• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw hier en nieuw in het poetsen

mark-ering

Detailing rookie
13 dec 2020
3
15
Hallo allemaal, ik ben mark, 40 jaar en kom uit het noorden van het land.

Ik ben eigenlijk niet bekend in dit wereldje, tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan mequiars autoshampoo.
Nu heb ik sinds kort een andere auto waarvan de lak niet in zoon beste staat is waar ik mij wel wat aan stoor, (slecht bijgestipte) steenslag, krassen, whirls.

Dus in plaats van enkel wassen, wil ik nu ook maar eens het goed aanpakken.
ik zit te denken aan ontwaxen/wassen, kleien, en dan in wax zetten van de auto om zo wat lichte krasjes en overtollig bijstip te verwijderen en de lak weer mooi te laten glanzen en beschermen.

alleen heb ik daar dus geen ervaring mee, en heb wat hulp nodig over de poducten en volgens mij ben ik hier wel op de juiste site met veel informatie en ervaring.

mvg,
mark
 
Welkom,

Ik ben hier ook sinds kort. Er is genoeg om je in te lezen en eventueel vragen te stellen en dan kan het niet missen dat je auto er showroom shine bijstaat.
Veel plezier op het forum.
 
Welkom Mark. Ja als je de defecten van lak kent en herkent ben je op goede weg. Alleen welk resultaat wil je gaan behalen? Een geheel swirl vrije auto of een auto die schoon is en goed beschermd is.
 
  • Leuk
Reactions: mark-ering
ik heb net een mazda 2 opgehaald,
 

Bijlagen

  • mazda2.png
    mazda2.png
    771,9 KB · Weergaven: 74
Welkom Mark, er wordt graag meegekeken! Met foto's van de defecten is het inderdaad makkelijker sturen naar een oplossing of om aan te geven waar het zal ophouden.

Het is in ieder geval een grote bron van informatie hier en ik verbaas mij er steeds weer over wat er boven komt drijven met de zoekfuntie. Zelfs meer dan een decennium terug!
 
  • Leuk
Reactions: mark-ering
Welkom op het forum! :D

Zoals al aangegeven; Met goed wassen en waxen ga je geen krassen en slecht-behandelde-steenslag verwijderen.

Verdiep je lekker in de stof, komt het zeker goed.
 
Welkom hier Mark. Ik zou zeggen begin eerst met goed schoonhouden van de lak, en verdiep je dan in de problemen met de lak. Met op de juiste manier wassen voorkom je extra nieuwe swirls, en heeft het polijsten ook meer zin. (Voor de duidelijkheid ook met op de juiste manier wassen ontstaan er soms swirls, maar dat is minimaal ten opzichte van op de verkeerde manier wassen)
 
  • Leuk
Reactions: mark-ering
Welkom Mark!

ik ben hier sinds een jaartje actief en heb inmiddels heel heel veel gelezen, geleerd en aangeschaft.
Eigenlijk met het zelfde doel, andere auto gekocht en die moest mooier worden en blijven.

Ik wil je adviseren om eerst eens de stappenplannen door te lezen.
Wat ik o.a. geleerd heb ik dat Meguiars ok is, maar dat je vaak voor minder geld betere spullen kan kopen.

Ik had al een eenvoudige hogedruk reiniger. Wassen deed ik met 1 emmer, al snel werd de 2e emmer uit de kast er bij gepakt.
Ik was inmiddels met de mooie gritguard emmers en een aantal washmitt, de juiste shampoo heb ik gevonden in de Dodo Juice BTM.
Goede droogdoeken, de rode van Monello heb ik nu.
De Monello klei icm Dodo Juice Born slippy en als wax, kijk eens naar de Collinite 845.

Dus eerst goede washmitts, shampoo, wellicht een foamlance voor je hogedruk, droogdoeken.
succes en veel plezier gewenst.
 
  • Leuk
Reactions: mark-ering