• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie met cancoat vragen

TheUnknownReb3l

Detailing rookie
27 mei 2017
2
2
45
Noord Brabant
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik een pas beginnende poetser.

Nu heb ik afegelopen week een zending ontvangen met:

1. Gyeon prep
2. Gyeon cure
3. Gyeon can coat
4. Dap 900 plus + bij behorende

Mijn vraag gaat over de Gyeon Can coat nu wordt er bijna overal geadviseerd deze coating binnen in een goed geventileerde ruimte aan te brengen.
Hier mijn probleem ik heb geen beschikking tot een goed geventileerde ruimte sterker nog ik heb helemaal geen ruimte tot mijn beschikking.
Ik was de auto altijd voor de deur.

Kan ik de Can coat toch buiten aan brengen of is dit sterk af te raden dit mede doordat er aangegeven wordt dat de coating 24uur nodig heeft om uit te harden.
 
Grof gezegd is het spul een beetje plakkerig
Daarom wil je er geen stof - zeker geen zand - in hebben.

Voor het drogen staat een vrij lange periode
Dat is niet omdat het nog plakt, maar omdat het gevoelig is voor vocht
Afhankelijk van het weer kan drogen ook buiten.
 
Het kan natuurlijk wel buiten(heb er geen ervaring mee) maar zoals hierboven al gezegd is
Is voorzichtigheid toch wel geboden mocht er iets op de lak zitten kwa vuil/stof werk je het gelijk in de
lak en dat zou eeuwig zonde zijn van het werk
 
De binnenruimte is ook iets waar ik naar op zoek moet als ik het zelf ga doen. M'n garage staat veel te vol met gereedschap, fietsen en natuurlijk detailingspul om er nog n auto in kwijt te kunnen :innocent: