• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in het assortiment: AlloyGator velgbeschermers

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44
We zijn trots dat we ons officieel dealer én installateur mogen noemen van de AlloyGator velgbeschermers!
Alloy-Gator-Logo-horizontal-RGB.png



De AlloyGator is een product dat op doeltreffende wijze de velgen van je auto beschermt op een onopvallende of juist opvallende wijze. Het is een harde nylon ring die op de rand van de velg wordt gemonteerd. De AlloyGator is enkele jaren geleden ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk en voldoet aan 's werelds strengste veiligheidsnormen en komt bij correcte montage zelfs onder zware omstandigheden niet los.

Het monteren van de AlloyGator is eenvoudig en gemakkelijk zelf te doen mits je enkele gereedschappen gebruikt zoals een krik en een terugslagloze rubberen hamer. Ook zal de band leeg moeten worden gelopen en een pomp of kompressor is dus vereist. Wil of kun je de AlloyGator niet zelf monteren dan is het ook mogelijk om deze door ons te laten monteren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Let op met gepolijste randen met blanke lak. Het is mogelijk dat er vuil tussen de AlloyGator en het lakwerk komt wat kleine adertjes kan veroorzaken. Neem bij twijfel even contact met ons op.

De Originals zijn op dit moment verkrijgbaar in 8 kleuren en de Exclusive in 2 kleuren. Een set Originals is 99 euro incl. BTW en de Exclusives zijn 139 euro incl. BTW. Voor de prijs inclusief montage kun je het beste even contact met ons opnemen met een foto van je auto en de velgen.


Minimale benodigdheden voor installatie:
  • een goede krik.
  • een bandenpomp/kompressor en drukmeter.
  • een goede kniptang (bijvoorbeeld om elektriciteitsbuis mee te knippen).
  • een goede terugslagloze kunststof of rubberen hamer.
Ben je benieuwd hoe de AlloyGators onder je eigen auto zouden staan?
Upload dan een foto van je auto vanaf de zijkant en plaats ze digitaal erop via deze pagina:
https://alloygator.nl/fitting/


Stoeprand demo

Installatievideo

Op onze bedrijfsbus hebben we gekozen om de Gunmetal variant erop te zetten omdat deze kleur terug komt in de bumpers.
Voor en na, de schade is nog heel licht te zien:
Alloy2.jpg


Na:
Alloy1.jpg
 
Nice! :D

Mijn ouders hebben net een nieuwe Ibiza FR met zwarte velgen. Mijn vader maakt er een sport van om de velgen aan stront te rijden en ik had al een keer de Rimsavers geopperd. De rode Rimsavers omdat er ook enkele rode accenten op de zwarte auto zitten en mijn vader de remklauwen ook wel rood zou willen. :p (Lijkt me best wel dik; Zwarte FR, rode accenten en zwarte velgen met een rode rand + klauw!)

@Bikkel - Thanx! Ik wilde nét dezelfde vraag als @RoyR gaan stellen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en RoyR
Ow donders, de prijs is niet wat ik verwacht had. :confused:

De Exclusives zijn bijna de helft duurder als de Originals. Ik begrijp dat de duurdere rond zijn afgewerkt en de goedkopere ''afgehoekt''. Is dit ergens duidelijk te zien? (Rond vs. Hoekig)
 
Ik vraag me af hoe dit heel blijft met banden demonteren bij de garage of bandenboer.

Jammer dat hier eigenlijk nooit een antwoord op gekomen is.
ben nl. ook wel benieuwd of dit na een bandenwissel vervangen dient te worden. Dat lijkt me niet, maar ik zit er wel vaker naast.
 
Ze moeten eraf bij een bandenwissel.
Heb je al eens de schade gezien dat zo'n ding kan veroorzaken als er eentje loskomt?
Er circuleren foto's en filmpjes van, zou ik nooit monteren.
 
Ik heb ze nu een aantal maanden op de velgen liggen. Heb ze zelf gemonteerd en er ook al eens 1 afgehaald.
Dit is geen probleem. Ik heb gekozen voor de Alloygators om oude stoeprand schade te verbergen.
Uiteraard had ik ook de velgen kunnen laten repareren, maar aangezien ik aan het sparen was voor de volgende auto, heb ik hier voor gekozen.
Ik was nu klaar voor 70 euro... (was een korting bij CC) Ben ik helemaal gelukkig? Nee, niet echt, maar ik stoor me nu een stuk minder aan mijn velgen...
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Je kunt dan zeker voor de Alloygators gaan, die voorkomen zeker de nodige schade.... maar...
doordat je 'velgen' nu breder worden, raak je wel sneller de stoepranden met je Alloygators.
Dit ga je toch wel zien, ondanks dat je wat van de schade kunt 'wegsnijden'.
Dit is wel iets om rekening mee te houden...
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik heb Alloygators geplaatst op de wielen van onze nieuwe auto. Er was dus geen schade te verbergen maar schade te voorkomen. Het is wel een beetje werken om de Alloygators goed te plaatsen maar je kan het perfect zelf doen. Als ze goed geplaatst zullen ze niet zo snel loskomen zoals op die youtube filmpjes. Op de meeste daarvan zie ,je trouwens dat ze niet geplaatst zijn zoals het moet. En vind je ze duur? 25 Euro per wiel en wees gerust, na 20.000 km hebben ze al veel velgschade voorkomen hoor! Dan ben ik blij dat ik met 25 EUR per "beschadigde velg" een "nieuwe velg" heb.
 
Heb ik het juist dat the Gators eerder bedoeld zijn om schade te voorkomen, en the Savers om al aangerichte schade een beetje te verbergen? Alloygators zouden niets doen aan het zicht van mijn oude velgen, maar wel de nieuwe beschermen (en omgekeerd). Is wat lastiger aan te brengen zie ik, en ik denk zelfs dat het niet onverstandig is om het te laten doen (of het één keer zien doen). Ik denk er nog even over na, maar duur is erg relatief inderdaad. 25 EUR per schade versus zeg 100 EUR (herstelling) per schade. En raken doe je die stoepranden toch, tenzij je Senna heet of zo (en dan nog...)
 
Heb ik het juist dat the Gators eerder bedoeld zijn om schade te voorkomen, en the Savers om al aangerichte schade een beetje te verbergen? Alloygators zouden niets doen aan het zicht van mijn oude velgen, maar wel de nieuwe beschermen (en omgekeerd). Is wat lastiger aan te brengen zie ik, en ik denk zelfs dat het niet onverstandig is om het te laten doen (of het één keer zien doen). Ik denk er nog even over na, maar duur is erg relatief inderdaad. 25 EUR per schade versus zeg 100 EUR (herstelling) per schade. En raken doe je die stoepranden toch, tenzij je Senna heet of zo (en dan nog...)

Edit: als ik er echt goed naar kijk zie ik dat loskomen toch echt niet zomaar gebeuren. Die zitten echt wel "klem" hoor. Mits natuurlijk goed geinstalleerd... en het is geen leuke snelle job, banden leeg laten lopen, de juiste hamer (zou ik moeten kopen, mag geen "terugslag hebben", en geen schade veroorzaken), nog 2 keer rond gaan om zeker te zijn, banden weer oppompen. Als je ongeduldig bent (zoals ik vaak) dan kan ik me wel voorstellen dat ze ergens op de E19 eindigen.

Edit: zo'n drukke week gehad dat ik zelfs een edit niet meer goed krijg, man man! :p:neutral: