• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

Soebart

Detailing rookie
21 feb 2018
5
15
Twente
Hallo mede auto fanaten,

Ik heb me net aangemeld.
Ik heb nog weinig kennis mbt het detailen van auto's, maar ik heb vandaag de eerste spullen besteld om zelf mijn auto te polijsten.

In het verleden wel vaker een auto gepoetst, alleen iets minder professioneel, met een poetsmachientje van 3 tientjes van de gamma laat maar zeggen.

Vandaag een Dap 500 besteld ( ja ik weet het er is ook een 900 serie) met diverse Monello producten.

Ik ben in het bezit van 2 auto's die met wat extra glans nog meer aandacht trekken.

1) Een blauwe Subaru impreza WRX STi
2) Een Lexus ISF.

Morgen wil ik eerst de Subaru eens onder handen nemen.

Ik ben het volgende van plan:
1) Wassen
2) Kleien
3) Polijsten met Monello mezzo
4) Polijsten met Monello finale
5) Poor Boys Black hole
6) Collinite Liquid Insulator 845

Tips zijn altijd welkom.

Als de STi een succes word , dan volgt de Lexus tzt...

Groeten

 
Welkom op het forum! :D

Tip wat betreft polijsten; Testspot. :p
Tip wat betreft glaze; Probeer eerst of het zin heeft. Op een goede lak zal dit weinig tot bijna niets doen.
 
Welkom mede Lexus rijder. Dat is een mooi wagenpark.
Ik mag binnenkort ook een mooie zwarte ISF detailen.
Toch een klein beetje een jongensdroom......
Welkom en veel detail plezier.
 
Zo, vandaag op 15:00 uur mijn polijstmachine ontvangen met de Monello spulletjes.

Ik had de auto al gewassen en gekleid en kon direct aan de slag.

Ik had geen tijd om de ramen, kunsstof , banden etc te doen, maar de lak is weer in prima staat.

GLYM, GLYM:grinning::grinning:
20180222_172436_resized.jpg
20180222_172143_resized.jpg
20180222_172130_resized.jpg
20180222_172452_resized.jpg
 
Tip wat betreft glaze; Probeer eerst of het zin heeft. Op een goede lak zal dit weinig tot bijna niets doen.

Je had helemaal gelijk, ik had het idee dat ik een handeling deed die weinig toevoegde.
Ik heb na een klein stukje Poor Boys black hole weggelaten.
Was ook meer bedoeld voor mijn donkere Lexus, maar ook daar denk ik hem niet nodig te hebben.

De Collinite Wax is trouwens fantastisch spul.

De volgende wordt de lexus....
ISF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi man! :)

Jah, een glaze gebruikt men eigenlijk nooit na een goede polijstbeurt. De lak is in dusdanig goede staat dat het niets meer uithaalt. Althans, het kleine beetke wat het zou kunnen doen, wordt dan door een wax o.i.d. wel gedaan.

Scheelde je zo dus mooi weer tijd. ;)
 
Welkom, veel plezier met het detailen van de beide mooie wagens!
Oh jee: je hebt de smaak al te pakken: die Sub staat er weer prachtig bij.

Vraag me wel af welke stappen je hebt gedaan: als om 15:00 uur de Dap wordt geleverd en je zowel met Mezzo als Finale hebt gepolijst, daarna gedeeltelijk Back Hole en dan ook nog de wagen in de Colli-wax hebt gezet denk ik dat je een spoedklus hebt uitgevoerd?
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb de black hole stap en de mezzo stap overgeslagen.

Kortom :
1) Wassen
2) Kleien
Toen kwam mijn nieuwe dap polijstmachine....
3) Polijsten met Monello finale
4) Waxen.

Kortom het polijsten met Monello mezzo was niet nodig.
De lak was nog best in redelijke staat.
Door het polijsten is de lak wel mooiere geworden, maar de mezzo kon ik prima overslaan.

En ik moest i.d.d. doorwerken en heb geen tijd gehad voor de ramen, kunststof delen en banden etc.
 
Welkom veel lees en poetsplezier ,
Leuke auto om onder handen te nemen.