• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in detaling, welke producten raden jullie aan?

dannyN

Detailing rookie
1 mei 2019
6
2
Culemborg
Beste forum leden,

Onderlaatst heb ik mijn auto een volledige detailing kuur gegeven. en deze gewaxd met Turtle Wax Metalic ptfe wax. Nu is mijn vraag, hoe onderhoud je zo'n wax nu? ik zie veel over spray wax. moet ik dan rekening houden met de wax die eronder zit of mag dit elke willekeurige spray wax zijn. Verder zoek ik nog een goede bug remover. nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag hoor ik van jullie welke jullie aanbevelen. ik was mijn auto iedere week bij de doe het zelf was box. dus heel vies word de auto ook niet.

Met vriendelijke groet,

Danny
 
Verschillende mogelijkheden om de wax te onderhouden.
Kan met produkten die je opspuit paneel per paneel en vervolgens goed afspuit met de HD.
Vb: Gyeon Wet Coat. Monello Acquafobia. Sonax Spray and Seal. Of héél simpel: Bathe+ foamen over de wagen en afspuiten.

Je kan ook handmatig gaan aanbrengen.
Vb: Gyeon Cure. Dodo Red Mist. Beadmaker.

Of werken met spray waxen.
Vb: Optimum Spray Wax. Meguairs Ceramic Wax.

Opties genoeg.


Als bug remover vind ik persoonlijk Gyeon Bug&Grime goed. Is wel niet LSP safe. (Tast waxlaag aan).
 
Welkom op het forum Danny.

Je wax onderhouden en een insectenverwijderaar gaan helaas niet zo goed samen. Dus probeer zoveel mogelijk om insecten alleen met wassen te verwijderen. Als je toch echt een insectenverwijderaar nodig hebt, dan zal dit de standtijd van je wax niet ten goede komen.

Qua spraywaxen e.d. heb je al voldoende suggesties ontvangen. Maakt allemaal niks uit over welke wax dit gaat.
 
Super bedankt voor de reacties allereerst! Ik vroeg me alleen af wat jullie van de hot wax/lak conserveren van de doe het zelf wasbox vinden. Mist deze een van de verzorgende eigenschappen die een spray wax bijvoorbeeld wel heeft?
 
Meestal is dat spul amper een wax te noemen. :p

Zodra je een waxlaag hebt aangebracht, kan je deze onderhouden (+ eigenlijk nog wat extra bescherming aanbrengen) middels de genoemde producten. Geen van deze producten zal iets aantasten, maar dus zelfs wat extra's voor je achterlaten.
 
@dannyN : beter is om zelf je wagen te beschermen ( wat je hebt gedaan) en te boosten met bovengenoemde produkten. Aangezien jij je wagen bij een wasbox wast, is een Wetcoat of Acquafobia perfect voor jou. Insprayen, afspuiten et voila!
 
Ik denk dat ik een Monelo foam gun set met 5000ml artico foam bestel voor de nilfisk HD. Volgens de reviews is dit een prima product lijkt mij? En begin met thuis wassen. Om me toch een beetje meer hierin te gaan verdiepen. Wil ik de twee emmer methode gaan testen. Ik heb nog een fles turtle wax Zip wax staan dit gebruik ik dan na het foamen. Daarna afspoelen en geyeon wetcoat erover en weer afspuiten. Dit lijkt mij een prima wekelijkse apk voor de lak. Denken jullie dat ik iets vergeet? Ik hoor het graag
 
Ik denk dat ik een Monelo foam gun set met 5000ml artico foam bestel voor de nilfisk HD. Volgens de reviews is dit een prima product lijkt mij? En begin met thuis wassen. Om me toch een beetje meer hierin te gaan verdiepen. Wil ik de twee emmer methode gaan testen. Ik heb nog een fles turtle wax Zip wax staan dit gebruik ik dan na het foamen. Daarna afspoelen en geyeon wetcoat erover en weer afspuiten. Dit lijkt mij een prima wekelijkse apk voor de lak. Denken jullie dat ik iets vergeet? Ik hoor het graag

De stappen zijn prima. Al verwacht ik wel dat de Turtle Wax Zip Wax uiteindelijk de wet coat zal aantasten als je de auto nog een keer gaat wassen.

Als je langer plezier wilt hebben van de wetcoat kan je beter een milde auto shampoo gebruiken zoals Born to be mild. Daar zit dan weer geen wax in, dus zal je in een aparte stap een wax moeten aanbrengen.

Maar dat alles kan natuurlijk altijd nog, je kan prima starten met de Turtle wax Zip wax en kijken hoe het gaat/bevalt.

P.s. Let met een combi product (shampoo/wax) wel extra op met de verwerking. Niet gaan wassen in de volle zon en als het vrij warm is was dan een aantal panelen gelijktijdig i.p.v. de hele auto in eens. De kans op vlekkerig opdrogen van de wax is anders vrij groot.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik wil jullie nog even bedanken voor alle reacties het heeft me enorm geholpen met mijn keus. En misschien een tip voor carclean. Producten sorteren op populariteit in de webshop;)