Dag allen,
Arnold hier, 33 jaar en woonachtig in het mooie Brabant!
Al sinds een jaar of 8 ben ik wel bezig met de auto's op een redelijk detailwaardige manier aan het onderhouden. Ook al die tijd al klant bij Carclean, maar mezelf eigenlijk nog nooit voorgesteld hier. Nu dan, alweer bijna 2 jaar in het bezig van een ietwat sportievere Audi A4 Avant en als tweede auto een leuke VW Polo.
Gezien de beperkte tijd, veroorzaakt door een gezin met twee kleine kinderen stel ik mezelf altijd als doel om in ieder geval een 8 te halen als het aankomt op detailen. Die 10 halen lukt me niet altijd, want laten we eerlijk zijn, dit vak kost je simpelweg veel tijd. Onlangs (zie foto's) ben ik 2 dagen bezig geweest om de Audi te wassen, kleien, polijsten en voor de winter in de Collonite 476S te zetten. Kost tijd. Verder was ik de auto('s) (die van de vrouw schiet er soms bij in) ongeveer elke 2-4 weken, afhankelijk van de planning en het weer. Het komt ook wel eens voor dat ik stilletjes de detailspullen alvast klaar ga zetten zonder daar verbaal melding van te maken bij de vrouw, om vervolgens te zien dat bij haar al de haren overeind gaan staan, omdat ik de auto voor haar gevoel dan al voor de 3e keer in een maand de auto ga wassen.
Voor de standaard wasjes pak ik Monello Artico in de foamgun en was ik de auto van met PB's SS en wax/Gyeon Bathe+ (mits ie goed in de wax staat). Daarnaast ben ik erg te spreken over Sisplash om hem af te toppen. Onlangs heb ik de PB's White Diamond gekocht om erop te zetten als ik op voorhand al weet dat ik de 10 niet ga halen en een polijstbeurtje moet overslaan.
Samen met mijn broers deel ik de DAB Evo 1000 voor het polijsten en de wax en heb ik verder allerhande interieur/exterieur middelen wel op de plank staan. Voor het wassen gebruik ik altijd de Monello foamgun en shorttrigger icm een Karcher K4 premium.
Vragen die ik hier dan ook maar meteen stel:
1. Ik zit met een koplamp dingetje. Die zijn niet verkleurd of vol met krassen, maar het lijkt wel alsof er wat ruis in beeld is als ze aanstaan. Is dit aan de binnenzijde en een bekend probleem bij die led-matrix koplampen van Audi? Zo ja, te verhelpen of niet? Ik heb niet de indruk dat polijsten niet gaat helpen. Lijkt wat druppelvormige ruis, maar water lijkt me sterk in zo'n koplamp.
2. Welke is effectiever? De PB's wheelsealant of de 476S voor je velgen? Ik heb ze beiden, maar die wheelsealant heb ik ik nog nooit 3x erop gezet (iets met een 8 en tijd).
3. Kun je die White Diamond na een standaard wasbeurt erop zetten of zouden jullie altijd nog kleien op voorhand (daarna weer wax uiteraard)? Dus over een oudere wax/sissplash of een keer goed met de handschoen vol met Bathe+?
Ik kijk ernaar uit om lekker verder te detailen en hier actief te blijven! Al veel geleerd van het forum afgelopen jaren overigens.
Groeten!
Arnold hier, 33 jaar en woonachtig in het mooie Brabant!
Al sinds een jaar of 8 ben ik wel bezig met de auto's op een redelijk detailwaardige manier aan het onderhouden. Ook al die tijd al klant bij Carclean, maar mezelf eigenlijk nog nooit voorgesteld hier. Nu dan, alweer bijna 2 jaar in het bezig van een ietwat sportievere Audi A4 Avant en als tweede auto een leuke VW Polo.
Gezien de beperkte tijd, veroorzaakt door een gezin met twee kleine kinderen stel ik mezelf altijd als doel om in ieder geval een 8 te halen als het aankomt op detailen. Die 10 halen lukt me niet altijd, want laten we eerlijk zijn, dit vak kost je simpelweg veel tijd. Onlangs (zie foto's) ben ik 2 dagen bezig geweest om de Audi te wassen, kleien, polijsten en voor de winter in de Collonite 476S te zetten. Kost tijd. Verder was ik de auto('s) (die van de vrouw schiet er soms bij in) ongeveer elke 2-4 weken, afhankelijk van de planning en het weer. Het komt ook wel eens voor dat ik stilletjes de detailspullen alvast klaar ga zetten zonder daar verbaal melding van te maken bij de vrouw, om vervolgens te zien dat bij haar al de haren overeind gaan staan, omdat ik de auto voor haar gevoel dan al voor de 3e keer in een maand de auto ga wassen.
Voor de standaard wasjes pak ik Monello Artico in de foamgun en was ik de auto van met PB's SS en wax/Gyeon Bathe+ (mits ie goed in de wax staat). Daarnaast ben ik erg te spreken over Sisplash om hem af te toppen. Onlangs heb ik de PB's White Diamond gekocht om erop te zetten als ik op voorhand al weet dat ik de 10 niet ga halen en een polijstbeurtje moet overslaan.
Samen met mijn broers deel ik de DAB Evo 1000 voor het polijsten en de wax en heb ik verder allerhande interieur/exterieur middelen wel op de plank staan. Voor het wassen gebruik ik altijd de Monello foamgun en shorttrigger icm een Karcher K4 premium.
Vragen die ik hier dan ook maar meteen stel:
1. Ik zit met een koplamp dingetje. Die zijn niet verkleurd of vol met krassen, maar het lijkt wel alsof er wat ruis in beeld is als ze aanstaan. Is dit aan de binnenzijde en een bekend probleem bij die led-matrix koplampen van Audi? Zo ja, te verhelpen of niet? Ik heb niet de indruk dat polijsten niet gaat helpen. Lijkt wat druppelvormige ruis, maar water lijkt me sterk in zo'n koplamp.
2. Welke is effectiever? De PB's wheelsealant of de 476S voor je velgen? Ik heb ze beiden, maar die wheelsealant heb ik ik nog nooit 3x erop gezet (iets met een 8 en tijd).
3. Kun je die White Diamond na een standaard wasbeurt erop zetten of zouden jullie altijd nog kleien op voorhand (daarna weer wax uiteraard)? Dus over een oudere wax/sissplash of een keer goed met de handschoen vol met Bathe+?
Ik kijk ernaar uit om lekker verder te detailen en hier actief te blijven! Al veel geleerd van het forum afgelopen jaren overigens.
Groeten!
Bijlagen
Laatst bewerkt: