• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Fusso Coat 12 Months nu beschikbaar!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
119115


Als een van de allereerste dealers uit voorraad leverbaar bij Carclean.com: de nieuwe Fusso Coat 12 Months!

De nieuwe verbeterde New Fusso Coat 12 Months!
De nieuwe Fusso Coat 12 Months geeft dezelfde befaamde duurzaamheid en waterafstotendheid als de oude versie maar is makkelijker aan te brengen en ruikt veel minder sterk dan zijn voorganger.

De nieuwe formule bevat nog betere oliën om het aanbrengen gemakkelijker te maken en een compleet nieuwe oplosmiddelen geven een veel minder sterke geur en zijn beter voor het milieu. Door deze aanpassing is de prijs wel iets hoger dan de vorige versie maar nog steeds zeer schappelijk. Met een pot New Fusso Coat 12 Months kun je gemakkelijk 20-25 auto's behandelen mits op de juiste manier aangebracht.

New Fusso Coat 12 Months Wax is een wax op basis van fluorine polymeren en biedt extreme duurzaamheid en waterafstotende eigenschappen. Vult lichte lakimperfecties op en geeft een fraaie glans. Voor optimale duurzaamheid de lak eerst met detailklei behandelen en daarna met een lakreiniger of polijstmachine het lakwerk reinigen en voorbereiden voor New Fusso Coat.

Verkrijgbaar voor donkere kleuren en lichte kleuren.
 
Jazeker. Ik heb van het weekend een 50/50 met nieuwe/oude gedaan. Ik zal vandaag even ergens een "review" van dat process opschrijven. De conclusie is eigenlijk:
- Was al een geweldige wax, nu nog ietsje beter
- Als je nog geen fusso 12m coat hebt, neem de nieuwe
- Als je de oude al hebt is het het niet waard zover om up te graden.

Edit: hij staat nu in de review sectie ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen poetsers en poetssters,

Ik heb de nieuwe Fusso light op mijn Leon zitten en op zich doet hij het nog goed, maar kan ik nu gewoon een nieuwe of extra laag aanbrengen of moet ik dan weer polijsten?

Ik wil dit graag doen, om de auto toch goed beschermd te hebben als ik naar Spanje ga en natuurlijk als ik daar ben die 3 weken...
 
Zeker voor drie weken ga je weinig verschil merken tussen optoppen en op een schone lak aanbrengen.
 
De ervaring leert ook dat de auto na de vakantie toch weer grondig aangepakt moet worden... zou je de bestaande waslaag ook verwijderen met een product als professional Polish (dus zonder schuurkorrel) of Rejuvenate van Auto Finesse zodat je toch een schone lak hebt zonder te polijsten ?

De lak ziet er namelijk nog gewoon goed uit en polijsten zou in mijn ogen wel " overkill " zijn
 
Rejuvenate geeft geen schone lak en dat is iets wat een sealant wel lekker vind. ;) Dan zou ik eerder nog een Dappie pakken en een fijn polijstmiddel. Je hoeft deze niet helemaal door te werken, maar dan heb je wel een oude LSP verwijderd en een frisse lak. (Na ontvetten natuurlijk)
 
Hoe bedoel je geen schone lak ? (Dat je hem nog moet ontvetten?)

Rejuvenate is een pre-wax cleaner, om je lak intensief te reinigen voordat je een verse laag wax of sealant aanbrengt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik snap het ook niet helemaal. Rejuvenate laat wel een schone lak achter net zoals een finishing polish dat zou doen.
 
The Auto Finesse Rejuvenate pre-wax cleanser is a glaze-based abrasive designed specifically to enhance the beauty and performance of our signature waxes.

Rejuvenate contains deep cleansing solvents, glazing oils and fine diminishing abrasives to remove stubborn contaminants, oxidation, and light swirling. The perfect base to apply wax.

Rejuvenate was designed for use with Auto Finesse’s Carnauba Waxes, in order to create a striking concours-level finish for your car or motorcycle. However, it can also be used before applying a paint sealant, in order to add more wax-like depth and richness. Rejuvenate can be applied by hand, dual-action, or rotary polisher. If you’re a big fan of waxes, Auto Finesse Rejuvenate will become your new best friend.

Aldus de autofinesse website, glaze based maar kan onder een sealant. Prima spul
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Huh? Bevat het wél glaze-oliën!

Dus dan valt het wel onder de categorie Lime Prime en dergelijke.

Vaag, ik las volgens mij in de webshop niets hierover.


EDIT -
Rejuvenate is een pre-wax cleaner, om je lak intensief te reinigen voordat je een verse laag wax of sealant aanbrengt. De zeer licht polijstende formule verwijdert de oude wax of sealantlaag en lichte oxidatie, waarna het je lak fris en schoon achter laat, klaar voor een nieuwe beschermlaag. Hierdoor zal de nieuwe beschermlaag ook beter hechten aan het lakoppervlak.

Dan zou ik aan de hand van deze tekst ook zeggen dat er inderdaad geen glaze o.i.d. in zit.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor @GeBas . Rood is toch een donkere kleur. :)
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit welke je gebruikt. Het zal wellicht alleen wat doen met de glans.