• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

Ja zat idd naar die clinic te kijken.. Maar ik denk meer a la top gear; "how hard can it be?" Dus ga het eerst zelf proberen :D clinic kan ik altijd nog doen..

Toch kan ik je die clinic voor de DAP van harte aanraden, het is wel degelijk leerzaam ondanks dat je hier ook veel lezen kan. Maar buiten dat is het rete-gezellig en gewoon plain and simple leuk! En welkom:)

Welkom.
Je hebt al een leuke voorraad poetsspullen :lol
Over de clinics kan ik (nog) niks nuttigs zeggen maar ik ga ze wél doen. Ik begin met de clinic over het handmatig poetsen in oktober. Wellicht dat ik daar ook te horen krijg of een DAP500/900 überhaupt zin heeft voor mij [:diablo]

Ik heb even een vraag over mijn collectie. Ooit eens dat 1,2,3 stapenplan van Meguiars aangeschaft.. Flessen zitten nog redelijk vol, kan ik die nog gebruiken voor iets? Of zijn ze overbodig geworden?
Iemand ervaring met de Paste wax van Sonax? Sonax xtreme nr1 paste wax. Laatst gekregen maar weet niet wat ik ervan kan verwachten.

Karcher plus Karcher foamlans
DAP500
Monello Finale
Monello Mezzo
Monello Inizio
Meguiar's All Purpose Cleaner
Meguiar's Paint Cleaner ( step1)
Meguiar's Polish ( step 2)
Meguiar's Canuba wax ( step3)
Meguiar's Ultimate Compound
Meguiar's Quick Detailer
Meguiar's Clay Bar
Meguiar's Gold class shampoo
Karcher velgenreiniger
Mr Pink shampoo
Poorboy's Trim Restorer
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Poorboys S&W
Sonax xtreme velgenreiniger
Sonax Xtreme paste wax Nr1

De drie stappen van Meguiars kun je nog prima gebruiken als je wilt. :ja Er zijn gebruiksvriendelijkere middelen op de markt, evengoed zijn de ze prima mits juist verwerkt. Héél zuinig en dun en handmatig wat ik persoonlijk een nadeel vind omdat het stukken arbeidsintensiever is.

Wanneer zou je dan het 1-2-3- stappenplan gebruiken? Want ik heb 3 weken geleden mijn lak gepolijst met de Monllo range, vervolgens Black hole en EX-P en daarna met 845 afgesloten. Mijn idee was om dit voorlopig na het wassen even bij te houden met een QD en/of wax en dan in het voorjaar evt. weer een rondje (licht) polijsten, Black hole, EX-P en een wax. In de zomer weer bijhouden met een wax.

Dus mijn vraag is eigenlijk waar ik dat 1-2-3 stappenplan van Meguiars tussen kan zetten? ;)

Klopt. De Monello lijn zijn polijstmiddelen. De stappen van Meguiars zijn cleaner (step 1), glaze (step 2) en wax (step 3). Je zou dus na het polijsten de glaze en wax kunnen gebruiken.

Poorboys black hole is de glaze die ik nu gebruik. Dus eigenlijk is step 1 en step 2 overbodig geworden. Of zie ik het verkeerd :-b

Of zou ik dat step 1 en 2 kunnen gebruiken als polijsten niet nodig is? Ik neem aan dat ik niet om de zoveel maanden moet polijsten?