• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

Rob Vruiten

Detailing trainee
5 sep 2017
7
35
Zuid Holland
Goedemiddag allen,

Ik ben Rob en al jaren fan van het merk Turtle Wax en ook Sonax, maar wil hier toch eens gaan rondkijken waarom veel mensen andere producten beter lijken te vinden.

Ik weet dat er heel veel testen op internet circuleren, maar wetenschappelijke/Laboratoriumtesten heb ik nog niet kunnen vinden. Op enkele duitse testen na dan, maar daar worden weer merken getest die hier beperkt verkrijgbaar zijn.

Dus ik zal af en toe kritische vragen kunnen stellen, maar weet dan dit vanuit mijn andere kijk op testen komt.

Alvast dank voor toekomstige reacties en tips
 
Welkom! Ik ben inderdaad ook zeer benieuwd wat voor soort testen je bedoelt. Het is inderdaad lastig om producten onder exact gelijke omstandigheden te testen, dus de meeste mensen hier pakken denk ik producten die andere mensen fijn vonden of ze testen zelf wat uit en kijken dan welke producten bevallen (dat laatste doe ik zelf graag).

Ben ik ook benieuwd hoe je dan bij Turtle wax en Sonax komt, want van alle merken die ik ken is met name Turtle juist een merk dat ik bijna nooit tegenkom in de vergelijkingen/youtube/testen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bevoordeeld testen in een lab onder exact dezelfde omstandigheden, denk aan Dekra, TUV of TNO testen.

Zelfde lak, zelfde reiniging, zelfde temp, zelfde hoeveelheid UV, geen seconde verschil in aanbreng, tot op de 'ug' gelijke hoeveelheid product, zelfde lak-dikte van de onderlaag, zelfde hoeveelheid water over de verschillende test vlakken etc etc etc. Waargenomen door sensoreno_O:rolleyes::mask:

Het nadeel van de filmpjes op bijvoorbeeld youtube is dat de omstandigheden nooit 100% gelijk kunnen zijn. Simpel voorbeeld, door motorwarmte zal de laklaag op de kap boven het heetste punt er onder een microscoop per definitie anders uitzien dan 20 centimeter naar links. Dit heeft effect op bijvoorbeeld de aangebrachte wax. Ook de voorbehandeling is van belang, hoef ik jullie denk ik niet uit te leggen, maar veel filmpjes laten 2 of meer producten zien met een gelijk voorbehandeling terwijl de producent van product A een ander voorbehandeling aangeeft dan producent B. etc etc.
 
Hmmm, oke.
Nou, allereerst van harte welkom. Interessante intro, leesvoer genoeg hier.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat meer achtergrond. Dus, wat voor auto, ervaringen, polijsten etc., althans neem aan dat je daar ook een en ander mee bekend bent. En uiteraard, wat maakt dat je interesse in test vanuit een andere invalshoek komt en waarom heb je dan daarom voor TW en Sonax gekozen?

Exacte wetenschap ga je hier niet vindeno_O, daar zijn ze goed in op Http://www.wetenschapsforum.nl:p maar gelukkig zijn die Duitsers altijd 'punktlich und grundlich', dus hebben we hier een stukje interessante info: http://www.autobild.de/bilder/vergl...as-beste-lackpflegemittel--1218140.html#bild1

Als het allemaal,wat 'luchtiger" kan en mag:innocent:, vind je hier heel veel info, met veel, zeer veel gebruikerservaringen. :blush:
 
Welkom Rob. Enne serieus testen is leerzaam maar mijn mening is dat alles altijd anders is.
In een test centrum wordt wax A beter gewaardeerd als wax B maar in het echte leven is wax C nog beter. En 99% van de ervaringen en producten hier wordt gebruikt op gevoel, merk gebondenheid en hobbyïsme.

En het allerbelangrijkste van het belangrijkste in het leven is dat je plezier beleefd aan je hobby ;)