• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Rookie in Town

Redbeard

Detailing rookie
2 jun 2019
3
15
Hallo, Ben Simon en heb sindskort de mogelijkheid om de auto voor de deur te wassen :) Voorheen ging ik altijd naar een grote wasstraat waar ik dan even zoet was, maar thuis doen lijkt mij toch fijner. Heb zelf een Mazda 3 GTM uit 2014 om te wassen maar zal af en toe ook de auto van mijn vriendin even moeten poetsen.

Ben helemaal nieuw in de scene en heb aardig wat adviezen nodig ;) Wil lekker poetsen maar er ook geen dagen mee bezig zijn.

kwam bij TMTshop uit voor de emmers en een starterspakket met doekjes. Maar moet ook nog een hogedrukspuit en iets om hele lichte krasjes weg te poetsen.

Heb er zin in! En als jullie een advies voor een hogedrukreiniger hebben houd ik mij aanbevolen. Twijfel tussen gewoon simpel een Karcher K2, K3 of een Nilfilsk 120 ;)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum, Simon! ;)

Op het forum staan een hoop stappenplannen. Hier kan je een basis opbouwen aan kennis en een idee krijgen van Hoe-of-Wat. Het begint allemaal bij een goed was-arsenaal omdat je de auto nog zó nieuw of nog zó mooi gemaakt kan zijn, maar verkeerd wassen is funest. :p

Veelal kiest men in het lagere segment voor Nilfisk vanwege o.a. de pomp. Zo is een C120 een prima HD die ik zelf lang met plezier heb gebruikt. Echter is een groot nadeel bij de HD's in het lagere segment de stugge/harde slang die ook nog eens te kort is. Zo heb je al een C120 voor zo'n €115, maar als je regelmatig de auto's wilt gaan doen en misschien ook andere dingen, dan zal je snel merken dat de genoemde puntjes inderdaad vervelend worden.

Ik heb de C120 inmiddels vervangen voor een E145. Dit kost het dubbele, maar dan heb je ook zeker wat. (10M slang op haspel, goede pomp, stevige machine, etc)
 
Hoi Simon welkom op het forum.
Alternatief voor de HD kan ook de Nilfisk c125 zijn.
Deze heeft een 6meter flexibele slang op een haspel.
Ik daar in februari €124 voor betaald.
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Ik heb vorig jaar zelf een Nilfisk c135 gekocht in de aanbieding. Iets van 140 euro...
Prima ding.
 
Hmm dan maar even wachten op een goede aanbieding voor een 125 of 135. Zal het stappen plan eens gaan bekijken!