• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nicotineaanslag verwijderen

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
489
120
Ik heb net een paar weken geleden een eigen auto gekocht (Volvo 480 GT turbo). Motorisch is de auto echt een topper daarentegen het interieur niet. De vorige eigenaar was een roker en dat is goed te ruiken ook. Zelf ben ik geen roker en irriteer ik me dan ook behoorlijk aan die lucht als ik instap.
Toen ik nieuwe raammeachnismes liet monteren door een liefhebber, behandelde hij ook meteen de deurpanelen met een of andere cleaner. De bruine strepen liepen er zo vanaf. Niet allleen weer mooie schone deurpanelen maar ook een stuk minder sigaretten lucht. Nu ben ik stom vergeten te vragen wat voor een middel het was. Een vriend van me die die voor zijn werk amerikaanse oldtimers opknapt gebruikt tuff stuff van STP Maar volgens mij is dat behoorlijk moeilijk in NL te krijgen. Ik heb al op de site van Carclean gekeken maar omdat er zoveel merken zijn kom ik er niet uit. Uit het forum begrijp ik dat Meguiars vaak goed spul levert maar verder kom ik niet. Voordat ik deze site had gevonden wilde ik eigenlijk gewoon de allesreiniger van moeders pakken maar heb onderhand begrepen dat ik beter iets kan gebruiken wat het kunststof beter behoud.
Wie heeft er ervaring met sigarettenlucht en nicotineaanslag op het dashboard?
 
Ik zou zeggen: All Purpose Cleaner van Meguiar's, deze kan je in verschillende verdunningen gebruiken al naar gelang de vervuiling.
 
Hey,

Voor de bekleding te reiningen kun je APC van Meguiar's eens proberen. ( All purpose cleaner )
Voor je dashboard zou ik Meguiars Gold Class Car Odor Eliminator eens proberen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt goed te werken. Voor productomschrijvingen kun je gewoon even op de site van Tim kijken! (www.Carclean.com)

Succes ermee!

EDIT: Je was me net voor Stimp :p
 
Was lekker sneller :-"

Ik zou het dashboard sowieso eerst met de APC doen van Meguiar's, daarna met Meguiar's NXT Tech Protect of een ander product het dashboard behandelen. Als het heel erg is, zou je Dasty van de Wibra eens kunnen proberen (eerst op een stukje proberen waar het niet te zien is!) Dasty is een sterke ontvetter, Nicotine is vetachtig, maar wel je dashboard e.d. daarna behandelen met een voedend en beschermend product (Geen cockpitspray! :-& )

Heb een nicotine aangeslagen hemel in een auto weer mooi gekregen met APC. Het beste is om een extrator te gebruiken op de stoelen om daar de troep uit te halen. De aanslag en geur zit overal in....
 
Eerst en vooral , Welkom.

Eventueel kan je ook een kijken naar de APC van Poorboys..
En daarna een dressing voor het dashboard..
Of je de geur volledig gaat weg krijgen met APC durf ik niet te zeggen ,de vlekken waarschijnlijk wel !
Mss kan je daarom ook eens kijken voor een interieur shampoo..:)^
 
En na deze schoonmaak acties kun je voor ons misschien meteen even een test doen van een
selectie uit deze producten:

https://www.Carclean.com/producten/Interieur/Geurproducten

:-"
 
M'n stoelen en een gedeelte van de bekleding zijn van leer. Die zal ik dus met ledervet ed moeten bewerken. Het ging mij idd het meest om m'n hemel en het dashoard.

In de shop van carclean vind zag ik wel een apc van poorboys maar niet van Meguiar's. Voor het dashboard wil ik NXT Tech Protect gaan gebruiken.

bedankt voor de tips iig.
 
https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/All_Purpose_Cleaner__APC___3780ml_D10101_100618

:-"
 
Timon zei:
M'n stoelen en een gedeelte van de bekleding zijn van leer. Die zal ik dus met ledervet ed moeten bewerken. Het ging mij idd het meest om m'n hemel en het dashoard.

In de shop van carclean vind zag ik wel een apc van poorboys maar niet van Meguiar's. Voor het dashboard wil ik NXT Tech Protect gaan gebruiken.

bedankt voor de tips iig.

Is spul uit de Detailer lijn van Meguiar's (professioneel) dus staat op een ander plekje in de webshop, het is echt handig spul je kan het overal voor gebruiken, kijk maar uit dat je vrouw het niet in handen krijgt... :D
 
ik heb het eens gebruikt voor een oplevering van een woonhuis.

op de keukendeurtjes zat gewoon vet van de frituurpan leek wel.
ingespoten met apc en het liep er zo vanaf.

die van de poorboys zal ook wel goed werken maar daar heb ik geen ervaring mee duzzzz
 
Xizer zei:
Voor je dashboard zou ik Meguiars Gold Class Car Odor Eliminator eens proberen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt goed te werken.

Odor Eliminator is inderdaad goed spul, maar het is niet bedoeld om je dashboard mee te behandelen. Het is puur een geurverdrijver. Dus, zoals de anderen al zeggen, eerst schoonmaken, en dan wat Odor Eliminator verstuiven in de auto (vooral op stoffen, als tapijt en evt. hemel).

Zou eerst beginnen met APC, als zelfs dat niet werkt -> Dasty. Daarna inderdaad de delen wel goed afnemen en voeden.

Succes!
 
Net zoals Megs kan de poorboys trouwens ook 1/4 & 1/10 verdund worden..
Geweldige resultaten mee gehaald zowel exterieur als interieur..
 
De poorboy's mag je tot 1/30 gaan voor lichte vervuiling, voor een intrieur werkt 1/20 of 1/15 erg goed.

1/15 gebruik ik zelf voor niet erg vuile velgen.
 
PT Cruiser zei:
De poorboy's mag je tot 1/30 gaan voor lichte vervuiling, voor een intrieur werkt 1/20 of 1/15 erg goed.

1/15 gebruik ik zelf voor niet erg vuile velgen.

Zo zwak verdund..? Ben je daar zeker van..?
Ik gebruik hem niet minder verdund als 1:10:weetniet
 
Ik rook zelf in mn auto maar dat ruiken mensen nooit, doe het met Dettol. En heb bij Tim Smoke ex gekocht toen ik m'n auto verkocht.
Even insprayen, weken van te voren al gedaan voor de verkoop maar kwam geen rooklucht tevoorschijn.
Vergeet je vooruit niet te doen, beste werkt water met ammoniac.
Moet wel zeggen dat ik m'n raam altijd op een kiertje hou, dat zuigt wel goed af tijdens rijden. En hou de asbak vrij leeg.
Want vind een rooklucht in een auto ook behoorlijk goor.
Nog net iets smeriger is hondenlucht, das wel slecht te bestrijden trouwens. Is nog erger dan nicotine.
 
ladybug zei:
Nog net iets smeriger is hondenlucht, das wel slecht te bestrijden trouwens. Is nog erger dan nicotine.

Inderdaad, yuck...

Rook zelf ook, maar alleen met het dak open. De asbak gaat leeg en schoon terug zodra ik de auto in de garage zet.

Hij ruikt nog altijd lekker naar auto... :heart_eyes: