• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niet goed uitgepoetst?

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Goeiemorgen allemaal,

Een week of 1,5 geleden heb ik mijn Twingo laten glimmen.
Hij zag er geweldig mooi uit.
De hele week bleef hij zo. Vervolgens kregen we sneeuw en nu was de sneeuw wat verdwenen en ontdek ik allemaal rondingen op verschillende plekken op de lak. Het ziet er uit als wax en het lijkt of hij niet goed is uitgepoetst.
Zou best kunnen alleen ik vind het vreemd dat dat nu pas zichtbaar wordt terwijl hij bijna een hele week super netjes was.
Herkennen jullie dit probleem? Of heb ik iets doms/verkeerd gedaan?

De stappen die ik heb gedaan:
1) Wassen met turtlewax shampoo (twee emmer methode)
2) Drogen met PB droogdoek
3) kleien (PB Clay met spray and wipe)
4) SSR2 met witte pad machinaal aangebracht. Afgenomen met mf
5) Black Hole met zwarte lc pad en afgenomen met mf.
6) Natty's Red met cc applicator en afgenomen met mf.

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk hetzelfde als onderstaande? Overdag zie je er niets van, maar zodra het donker is en de vochtigheid slaat erop, dan komen de poetskringen tevoorschijn.

Let wel, deze wagen was op het moment van de foto's nemen slechts 2 uurtjes vers van de dealer vandaan... :!
De dealer heeft dit mooie 'poetswerk' afgeleverd. gratis en voor niets
 
De ssr2 is met een excenter verwerkt (pex400 die ik destijds van de buurjongen over heb genomen, waar ik al een ander topic over had geopend).
 
Dat lijkt idd op waxresten, dus je hebt het waarschijnlijk niet goed uitgepoetst. Daar kan je snel genoeg achterkomen, door, zoals tim al zei, even met spray and wipe en doekje er over heen te gaan.
 
Oké gelukkig :grinning:
Maar kan ik ondanks de temperatuur nu gewoon een spray and wipe of PB QD gebruiken?
En wat raar dat het nu pas zichtbaar is geworden...
 
komt me bekend voor, 's avonds als de dauw begint neer te slaan kan ik op het dak van mijn auto precies zien waar ik de aanzet met wax aanbrengen heb gedaan, daar zit het er waarschijnlijk iets dikker op waardoor je donkere en licht plekken ziet, overdag als de dauw verdampt of van de auto is gereden zie je er overigens niks meer van, ik zal er eens foto's van proberen te maken.
Als je echt kringen ziet zou ik zeggen het is niet goed gelijkmatig of te dik aangebracht en daarna onvoldoende uitgepoetst.
 
Een mij inmiddels ook bekend verschijnsel! Een aantal weken geleden had ik de auto een volledige behandeling gegeven, inclusief 2x een Natty's waxlaag.
Afgelopen weekend tijdens het wassen schrok ik behoorlijk, op het rechter achterportier zaten een stuk of 8 krassen. het zag eruit alsof er iemand met een fiets of iets dergelijks was langsgegaan. Pas bij het drogen van de auto zag ik dat het om waxresten ging, een hele opluchting. het kostte me wel heel wat moeite om de resten uit te poetsen, de tip van de Spray&Wipe was mij nog niet bekend.

Later zag op op de rechtse kant van de auto nog meer van deze plekjes. Deze kant van de auto heb ik in de garage in de wax gezet, alleeen heb ik aan die zijde niet zoveel plaats om te werken. Vandaar ook dat ik enkel op de rechtse zijde waxrestjes vond, en verder nergens.

Volgende keer dus nog wat beter uitpoetsen.
 
Zou dit ook niet "sweaten" kunnen zijn van de wax..Ken de juiste benaming niet maar je leest het af en toe eens op detailingworld.
Iets wat voorkomt bij carnauba waxen ,vooral als je een 2de laag zet terwijl de eerste nog niet volledig is uitgekuurd.
 
Komt me allemaal heel bekend voor. Heb het zelf voorgehad toen ik de wagen in de EX-P had gezet om daarna te toppen met de Natty's Blue. Ik was moe, wou eigenlijk stoppen en heb de Natty's veel te dik aangebracht en ook niet echt lang gewacht tussen het aanbrengen van EX-P en Natty's met tot gevolg dat ik een week later ook allemaal "krassen" zag verschijnen. Was een goeie les moet ik zeggen.
 
Ik ben gelukkig dus niet de enige :)
Maar het is inderdaad een goeie les geweest.
Ik was inderdaad ook moe en had veel pijn dus op het laatst heb ik niet meer zoveel aandacht er aan besteeds als daarvoor.

Maar vanmiddag heb ik de plekken er af gehaald. En hij toont gelijk weer een stuk beter! :grinning:

Ideaal hoor, zo'n forum waar je even zulke dingen kan navragen. :)^
 
Het komt wel goed....******* ;) :D

heb laatst op mijn antara ook van die sporen gespot, kon ze met een mf doek makkelijk weg wrijven.
waren kleine streepjes,ipv die grote kringen
 
heb ik ook nog weleens, vooral aan de onderkant van de deuren of rond de antenne aan de achterkant
zijn altijd dezelfde plekjes eigenlijk :D
 
Ik heb het probleem eens gehad toen het tijdens het waxen snel donker werd en er dauw op de waxlaag neersloeg. Deze kon daardoor niet goed opdrogen en dus niet goed verwijderd worden.}:)w

Hetb de dag erna dmv. paintcleaner en nieuw waxen de boel weer hersteld. :)^ Wellicht had ik eerst nog detailing spray kunnen proberen.
meuh