• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier.....

Wesley VD

Detailing rookie
7 feb 2021
22
15
Hallo allemaal,

ik ben Wesley en ben hier terecht gekomen doordat ik mij een nieuwe auto heb aangekocht en deze zo goed mogelijk wil onderhouden.
Ik was ondertussen ook al eens langs geweest bij ProTech voor een behandeling. Ik was al een beetje geneigd om ze mijn auto te laten behandelen voor aflevering maar ik krijg wel wat reacties van weggegooid geld te horen in mijn omgeving. Is dit zo?
Ondertussen heb ik ook zelf al wat kuisproducten aangekocht maar hiervoor ga ik ook direct een ander topic aanmaken.

Groeten,

Wesley
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum, wat Protech betreft geen ervaring mee. Gewoon lekker zelf doen veel leuker en vaak ook beter.
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
Welkom Wesley! Ik ken ProTech ook niet maar het komt op mij hetzelfde over als Waxoyl en dat is pure geldklopperij. Kun je aangeven wat dat zou moeten kosten? Ik heb het vermoeden dat je voor minder geld een set kunt kopen waarmee je jaren je auto goed kunt blijven wassen én beschermen.

Dat gezegd hebbende: wat je er ook op gooit, de kracht zit hem in het zelf wassen op de juiste manier. De beste coating die te koop is, zal uiteindelijk bezwijken na een aantal wasstraatbezoeken.
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
Bij ProTech was het 990€ voor een behandeling. Hier zat een kist met wat kuisproducten van hun in bij, de eerst volgende beurt dat je je auto wast mag je bij hun doen en elk jaar word de auto gechecked of de glans nog goed is. Je kan daar ook je auto laten overtrekken met doorzichtige folie maar dat was +5.000€, dat heb ik er niet voor over.
 
Ik las in je andere topic over je zoektocht naar producten en eventueel coating. Het voorgenomen verbruik is laag van de auto, slaapt binnen etc, dus van een coating ga je heel lang plezier van hebben.

Op het forum staan ook wat ervaringen over Protech en hoewel de bescherming zelf niet eens zo heel slecht lijkt, is de mate van lakherstel die daaraan voorafgaat matig tot slecht. Dit klinkt gek voor een nieuwe auto, maar die worden zelden tot nooit in een strakke staat afgeleverd (kijk even rond op het showoff gedeelte van dit forum). Daarbij zitten er strikte voorwaarden vast aan Protech, zoals de jaarlijkse terugkeer en het strikt gebruiken van bepaalde producten. Alsnog geldklopperij dus.

Als je er niet zelf aan wilt beginnen dan zou ik je adviseren om naar een detailer te gaan en een "new car treatment" met een coating af te nemen. Daar ga je heel lang plezier van hebben. Dat hoeft zeker geen 990 euro te kosten en van het geld dat je overhoudt kun je je eigen onderhoudsspullen kopen (win-win).
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
Ja idd, ik wil hem graag zelf wassen met de juiste producten. Maar er zijn zoveel producten op de markt dat ik het allemaal niet zo goed weet. Ik heb daarnet mijn bus Ultimate Wash & Wax teruggebracht naar de winkel en gewisseld met de Supreme Wheel Brush van Meguiars. Van kuisproducten heb ik dus nu nog niks en hoop ik op jullie goede raad. Op de lak zit ook een niet al te grote sticker, hoef ik daar ook rekening mee te houden?
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is het zelf doen met bijstand van een ervaren rot. Ik heb bvb een maat die een eigen zaak heeft in detailen. Ik ben toen een paar keer naar zijn shop gaan kijken en naderhand een offerte laten maken. Na van de shock bekomen te zijn gevraagd wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het moet doen. Nadat ik alles in huis had heeft hij bij mij thuis op menne favoriete stoel mijn bier opgelopen terwijl hij mij waar nodig assisteerde. Ik heb al het werk gedaan maar had steeds wel back up
 
Dat kan ik mss ook wel is doen dat is waar. Ik was mijn auto wel altijd in een wasbox, maar gebruik er wel de schuimborstel niet, lijkt mij maar een krassenmaker. Ik neem altijd men Meguiars emmer en Gold Class shampoo mee. Dat was wel voor mijn dagelijkse auto. Voor de plezier auto wil ik gerust wat meer gedetaileerde dingen kopen.