 
Schade herstel bedrijven kunnen geen maanden wachten met polijsten als dat nodig is ,dat spreekt voor zich.
Tussen spuiten en afleveren zit 1 a 2 dagen, in sommige gevallen is tol eroverheen geweest.

Uitdampen weet ik niets van.
 
Lees.... 95% van de tijd is de tol er over geweest.

Er zijn altijd wel stofjes en dergelijk waardoor ze moeten schuren en polijsten.

Eind September zal geen probleem zijn.

Ik hoop dat de gespoten lak niet te gevoelig is, anders word je knettergek op je dak.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace