• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newby ...detailer

Jiro

Detailing addict
18 jun 2015
52
65
47
Hi all,

Ik ben Ray en 38 jaar. En net als vele een speciaal hormoon voor mooie auto's :D

Ik ben gelukkig ook vader van een 2 jarige zoon die ook gek op auto's en motoren is..just like dad :-D

Ik ben alleen altijd TE lui geweest om de auto mooi te poetsen. Enige wat ik doe voor de deur is goed afspoelen met de tuinslang, daarna hogedruk spuit afspoelen. Dan auto inspuiten met turtle car shampoo. Dan een grote spons erover heen. Weer zeepvrij afspuiten.

De velgen spuit ik schoon met de hoge druk spuit. Daarna met een spons en shampoo. De velgen spuit spuit ik daarna in met ... weet de naam niet, maar erop spuiten. dan wordt de schuim rood

En voila...

Ik ben qua motorisch onderhoudt wel een STUK strenger en dat gebeurd vaker dan nodig volgens de fabrikant.

Mjahh ik ben van mening dat de auto ook van buiten meer aandacht verdient.

Sinds kort een andere auto gekocht en wil deze dus ook van buiten net zo goed onderhouden als motorisch.

Het is een BMW e90 high executive geworden. Met een niet veel voorkomende kleur in NL.
Foto1k0-7OWTCVFM.jpg


Nou heb ik de 5 stappen plan een paar keer gelezen, zodat ik deze goed begrijp.Nou is dat allemaal vrij logisch qua volgorde, maar dan weer de producten bestellen. Ik dacht ik pak de starterkit van California. Voordat ik iets bestel even de site wat vluchtig doornemen. Nou lees ik dat per auto merk ook nog eens andere producten beter zouden zijn...uuhh owkeee.... HOEVEEL producten zijn er te koop. Knetter hahaha

Hopelijk heeft er iemand advies welke producten voor deze kleur BMW het beste zijn. Maar zet die vraag wel in een aparte topic, aangezien dit alleen voorstel topic is.

Vanwege het gezins leven is het plannen om te gaan poetsen noodzakelijk. 28 juni staat in de agenda en heb daar een halve dag voor gereserveerd :)^

Groet,
Ray
 
Thanks.

Bevalt prima hier op het forum. Zinvolle en behulpzame mensen :)^

Kleur was niet me eerste keus, maar nu ik hem heb en het verschil zie smiddags en als het schemerig is dan ben ik er toch wel erg blij mee. En ook leuk een niet veel voorkomende kleur te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Zo me eerste bestelling is geplaatst en wordt vandaag afgeleverd.

shampoo, prof polish, klei en wax.
1 grote droog doek, 3 kleintjes, 3 MF doeken, en 2 pads om de polish en wax aan te brengen.
emmer+grid guard

Nu wachten tot zondag. :D
 
Thanks Groover.

Vandaag ook 2 nieuwe as steunen en een Mannesmann krik gekocht. De BMW heeft run flat banden dus geen krik in de auto.

Ik haal de banden er ook af, zodat ik deze van binnen schoon krijg. Ik vind dat toch wel mooi staan als je door de velg kijkt.
 
Thanks. Vermaak me best hier. En kom zo ook van me vakantie geld af :D