• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niet gewenst resultaat na leder poetsen

peter-1981

Detailing trainee
21 dec 2018
9
25
42
Heerlen
Vandaag m`n interieur weer eens onderhanden genomen en was eigenlijk niet helemaal 100% tevreden.
Eerst reinig ik deze altijd met reiniger van dr Leather en hoe het leer dan uitziet is werkelijk perfect , echter met een conditioner erop hou ik toch heel minimaal een glans erop.

Gebruik momenteel de leather conditioner van mothers en heb even gekeken naar het spul van Dodo juice maar lijkt eigenlijk het zelfde resultaat te zijn.
Nu was ik naar de leathertech moistur infusion gel aan het kijken maar vraag me af of het dan anders wordt.
Dus kom maar op met die meningen.

Zo zou ik het graag willen hebben zeg maar

48419271_1954567561278752_5086655954791956480_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-amt2-1.jpg


Bovenstaande foto is dus puur na het reinigen zonder conditioner

48421285_1954567504612091_58579114784718848_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-amt2-1.jpg


laatste foto is na de conditioner , opzich heel netjes en ook geen glimmend poef leder maar mag nog wat strakker zeg maar :innocent:
 
De Dr. Leather is een reiniger en conditioner in één. In mijn opinie lever je dan in op werking. ;)

Ik gebruik zelf graag de Mothers-producten (Leathertech) en ook Gliptone vind ik goed. Bij beide werken de reinigers goed en de conditioners eveneens. Beide conditioners glimmen niet na aanbrengen, in mijn ervaring.

De foto's geven een vertekend beeld. De belichting is bij beide anders. Op foto 1 heb je een grijze stoel, op foto 2 een vrijwel zwarte. :p
 
Klopt , ene is met het licht mee en ene lichtelijk tegen het licht in
Beide stoelen horen zwart te zijn.
Zal eens morgen op de reiniger van dr Leather kijken maar dacht dat het alleen een reiniger was want als het tevens een conditioner is dan ben ik natuurlijk vlug klaar want die gaf een perfect resultaat
 
Kan het op de verpakking niet echt eruit halen :confused:

Edit: de shop zegt inderdaad dat het een 2 in 1 product is maar vraag me beetje af of dat wel klopt want van de verpakking kan je het niet direct uit op maken.
Wel staat erop : use on regular basis to maintain leather cleanliness and longevity
 
dag ,
voor mijn leder maak ik ook gebruik van mother s produkten
eerst de reiniger nl deze
https://www.carclean.com/nl/leathertech-foaming-wash-cleaner-240ml.html

en daarna het produkt om het leer te voeden nl deze
https://www.carclean.com/nl/leathertech-moisture-infusion-gel-cream-200gr.html

geeft een mooi resultaat , met matte look
ben hier zeer tevreden over
de conditioner kan je beter eens tussendoor gebruiken , is een 2 in 1 produkt met niet zo een goed resultaat , denk ik
er zijn leer produkten die mat leder afgeven na werk , maar ook die meer glanzend resultaat geven . ieder zijn voorkeur .
kijk eens naar de beoordelingen van de leder produkten , kwa eindresultaat
succes ;)
 
Die foaming was ben ik bang dat ik te vlug op de stof terecht kom dus vind ik zelf niet echt heel goed plan voor mijn interieur
Voordeel van die van dr leather is dat het net water is en op een sponsje heel makkelijk aan te brengen is en dan met een schone doek goed na boenen en zie je het vuil op de doek zitten zelfs ondanks ik heel weinig rij en altijd met schone kleding erin zit en nog komt er vervuiling vanaf na 5 maanden :)

deze conditioner heb ik momenteel

https://www.carclean.com/nl/leather-conditioner-355ml.html

Maar geeft dus voor mijn idee net iets teveel glans , niet echt shiny poef leder maar beetje satin gloss zeg maar
 
als ik het goed begrijp , gebruik je eerst een cleaner en daarna een conditioner
en een conditioner is een cleaner en voeding in 1
zou dan eerst reinigen en dan voeden , en niet met conditioner maar met echt voeding leer produkt
zou dan het voeding leer produkt eens testen wat ik gebruik en wat ik je voorstelde van mother s infusion gel , die je zelf ook voorstelde
deze geeft een matte look als eindresultaat
of een ander leder voedingsprodukt met mat eindresultaat
 
Ok dus die conditioner kan ik weg mikken ?
Dacht dat conditioner was om te voeden :p
Ga in ieder geval at potje eens bestellen van mothers want geloof heel veel mensen gebruiken deze hier op het forum
Nog een suggestie voor een reiniger of gewoon die van dr leather blijven gebruiken aangezien die bevalt ?
 
In theorie is Dr. Leather een All-in-One. Wanneer je deze gebruikt om mee te reinigen, gebruik je dus al een conditioner en smeer je hierna er weer een pure conditioner overheen. (Mothers)

Persoonlijk zou ik een pure reiniger en pure conditioner gebruiken. De Mothers-producten vind ik goed en ruikt lekker, maar ook de Gliptone-producten vind ik goed.
 
ik zou het ook doen zoals Quantoxx zegt
ofwel de mother s ofwel de gliptone produkten , beide geven een mat eindresultaat
lees hier ook maar eens de beoordelingen van gliptone , heb hier zelf geen ervaring mee , daar ik de mother s heb gekocht , en al geschreven heb dat ik hier tevreden mee ben .
je kan met een van beide merken geen foute aankoop doen ., lijkt me zo
anders bij verdere twijfel , kan je carclean ook even contacteren
hier de link van gliptone https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-conditioner-250ml.html
 
Al het leer wat je behandelt met een vorm van bescherming gaat voller ogen en dus iets meer glans geven maar dat is zeker geen glanzend leer vind ik. Gecleaned leer is altijd mat omdat het schoon is maar als je er met je vingers overheen gaat komen er al vetten en oliën op en gaat dus iets voller glimmen. Alleen nieuw leer is beschermd met een bescherming wel mat is maar ook snel gaat glimmen door vuil en wrijving.

Ik vind de gliptone meer glans geven dan mothers maar beide geven een echte leder uitstraling.