• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Net maar wéér even mijn auto gewassen -> Boomhars!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Daar sta je dan op zondagochtend je auto nog helemaal spik en span te maken. Ik hield het bij een wasbeurt, Dibbuz dacht laat ik er nog een laag NXT 2.0 overheen gooien :)

Afijn na de TT Meeting nog even een hapje gegeten en daarna naar huis, :s :sob: vogelpoep op mijn auto! Geen probleem, meteen eraf halen met een detailerspray. Binnen 5 minuten was dat gepiept (daarom altijd een detailerspray + microvezeldoek in je auto leggen!!)

Afijn... De volgende ochtend had mijn auto opeens allemaal speldeknopjes hars all-over zitten! Hoe schoon de auto ook mag zijn, hij wordt dan echt zo snel mogelijk gewassen hoor! :ja

Als boomhars namelijk nog vers is, krijg je het met warm water en shampoo keurig weg. Als je het te lang laat zitten (net als met vogelpoep eigenlijk) dan heb je opeens een veel groter probleem! Dan moeten er hele andere dingen aan te pas komen om je auto weer boomharsvrij te krijgen (denk aan klei, harsverwijderaar etc. met alle gevolgen voor je met liefde aangebrachte wax of sealant!). }:)w

Dus net even tijd gevonden en de auto wederom gewassen. En geen boomhars spettertje meer te zien. :party:
 
Inderdaad ik heb de Boomhars een week laten zitten echt een groot probleem, werd er helemaal gek van. Er zaten van die hele dikke klodders op
Ik heb het nu verwijdert met thinner en een wattestaafje en daarna de auto wassen. Het werkt heel goed maar je bescherming is wel gelijk weg, gelukkig kan je met zo'n wattestaafje wel heel precies doseren.

Ik kreeg van iemand ook de tip om het margarine te doen maar de hele boven kant van mijn auto zat onder, dus was een beetje bang dat mijn auto dan een beetje teveel Grease Lightning zou worden.
 
Ik begin nu toch heel langzaam de voordelen te zien van het rijden in een oud brikkie, ik maak me om dit soort zaken niet ècht heel druk, in elk geval niet meteen... Overigens is dit natuurlijk niet heel makkelijk afgedaan met "dan had je niet onder een boom moeten parkeren, sufferd!". Die mogelijkheid heb je niet altijd of kan op dat moment ongewenst zijn. Even serieus: nee, mijn auto staat niet onder een boom en ja, ook daar zit wel es hars of vogelpoep op. Meestal komt dat er dan bij de volgende wasbeurt wel weer af. Ja ik weet het, ik ben een poets/detailbarbaar, maar zoals ik al zei, zo gek ben ik nou ook weer niet van mijn auto of van het fysieke poetsen.
 
Oh ja, héérlijk spul die boomhars... NOT! :bad

Heb daar ooit eens op lopen zwoegen om een auto schoon te krijgen die daar hélemaal mee onder zat. Dat ding woonde onder een boom, dus dan weet je het wel...

Uiteindelijk naar een wasbox gereden waar ze een hogedrukspuit met flink heet water hadden, dat ging nog het beste.

Heb het met m'n eigen auto ook een keer gehad, die had welgeteld een halfuurtje onder een boom gestaan (even een boodschapje doen) en toen zat hij ook al helemaal onder. Gelukkig niet zo'n dikke laag als die andere auto, maar toch. Echt bende...

Ik zet m'n auto dus zo mogelijk NIET onder een boom. (ook al niet vanwege die vliegende sch**thuizen die er wonen).



Maarre, wie weet er welke bomen dat nou precies zijn waar die hars van afkomt? (Lijkt me wel nuttige info). Graag met plaatje, m'n arboretische kennis is niet echt geweldig...:d
 
Freaky1975 zei:
Ik begin nu toch heel langzaam de voordelen te zien van het rijden in een oud brikkie, ik maak me om dit soort zaken niet ècht heel druk, in elk geval niet meteen... Overigens is dit natuurlijk niet heel makkelijk afgedaan met "dan had je niet onder een boom moeten parkeren, sufferd!". Die mogelijkheid heb je niet altijd of kan op dat moment ongewenst zijn. Even serieus: nee, mijn auto staat niet onder een boom en ja, ook daar zit wel es hars of vogelpoep op. Meestal komt dat er dan bij de volgende wasbeurt wel weer af. Ja ik weet het, ik ben een poets/detailbarbaar, maar zoals ik al zei, zo gek ben ik nou ook weer niet van mijn auto of van het fysieke poetsen.

Is wel jammer als ik zie wat de jongens hier kunnen doen met een oud brikkie, daar zou ik met veel trots in kunnen rijden.
 
Inderdaad Tim! Microvezeldoek en een detailerspray hoort gewoon in de auto.
Vogelpoep, boomhars en teerspetters zijn toch echt de grote boosdoeners.

Ik was mijn auto ook direct wanneer ik merk dat het erop zit.

Zie je de meeste mensen kijken van: Goh staat die gek nou alweer zijn auto te wassen. Dat ding is toch schoon.

Maar ja zo zie je maar weer wat mensen onder schoon verstaan. Zelf ga je toch ook elke dag onder de douche. Misschien dat die mensen wel denken dat als je 1x de auto hebt gewassen dat die dan voor een jaar schoon blijft ofzo. :weetniet
Dan vind ik het eigenlijk nog maar magertjes om je auto 1x per week te wassen.

Joost
 
@Geforce: zie mijn eigen topic KLIK, ik neem er heel af en toe wel de tijd voor hoor en dan beleef ik ook een hoop lol aan, maar als zo'n dag geweest is en de foto's gemaakt zijn, ben ik echt blij dat 't erop zit en ik voorlopig niet hoef!

@Joost: wat andere mensen van je denken is niet van belang of in elk geval veel minder dan de meeste mensen zelf denken. Voor de meesten is het hebben van een echt schone auto belangrijk, voor anderen niet. De kunst is respect hebben voor elkaars "ways of living" zogezegd. Oh en ondanks het feit dat mijn auto regelmatig de vunzigste van de straat is, ikzelf douche wel eenmaal daags, soms zelfs 2x... als ik zin heb... ;)

Trouwens, er kan ook een hoop aan gelegen zijn wat je voor je bolide hebt neergeteld of wat ie waard is (dat kan niet altijd in geld uitgedrukt worden besef ik wel), dat zal ook echt een hoop verschil maken!
 
Nou ja opzich is dat ook wel waar. Maar diegene die er naar kijken en zeuren die hebben zelf een broertje dood aan schoonmaken.
Als je hun huis ziet dan denk je van ja.. Hoe kan je in die troep leven. Dus misschien zit daar het probleem.
Maar goed!

Joost
 
Sommigen kunnen inderdaad slecht gedijen in een rommelige omgeving en zullen dus in alle aspecten netjes zijn, Ik zelf ben juist nogal chaotisch en een zekere mate van rommel deert me absoluut niet, vandaar dat mijn auto niet wekelijks gewassen wordt en zeker niet meer dan 2x per jaar gepoetst wordt. Maar goed nogmaals, de kunst is het respecteren wat de ander doet. Ik als barbaar op dit forum bekijk dan ook met enorme fascinatie de energie die gestoken wordt in het schoonhouden en opglanzen van de diverse heilige koeien!
 
@freaky1975 maar zoals ik al zei, zo gek ben ik nou ook weer niet van mijn auto of van het fysieke poetsen.

wacht maar, nog ff op het forum rond dwalen en je bent verslaafd $$)
 
Ik ben erg open-minded, maar dat zei mijn collega vorig jaar ook, toen we m'n Golfie zover hadden als op de foto's in mijn "ik stel me voor"-topic. Ik heb een maand lang met een grijns uit het raam gekeken, daarna was eerlijk gezegd de lol er wel af, ondanks het feit dat ie er bijna een half jaar vrij ordentelijk heeft uitgezien. Ik heb denk ik veel teveel hobbies om dit er echt een te laten worden, maar wie weet... ;)
 
Detailing kan ook héél ontspannend zijn hoor...:cool:

Ik zie het niet als werk, het is voor mij juist een beetje 'Zen'. Lekker bezig zijn met je auto en even helemaal nergens over nadenken, pure ontspanning! De lekkere geurtjes werken daar ook nog eens aan mee, en de resultaten zijn de beloning.

Maar... je moet wél het goede spul hebben, dat maakt echt alle verschil! Niet alleen qua resultaten, maar ook voor het plezier in je werk!

Zo vind ik het bijvoorbeeld echt geweldig van de Meguiar's producten dat niets elkaar 'bijt'. Dat is met die 'goedkope' rommel wel anders, dan blijf je aan de gang, en dan is het al gauw niet leuk meer...
 
Nou ik moet bekennen dat ik wel een stuk of 4 flessen van het een en ander heb liggen van Meguiars, autoshampoo, interieurreiniger (perfect spul!), velgenreiniger en nog iets, ik geloof een soort kleurwas, maar daarmee was het rood uiteraard niet te redeen met het handje... Ik vond met de hand poetsen alleen maar frustrerend, ook op de delen die niet wit waren uitgeslagen. Het interieur doen was inderdaad wel relaxend, MP3-cdtje in dd CD-speler met snoeiharde rock erbij en resultaat van je werk zien...
 
Als het erop zit gaat het dezelfde dag eraf, tenzij het al donker is. Ik heb een keer om 21:30 nog mijn auto staan wassen omdat deze onder een boom gestaan heeft.

Voor mij is het detailen ook ontspannend ik daarbij geen haast hebben, alles lekker op het gemakkie :)^
 
Sven S8 zei:
Maarre, wie weet er welke bomen dat nou precies zijn waar die hars van afkomt? (Lijkt me wel nuttige info). Graag met plaatje, m'n arboretische kennis is niet echt geweldig...:d

Meestal zijn het naaldbomen. Ik heb even geen plaatje zo 1-2-3, maar je herkent vast wel een kerstboom, toch? :grinning:

Sommige andere bomen lijken wel te "regenen" op je auto, maar dat komt dan van de blaadjes, niet van de takken. Geen idee welke bomen dat zijn, maar ze staan in ieder geval in Rotterdam-Centrum. Daar parkeer ik dus niet onder zodra ze weer blaadjes hebben :no
 
SpeeDJ zei:
Meestal zijn het naaldbomen. Ik heb even geen plaatje zo 1-2-3, maar je herkent vast wel een kerstboom, toch? :grinning:

Sommige andere bomen lijken wel te "regenen" op je auto, maar dat komt dan van de blaadjes, niet van de takken. Geen idee welke bomen dat zijn, maar ze staan in ieder geval in Rotterdam-Centrum. Daar parkeer ik dus niet onder zodra ze weer blaadjes hebben :no

Kerstboom herken ik meestal aan de lampjes en die gekleurde ballen en zo... :D

De bomen die ik bedoel zijn iig géén naaldbomen, zitten gewoon blaadjes aan, en die laten allemaal van die kleine druppels 'hars' vallen...:(