• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick's Showoff..[Update 14-08-2011]

Nick-S40

Detailing rookie
25 feb 2011
24
0
Omdat ik me voor ik me op dit forum heb aangemeld al verdiept heb in het detailen en ik grote hulp heb gekregen van een lid hier, Marike:cool:
ben ik niet direct kunnen beginnen met een show off. Dus....Bij Deze :-b

nadat ik een hele poos gepolijst heb met spullen die niet van mij waren heb ik de knoop doorgehakt en heb hier mijn lijstje samengesteld.
na een aantal slapeloze nachten kwam een mooi pakketje van CC binnen, kon niet wachten op te beginnen. omdat mijn eigen auto een paar maanden geleden
helemaal onder handen is genomen wat dit nog niet nodig.
Dus als eerste kwam de auto van mijn moeder:ja
Het beestje is al 10 jaar oud en nog maar net 50.000 km op de klok=-o
omdat hij niet veel van z'n plaats komt zat hij na een tijd vol met vliegen uitwerpselen, deze dacht moeders goed weg te kunnen halen met een schuursponsje]-0
Tja, wat moet je daar nou over zeggen... de foto's zeggen genoeg denk ik...

Hier komtie!!

17 - 2 - 2011

autotje eerst in de foam gezet..
P1160656.jpg


mooi afgespoten en daarna aan de slag met 2 emmers Dodo BTBM:heart_eyes: en een washmit...
Hierna werd de schade goed zichtbaar :sob:

P1160671.jpg


Toen maar aan het kleinen geslagen, ik gebruik nu de Bilthammer - Soft. Hiermee heb ik toch wel veel last van marring, iemand tips?
kwam toch wel wat vanaf..
P1160673.jpg


Testspot gemaakt, begonnen met Mezzo op wit, maar had gezien de schade al in gedachte dat ik het daar niet mee zou redden..
Dat bleek zo te zijn, met 2 hits Inizio op oranje was dit het resultaat :party:
P1160680.jpg


Hiermee aan de slag gegaan, Hele auto: 2 Hits Inizio op oranje, daarna mezzo op wit, finale op licht groen.
zo ijverig geweest dat ik onder het polijsten geen foto's heb gemaakt :D

Na het polijsten heb ik 'm in de black hole gezet en afgetopt met collinite 845

Resultaat foto's:

Motorkap, zo goed als alles weg:party:
P1160694.jpg


Reflectie deuren:
P1160689.jpg

P1160686.jpg


Zijscherm:
P1160693.jpg


Dak:
P1160690.jpg


Poeh, toch weer een uurtje of 11 bezig geweest. maar het resultaat mag er zijn :)^

P1160696.jpg




De volgende,
omdat ik naast mijn studie op zaterdag bij de volvo dealer werk mocht
ik een auto meenemen om te laten zien wat ik kan,^^

Tja, een nieuwere auto dus een grove aanpak was niet nodig.
auto bij het ophalen..

P1160748.jpg


Eerst in de foam gezet, daarna weer aan de slag met de Dodo Juice BTBM
P1160753.jpg


aan de slag met de klei, bij een nieuwere auto zou je denken dat er niet veel afkomt :no
P1160754.jpg


Hier aan de onderzijde van de deur toch wel last van marring :weetniet
P1160755.jpg


Stootschade aan linker voor portier
P1160759.jpg


Testspot gemaakt, besloten om bij Mezzo op Wit te blijven..
Hmm, slechte foto :s
P1160766.jpg


Bij het achterlicht nog een klein raar defectje gevonden. deze voorzichtig behandeld met Inizio..

Voor:
P1160767.jpg


Na:
P1160771.jpg


Toen ik aan de Finale wou beginnen, besloot mij Dap om ermee te stoppen :weetniet
Dit is alweer snel en netjes opgelost. Hij staat dus nu ongevoed en ongewaxt in de showroom..

Wordt vervolgd dus :ja


Gisteren heb ik me met de auto van mijn tante bezig gehouden. ze heeft deze auto net nieuw gekocht.
toch heeft er alweer iemand tegenaan gezeten :|~* Niks erbij natuurlijk. beetje jammer...

Bij aankomst:

P1180158.jpg

P1180160.jpg


Schade links achter:

P1180161.jpg

P1180162.jpg


omdat ze de auto niet de hele dag kon missen heb ik de auto
gewassen, gekleid, schade weg gepolijst, lak gevoed en gewaxt

P1180168.jpg



onder het kleien viel me op dat er toch al wat licht ingevreten birddroppings zichtbaar waren.
gezien de tijd kon het wel en heb ik besloten om de motorkap met de Dap onder handen te nemen.
dit heb gedaan i.c.m. de Mezzo op wit.

Hier de doffe plekjes te zien...

P1180174.jpg

P1180175.jpg

P1180177.jpg


Na de motorkap heb ik me begeven aan de schade achter...

Voor:

P1180185.jpg

P1180187.jpg


Ik wou eigenlijk niet verder gaan als Mezzo op wit, wist niet of dat op zo'n plastic bumper wel vestandig is om verder te gaan..:weetniet
Maar, met Mezzo op wit kwam ik er helaas niet. dus de Inizio gepakt op Oranje, een heel voorzichtig op standje 4/5 verder gegaan.
daarna mezzo op wit, finale op lichtgroen.

Resultaat:

P1180191.jpg

P1180195.jpg


Bijna helemaal weg, je ziet van heel dichtbij nog een paar puntjes waar het er echt doorheen zit..

Hierna heb ik de lak gevoed met PB black hole.
ik heb de gepolijste motorkap in de PB Natty's bleu gezet, om het verschil eens te proberen tegenover de collinite.
de rest van de auto heb ik in de collinite 845 gezet.

Hier de "after" pics.

hier zie je heel goed het verschil in diepte van de motorkap tegenover de rest
P1180199.jpg


Reflectie motorkap:
P1180201.jpg


P1180204.jpg

P1180205.jpg

P1180207.jpg


Het regende een héél klein beetje dus gelijk al lichte beading :party:
P1180208.jpg

P1180209.jpg



Poeh, nu stop ik er maar even mee. de volgende staat alweer gepland, maar wat zal het zijn:p
Ik hou jullie op de hoogte..


Greetz!!
 
Mooi hoor, ben benieuwd naar meer show offs, zo te merken zullen er nog wel wat aankomen...lekker bezig in ieder geval:cool:
 
Om iets zinnigs te kunnen zeggen over de marring is het wel belangrijk om te weten welke clay lube of detailer je er bij hebt gebruikt. Als je met een soft clay marring hebt veroorzaakt zou ik het in eerste instantie trouwens gokken op of te weinig lube/detailer gebruikt of te lang met een vuil stuk klei doorgewerkt voor hem opnieuw te vouwen.
Maar zoals ik zei: dat is maar een gok.

Het virus heb je in ieder geval goed te pakken ;)
 
Jij hebt duidelijk niet stil gezeten! Mooie resultaten behaald. Denk dat je te weinig klei glijmiddel gebruikt, je verbruikt zo 250/500ml op een gemiddelde auto!
 
knap gedaan:)^ Je hebt de smaak duidelijk goed te pakken...die suzuki er duidelijk het meest op vooruitgegaan :cool:
 
Goed bezig zeg! Allen zit ik te wachten op de "after" foto's van die S80!! ;)
 
ziet er keurig uit

je gebruikt de Bilthamer soft
volgens mij kan die met water als lube
dus volgende keer iets meer water gebruiken en eerder kneden
dan zal de marring stukken minder zijn
 
Je bent inderdaad lekker bezig zo.:ja

Marring kan ook te maken hebben met de lage temperatuur buiten..
ff een stukje klei voor het werken in een bakje met warm water (scheutje detailer toevoegen) leggen en dit om en om ruilen met het stukje klei waar je mee bezig bent.
Gewoon met clay-lube (Meg's LT, PB S&W, maakt niet uit) kleien, desnoods wat puurder ipv verdund..wil op gevoelige lakken ook wel eens wat uitmaken.

en tsja: een beetje marring als je daarna toch gaat DAP'en. Wat maakt het uit.

Het resultaat ziet er top uit: en kicken he als je zo'n mooi resultaat uit je handen ziet komen ! :)^
 
dachshound zei:
Je bent inderdaad lekker bezig zo.:ja

Marring kan ook te maken hebben met de lage temperatuur buiten..
ff een stukje klei voor het werken in een bakje met warm water (scheutje detailer toevoegen) leggen en dit om en om ruilen met het stukje klei waar je mee bezig bent.
Gewoon met clay-lube (Meg's LT, PB S&W, maakt niet uit) kleien, desnoods wat puurder ipv verdund..wil op gevoelige lakken ook wel eens wat uitmaken.

en tsja: een beetje marring als je daarna toch gaat DAP'en. Wat maakt het uit.

Het resultaat ziet er top uit: en kicken he als je zo'n mooi resultaat uit je handen ziet komen ! :)^

Dank u allen,^^

Bilthammer schrijft idd water voor als lube..
eerst in een bakje water doen is een goeie...ga ik volgende keer proberen.
aangezien mijn klei bijna op is moet ik binnekort nieuwe gaan bestellen..
wil ook wel iets nieuws uit proberen..iemand tips? :-"

Bedankt voor het leuke commentaar :party: :party: :)^
 
Goed bezig! Met de DAP500 kun je in principe vrijwel niks fout doen, zelfs al druk je secondenlang met al je kracht op 1 plek, dan nog gebeurt er niets met de lak (geprobeerd op een sloopauto). Goede keus dus om de bumper met Inizio/oranje te doen, ziet er goed uit!

Qua klei gebruik ik de Meguiar's consumentenklei. Haalt misschien niet alles net zo snel weg als de "zwaardere" klei, maar ik vind deze klei wel erg gebruiksvriendelijk. Zelfs op zachte lakken geen marring, ook niet na lang op dezelfde plek te hebben gekleid. Ik gebruik wel Last Touch als "smeermiddel", ruikt niet alleen lekker maar is erg geschikt hiervoor.
 
Zo jij houd er de vaart wel in:cool: Mooie resultaten, denk dat iedereen in je omgeving wel blij zal zijn met je (nieuwe) hobby :-b
 
zo je bent al hard bezig de wereld schonere auto's te geven ,^^

zien er allen weer goed uit! je stappen zijn logisch, zelf onder tijdsdruk.


Klei, ik vind persoonlijk prijs kwaliteit van de Dodo juice Supernatural heel goed, evenals de clay van pinnacle.