• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw gespoten (lichtmetalen-)velgen waxen

Hannes85

Detailing rookie
5 feb 2010
70
0
Korte vraag...

het schadebedrijf dat mijn velgen moest richten en nieuwe banden moest zetten heeft schade gemaakt met het bandenijzer aan alle drie de velgen in kwestie... die worden vandaag (onder garantie) opnieuw gespoten\gelakt.

Nu de vraag; hoe lang moet\zal ik wachten voordat ik deze weer in de wax kan zetten?

Thanks alvast!

Jurjen
 
Zelfde als bij normale lak, ik zou 2 maanden wachten voor dat je gebruik maakt van een sealant. In principe zou je wel een pure carnauba wax kunnen gebruiken, deze sluit minder af dan een sealant
 
minstens een paar weken wachten met MONTEREN van de banden.
die lak is nu supervers en overgevoelig, laat het eerst goed uitharde
 
Ik ben benieuwd hoe ze dat in gedachten habben bij het schadebedrijf aangezien ik de auto vanavond alweer terug heb? :confused:
 
ze zullen igg heeeeel voorzichtig de banden monteren en geen onbeschermd bandenijzer gebruiken.
hoop maar dat het goed gaat.
 
De collinite 845 (of de 915)kan je volgens mij wel gebruiken.
Ook de Poorboys World EX Sealant with Carnauba komt hier voor in aanmerking.
Deze kan zeer gemakkelijk aangebracht worden en vraagt weinig kracht om hem op te blinken.
 
Nee, gebruik geen sealant... maar een carnauba wax... een sealant zou teveel af kunnen sluiten waardoor de verse lak niet goed kan uitdampen.
 
Ze wilden de velgen toch nog even een nachtje laten drogen. Ergens in de loop van de dag kan ik de auto waarschijnlijk ophalen. Stimpy, je zegt "in principe kan je er een wax over doen..", maak ik daar uit op dat ik beter even kan wachten?
 
Mijn schadehersteller, waar mijn auto wel is waar twee weken terug inmiddels stond.

Vertelde me dat de lak echt 8 weken even moest uitdampen/harden. Eer ik er een wax op ga smeren.

Dus nog 6 weken te gaan :party:
 
Ze hebben het wel mooi opgelost.... alleen ik moet nu weer terug want mn velg loopt leeg langs het ventiel (kreeg ineens een melding dat de bandenspanning te laag was). Ventiel aangedraaid maar nog altijd komt er lucht doorheen :(.