• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

niet zwarte metaallak stappenplan

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Hoe kan ik het best een niet metaallak zwarte lancia ypsilon, van 10jaar het best behandelen? Heb vooral de producten van Meguair's in huis.
Kan ik deze lak hetzelfde behandelen als ene zwart metallic?
 
Ik zie niet in waarom niet? Ik vind uni lakken altijd mooi werken als ze wat doffer zijn.
Als het goed is staat er nog een prachtig voorbeeld van een uni zwarte lak, een volvo station weliswaar, in het project of showoff. Misschien dat je daar even kunt kijken welke stappen er zijn gebruikt.
 
Ja, gewoon het normale stappenplan. Dan gaat ie van dof -> glanzend. :) Mooi is dat altijd.

Houdt er wel rekening mee dat je pads en doeken tijdens het polijstproces zwart worden van de lak. Dit kun je grotendeels eruit wassen / spoelen, maar soms blijft de kleur erin. Dit is niet schadelijk voor de pad of toekomstige polijstbeurten.