• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in het foamen

tobber

Detailing trainee
23 jul 2013
20
47
Hallo allemaal.
Er zijn hier waarschijnlijk al veeel vragen geweest over het foamen.
Voor mij is het nieuw een wou toch een aantal specifieke vragen stellen.

De gekochte foam is van valet pro : advanced neutral snow.
het apparaat kwazar orion alkaline foamer.

Ik rijd met een Dacia Lodgy ( redelijk grote wagen )

Wat zijn de beste mengverhoudingen voor erg vervuild en mild vervuild ? + hoeveel product aanmaken ongeveer ?

Mag je het foam in het apparaat laten of is het best dit altijd goed schoon te maken? Dit voor de levensduur van sluitingen en zo voort.


Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten Tom
 
ValetPro zegt 1:20 in pompverstuiver en 1:4 in een gewone HD foam gun. Dus misschien even de 1:20 proberen. Geconcentreerder kan afhankelijk van de vervuiling. Het zal zelf even experimenteren worden. Ik heb enkel ervaring met een foam gun. Het product zelf is wel goed!
 
Handleiding


Pre-Wash:

Voor insecten en zware vervuiling 1:20 en voor lichte vervuiling 1:30 verdunnen in een pompverstuiver.


Snow Foam:
  1. 1:4 verdunnen met water in de foamfles.
  2. Laat 5 minuten weken.
  3. Vervolgens afspuiten met een hogedrukreiniger.


Velgenreiniger:
Puur gebruiken voor zwaar vervuilde velgen, voor normale vervuiling 1:10 verdunnen.