• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie met goede wil

Ozon1969

Detailing rookie
22 aug 2020
7
15
Eind volgende week krijg ik m'n "nieuwe" Range Rover uit 2006 binnen en daar wil ik goed voor gaan zorgen. De auto ziet er netjes uit, geen scheuren in het leer, en ik wil gaan beginnen met het reinigen en opfrissen van het interieur. Dat voor een groot gedeelte uit donker antraciet leer en kunststof bestaat. Voor een indruk voeg ik een foto toe.
Vooral het stuur mag wel een opfrisbeurt hebben.
Ik wil graag eea aan goede producten aanschaffen zonder door te slaan in onzinaankopen.
Ik dacht te beginnen met het volgende:

- gliptone cleaner en conditioner voor de lederen delen.
- een goede cleaner voor de kunststof delen maar welke? Dashaway een optie?
- bescherming voor de kunststof delen misschien "303 aerospace protectant"?
- voor het stuurwiel systeem van colourlock? Ik kan helaas nog niets op kleur bestellen omdat ik de kleurcodes niet weet. Buitenkant is Bonatti
- dan mis ik nog middelen voor de stoffen delen (tapijten etc)
- hoe maak ik de beige hemel trouwens schoon?

Mis ik iets wat me bij/na gebruik heel blij gaat maken?
 

Bijlagen

  • 20200814_165711_compress32.jpg
    20200814_165711_compress32.jpg
    236,2 KB · Weergaven: 0
  • 20200814_165705_compress34.jpg
    20200814_165705_compress34.jpg
    389,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dash away heb ik geen ervaring mee, maar als ik de gebruiksaanwijzing zie én ik zie de foto's van je interieur, zou ik in elk geval de behandelwijze aanpassen. Ik zie een interieur dat vol zit met schakelaars, draaiknoppen en andere elektrische en electronische componenten, als daar een reinigingsmiddel bij/op de spanningsvoerende delen komt (bijv. door iets te enthousiast te sprayen) kan dat vervelende gevolgen hebben. Het beeldscherm daar absoluut niet mee behandelen en de andere kunststof delen gewoon sprayen op een mf-doek of applicator en dan het reinigingsmiddel aanbrengen met doek/applicator, zo voorkom je dat het middel overdadig ergens aangebracht wordt.

Stof/tapijt reinigen met door te behandelen met een interieurshampoo, in te borstelen en dan droogzuigen met extractor, dan nog een keer sprayen met schoon water en opnieuw droogzuigen. Eventueel met een middel als Fabric Guard of Stain Guard van 303 daarna beschermen.

Het hemeltje kun je proberen door dit in te sprayen met verdunde APC, inborstelen even laten inwerken en droog wrijven met een doek. Overigens is het ook afhankelijk van welk materiaal het hemeltje is (soms is het viltachtig, soms geperforeerd vinyl, is per automodel en soms per uitvoering verschillend).
 
  • Leuk
Reactions: Ozon1969
Dank je Ric.

Nog tips voor het wat vaal geworden stuurwiel? Reinigen, opruwen, ontvetten... En dan..?
 
Het stuurwiel lijkt enigzins versleten en ik zou em met een milde reiniger proberen schoon te krijgen (testen op een onopvallende plek). Bij het voeden/beschermen moet je uitkijken dat het stuur niet erg glad gaat aanvoelen en wat dat betreft denk ik als eerste aan een sealent achtig product.
 
Indien je na het verzorgen alsnog kleurverschil hebt zou bijkleuren middels colourlock producten mogelijk een oplossing kunnen zijn.
 
Indien je na het verzorgen alsnog kleurverschil hebt zou bijkleuren middels colourlock producten mogelijk een oplossing kunnen zijn.
Yep, colourlock staat op mijn lijstje om te contacteren. Alleen schoonmaken en voeden zal niet voldoende zijn. Ik ben alleen ff op zoek naar de juiste kleurcode van het interieur en stuurwiel. Heb de auto nog niet en denk dat ik RR moet contacteren om aan de juiste interieur kleurcode te komen. Colourlock bestellen via website op basis van Landrover kleurenkaart werkt denk ik niet. Zij lijken te adverteren met kleurbenamingen vanaf model 2010+
Mocht iemand meer input hebben, graag.