• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in auto-poets land

Batgirl

Detailing trainee
30 apr 2019
24
25
Zoetermeer
Hoi,

Sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaresse van een gloednieuwe Toyota CH-R in de kleur metallic zwart. Mijn goede voornemen is om mijn nieuwe bolide (de kinderen hebben ‘m The Batmobile genoemd) mooi schoon te houden en vooral niet door de krasstraat heen te halen. Vandaag dan ook bij carclean geweest en een mooie startset gekocht en driftig aan de gang gegaan.
Had er veel plezier in, dus daarom ook aangemeld op dit forum om meer te weten te komen over de wereld van het autopoetsen

Laatst bewerkt:
Welkom Batgirl, ook al duidelijk hoe je één en ander zou moeten gebruiken? Als ik je lijstje zie, ontbreekt daar minstens 1 grid voor in de spoelemmer.

Laatst bewerkt:
Welkom Batgirl, ook al duidelijk hoe je één en ander zou moeten gebruiken? Als ik je lijstje zie, ontbreekt daar minsten 1 grid voor in de spoelemmer.
Ook een zwarte grid heb ik gekocht idd, dank voor de toevoeging :)

Daarnaast wat filmpjes bekeken over stappenplan wassen aanbrengen wax.
Auto is schoon, lekker zacht en glimt mooi, dus voor een 1e keer zeker geslaagd, al heb ik wel ideeen om het een volgende keer handiger te doen.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe auto. Je legt de lat meteen hoog met die kleur. Mooi hoor. Veel schadevrije kilometers gewenst.
En ook al meteen geïnvesteerd in goede materialen om je auto mooi te houden. Hulde.

Iedereen is hier ook altijd op zoek hoe het detailen handiger, beter, slimmer en/of sneller te doen, dus welkom bij de club.

Een foto van je mooie nieuwe bezit wordt hier trouwens ontzettend gewaardeerd, mocht je toevallig een foto van je auto gemaakt hebben...

• Leuk
Reacties: Batgirl
Welkom op het forum.
Gefeliciteerd met de nieuwe CH-R en veel veilige kilometers en detailplezier toegewenst.
Goed begin met een bezoekje aan Carclean. Je zal inderdaad bij iedere wasbeurt en andere detailing aktiviteiten steeds betere manieren vinden. Blijven doen en oefenen (en vragen).

• Leuk
Welkom op het forum en gefeliciteerd je de nieuwe bolide! Mooie auto hoor.

Als beginnende detailer kan ik je vertellen dat je vanzelf handigheid en dus meer snelheid krijgt in het wassen en onderhouden. Maar als je de smaak echt te pakken krijgt komen er vanzelf weer meer stappen en detailklusjes bij ;)

Mooie starterset ook, ben zelf heel erg tevreden met de 845 wax.

Gebruik je trouwens een aparte emmer en spullen voor de velgen? Dat is wel aan te raden, dan hou je alles qua velgen (ook eventueel velgenborstel, kwast en/of velgenmit) mooi gescheiden van de emmers en spullen voor de lak.

De 845 wax kan je trouwens ook prima op de velgen aanbrengen, misschien niet de bescherming van specifieke velgen wax/producten maar het maakt schoonmaken wel veel makkelijker. Wel altijd een aparte pad gebruiken voor de velgen en deze nooit meer voor iets anders (lees: de lak) gebruiken.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en vele veilige km’s gewenst!

• Leuk
Dank voor de tip! Stond idd al op mijn uitzoek lijstje hoe ik het plastic ook kan onderhouden.
Gyeon Trim is erg goed op hard plastic delen ,
-schoonmaken
-ontvetten met Gyeon Prep
-dun aanbrengen en zo goed als gelijk weer gestructureerd afnemen
Niet goedkoop maar een standtijd van maanden!

Zacht rubberen delen (raamrubbers bv) gebruik ikzelf Solution finish voor.

• Leuk
Welkom op het forum en gefeliciteerd je de nieuwe bolide! Mooie auto hoor.

Als beginnende detailer kan ik je vertellen dat je vanzelf handigheid en dus meer snelheid krijgt in het wassen en onderhouden. Maar als je de smaak echt te pakken krijgt komen er vanzelf weer meer stappen en detailklusjes bij ;)

Mooie starterset ook, ben zelf heel erg tevreden met de 845 wax.

Gebruik je trouwens een aparte emmer en spullen voor de velgen? Dat is wel aan te raden, dan hou je alles qua velgen (ook eventueel velgenborstel, kwast en/of velgenmit) mooi gescheiden van de emmers en spullen voor de lak.

De 845 wax kan je trouwens ook prima op de velgen aanbrengen, misschien niet de bescherming van specifieke velgen wax/producten maar het maakt schoonmaken wel veel makkelijker. Wel altijd een aparte pad gebruiken voor de velgen en deze nooit meer voor iets anders (lees: de lak) gebruiken.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en vele veilige km’s gewenst!
Ik heb vanuit huis een oude klusjes emmer gepakt als 3e emmer voor de velgen.
Heb idd ook een velgenborstel aangeschaft en een aparte pad gebruikt voor de velgen ook maar een wax te geven, was een tip van de winkel.
Merk al hoe meer ik lees, ik enthousiast word om de volgende keer nog grondiger te werk te gaan.

Ook mooi om te lezen hoe behulpzaam iedereen hier is, en de newbies zoals ik van allerlei tips en tricks te voorzien.

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe auto. Je legt de lat meteen hoog met die kleur. Mooi hoor. Veel schadevrije kilometers gewenst.
En ook al meteen geïnvesteerd in goede materialen om je auto mooi te houden. Hulde.

Iedereen is hier ook altijd op zoek hoe het detailen handiger, beter, slimmer en/of sneller te doen, dus welkom bij de club.

Een foto van je mooie nieuwe bezit wordt hier trouwens ontzettend gewaardeerd, mocht je toevallig een foto van je auto gemaakt hebben...

De Batmobile na z’n poetsbeurt :)
AE6424A8-6092-4EDD-A6BD-725878729EB9.webp

Hoi welkom,

Erg leuke auto, lijkt echt op een batmobiel idd :)

Zelfs de remklauwen in het zilver... erg netjes. Alleen een beetje jammer van Toyota dat ze geen zwart plaklood hebben gebruikt.

• Leuk