• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Kid on the Block met wat vraagjes

MCMan

Detailing addict
9 okt 2012
60
65
Howdy Car Detail Guru's

Ik ben Aleks.

Om eerlijk te zijn niet echt een "CarNut" maar ik kan enorme waardering opbrengen voor het streven naar perfectie wat ik hier overal lees op het forum.
Aangezien je auto toch een stuk rollend vermogen is wil ik graag mijn auto beter leren verzorgen.
Ik heb de afgelopen weken me al behoorlijk verdiept in de materie en diverse tutorials gelezen.
De 2 emmer methode heb ik al een tijd in gebruik wat prima bevalt.

Groot voordeel is dat ik woonachtig ben in Berkel en Rodenrijs vrijwel naast CarClean :jippie .
De MC staat voor MultiCar..ik kwam er laatst achter dat ik nog nooit 2 keer hetzelfde merk gekocht heb dus vond de multi wel toepasselijk.
Heb de volgende merken al versleten:
Peugeot, Mazda, Suzuki, Mercedes, Nissan..inmiddels heb ik nu een Zwarte Renault Twingo uit 2010.

Ik heb inmiddels al wat spulletjes verzameld via CarClean en via een lid van het forum.
Helaas zijn de clinics van CarClean alweer volgeboekt (weekendje weggeweest dus eigen fout )

VRAGEN:

1) Op het forum staat veel te lezen over hardheid van lakken, weet iemand wat voor soort eigenschappen Renault (en ook Dacia) heeft?
Ik ga strakjes nog kijken naar een klei setje en zoek ook nog naar een wax.
2) Voor de klei heb ik nu de "veilige" optie (geen marring of krasjes) van Mothers op het oog
3) Voor de wax vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant

Alvast bedankt voor het lezen..

Welkom Aleks,

Ik kan helaas alleen antwoord geven op vraag 1 en 2. Ik heb zelf een Megane Estate uit 2010. Heb zelf de cayenne oranje versie. Ik heb gemerkt dat de lak bij mij toch wel redelijk zacht is. Pak dus niet meteen een combi die grof is.
De set van mothers gebruik ik zelf ook op de Megane, en bewijst z'n dienst erg goed hier! Heb zelf nauwelijks last van marring.

Vraag 3 kan 't beste iemand anders voor je beantwoorden aangezien ik daar nog weinig tot geen ervaring mee heb.

Welkom!

Ik ben groot voorstander van de Reload zeker voor iemand die niet uren bezig kan of wil zijn.

Het is heel zuinig 2 pufjes per paneel uit verdelen met microfiber padje daarna uitbuffen met microvezeldoek klaar!

Groot voordeel je hoeft niets af te plakken zoals zwarte kunstof delen want reload slaat niet wit uit zoals wax en je kan het voor alles gebruiken!

Het houd makkelijk 2 maanden!

Succes!

Thanks Patrick,

Ik noteer Middel als laksterkte voor een Renault..informatieve website trouwens..zit het met aandacht te lezen..!

Veel lezen, en vooral veel doen! Zit zelf ook nog niet heel lang op dit forum. Maar leuk ervaring opbouwen, dan komt 't zeker goed!

Welkom Aleks.

Qua hardheid en andere eigenschappen van je lak zul je toch zelf wat moeten gaan proberen. Dat kan sterk variëren.
De Mothers kleiset is zeker een veilige keuze.

Many thanks Mannen,
We wachten met spanning af of de bestelling vandaag of morgen de deur uit gaat :kado

De mother-kleiset zit al zeker in de mand, de wax doe ik op het moment nog even onderzoek naar..

Hmmmm Die Mc in McShine zou ook voor multicar kunnen staan, maar wel vaak hetzelfde merk... ;)

Welkom!

Thanks Ralf!

Zit eea te lezen over de Reload wax alleen dit zinnetje stemt mij niet gerust
http://cquartz.com/pages.php?page_id=75

Storage:
Up to 12 months shelf life time if closed well and kept in cool dark space,.

Dus maw als je het spul binnen een jaar niet opmaakt verliest het z'n magische krachten..?