• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw en onervaren

FreddyB

Detailing rookie
27 aug 2012
6
0
Hallo, ik ben Freddy.

Sinds vrijdag heb ik een nieuwe auto: een Peugeot 508 Hybrid4 200PK. Deze wil ik mooi glimmend maken en houden. Via via hier gekomen om te leren hoe ik dit het best aanpak. Hiervoor was ik altijd een wasstraat rijder :-" , maar deze auto verdiend beter!

Eerst was ik van plan hem een Waxyol behandeling te geven, maar daar ben ik al gauw van genezen na het lezen van wat topics hier. Aardig wat uren gestoken in het informatie verzamelen (5 stappenplan, verschillende producten etc) hier.. het moeilijke voor mij als beginner is dat er teveel meningen/informatie aanwezig zijn/is!

Zo laat Volledig exterieur stappenplan handmatig goed alle stappen zien, maar zonder enige kennis kan ik moeilijk een keuze maken tussen de producten.
Deze: Howto: Dibbuz Carwash & Wax is ook erg informatief, maar waar ik dan weer over verward ben is dat het kleien er niet bij zit?
Ook vind ik het moeilijk uitvogelen hoeveel lappen, doeken, borstels etc ik moet hebben en of een 2 euro microvezeldoek van de gamma echt nou zo veel verschilt met eentje van 15 euro.

Tenslotte vraag ik me af hoe lang ik met alle spullen kan doen: ik heb n.a.v. bovengenoemde topics alles van Poorboys (steeds de laagste hoeveelheden) in een winkelwagen gezet en ik kom al gauw op 250+ euro voor het stappenplan + velgen. Als ik hiermee maar 1 of 2 keer kan doen kan ik het beter alsnog laten doen toch?

Jammer trouwens dat er geen workshop in de planning staat, ik had graag wat begeleiding gehad alvorens alles te gaan proberen op mijn nieuwe auto :-)

Welkom!

Mijn ervaring is dat wanneer je een wensenlijstje zelf samenstelt en daarna deelt op het forum , dat je dan tot een lijst kan komen met producten gebaseerd op goede ervaringen. Al zitten er in Dibbuz zijn tutorial geen slechte producten, hoor.

Daarnaast zou ik je aanraden om eens naar Carclean te gaan. Deze staan je met raad en daad bij, ook zonder workshop.

Welkom Freddy.
De meeste produkten zijn zuinig tot zeer zuinig in gebruik. Daar ga je toch zeker meer dan twee keer van doen
(kleivloeistof voor bij het kleien dan wellicht uitgezonderd; dat kan wat hard gaan per keer).

Wat McShine al aangeeft: als je door de bomen het bos niet meer ziet, schakel dan hulp in van de medeforumbewoners of van Carclean zelf.
Als je voor een stevig bedrag bestelt, wil je ook wel een goed gevoel hebben over de spullen die je bestelt. Dat zou ik dan zeker niet
'op de goede gok' doen.
Er zullen vast nog wel meer clinics en workshops komen, maar de planning hiervan is nog niet bekend. Soms kun je eens bij een detailer in de buurt even meekijken.

Welkom. Op doeken zou ik niet bezuinigen,al valt de prijs van de Monello doeken best mee. Deze https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Bianco_Trio_MPB0103_102090 en deze https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Bianco_Trio_MPB0103_102090 kan ik je aanraden. Super doeken en vele malen beter dan de 'gewone' doeken die je overal kan kopen.

Welkom op het forum !

Kan je misschien ff een lijstje van al je to-buy-produkten laten zien , dan zullen er ongetwijfeld wel een aantal kunnen "geskipt" worden en ben je (voorlopig toch :lol ) goedkoper af .

@goedkope doeken tov duurdere : deze goedkopere doeken geven meestal een soort van "micro-marring" , aka krasjes dus en worden daarom gemeden .

Ze zijn best te gebruiken als je bvb gaat polijsten : alle stappen voor je finale/fijnste polijststap zijn goed genoeg voor die doeken . Na de laatste polijststap neem je best dus de duurdere doekjes ......om die krasjes te vermijden .

Zo kan je idd al wel wat besparen op doekjes.

grandscenicman zei:
@goedkope doeken tov duurdere : deze goedkopere doeken geven meestal een soort van "micro-marring" , aka krasjes dus en worden daarom gemeden .

Ze zijn best te gebruiken als je bvb gaat polijsten : alle stappen voor je finale/fijnste polijststap zijn goed genoeg voor die doeken . Na de laatste polijststap neem je best dus de duurdere doekjes ......om die krasjes te vermijden .

Zo kan je idd al wel wat besparen op doekjes.
Daar ben ik het dus totaal NIET mee eens...
Elk krasje wat je maakt, wil je ook weer verwijdert hebben. Best dus gewoon vanaf het begin af aan kwaliteitsdoeken gebruiken mijns inziens...

Welkom Freddy, veel plezier en leesgenot op dit fantastische forum.
Tip: lees voorgaande post van Ivo's nog een keer of zes (en dan ook voor altijd onthouden) Goede MF's heb je nooit teveel.

grandscenicman zei:
Welkom op het forum!

Kan je misschien ff een lijstje van al je to-buy-produkten laten zien , dan zullen er ongetwijfeld wel een aantal kunnen "geskipt" worden en ben je (voorlopig toch :lol ) goedkoper af .

Bedankt voor de tip: hier staat ie.

Bezuinigen op MF's zal ik niet doen :)

Welkom Freddy. Mocht je een keer hulp nodig hebben of de dap willen proberen dan wil ik je best wel op weg helpen. Zeist is niet ver van Wageningen;)