• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Joël uit het midden des lands

Joel 1987

Detailing trainee
11 feb 2021
19
45
Dag allemaal,

Zojuist een account aangemaakt om me wat in te lezen over het poetsen/detaillen van mijn auto.

Over mezelf:
Joël, 33 jaar, getrouwd en vader van een zoon. Woon in een leuk dorp op de Veluwe.
Sinds een week eigenaar van een prachtige Mazda 6 sportbreak uit 2014. Auto zelf uit Duitsland gehaald. Ik ben nog in afwachting van alle papieren enz. om de weg op te mogen. Hiervoor had ik een Mazda 3 GT-M sedan uit 2006.
Auto wil ik graag netjes houden, dus vandaar dat ik graag wat informatie verzamel bij de mensen die hier ervaring mee hebben :)

We hebben ook nog een 2e auto voor het huis staan, een zwarte Daihatsu Sirion2 1.3 Sport.
Wat een ideale auto is dat! Mijn vrouw rijdt daar voornamelijk in, en dat vind ze heerlijk!

Dat was het voor nu wel even denk ik :)

Foto's zullen het hier ook vast goed doen dus bij deze een foto van de Mazda:

8ELXEUX.jpg
De Mazda tijdens de keuring bij de RDW!
 
Laatst bewerkt:
Welkom Bro! Mooie Mazda, hopelijk krijg je de papieren vlot.
Zo'n Sirion2 is echt een goede auto. Snap goed dat je wederhelft er schik mee heeft. Ik woon regio Arnhem, mocht je eens hulp willen.
 
*bericht verwijderd*

Mijn originele bericht heb ik verwijderd, een dergelijk verzoek is niet gewenst op dit forum begrijp ik.
Excuses daarvoor!
 
Laatst bewerkt:
Het forum is inderdaad niet bedoeld voor deze oproepen. ;)

Voor de gemiddelde bedragen die een detailer vraagt, kan je waarschijnlijk alle spullen zelf aanschaffen. Er wordt toch makkelijk twee dagen aan je auto gewerkt en dat tikt aan.

Je eerste post begon enthousiast en je ging je er lekker in verdiepen. Viel het uiteindelijk allemaal wat tegen?
 
@Quantoxx
Bedankt voor je reactie, excuses dat ik een oproep doe waarvan dat eigenlijk niet de bedoeling is hier op het forum.

Het is een combinatie van verschillende dingen. Helaas heb ik geen eigen oprit/schuur waar ik fijn kan werken. De auto staat wel recht voor het huis, maar dat werkt toch wat minder fijn als op eigen terrein. Daarbij ontbreekt het me aan tijd/geduld om het mezelf goed aan te leren, en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer door alle mogelijkheden die er zijn.
Misschien moet ik het toch wel gaan proberen en het DAP setje dat hier te koop staat aanschaffen.....
 
Je hoeft je niet aan mij te verontschuldigen. ;) Ik ben ook maar één van vele hier op het forum.

Ah, kan ik mij voorstellen. Ik zatook te denken dat je twee auto's hebt en dus netjes kan maken/houden. Dat scheelt al weer in die primaire uitgaven aan spullen.
Stel dat je de auto ergens laat detailen, je zal daarna ook goed onderhoud moeten doen. Hier zijn ook al wat spullen voor nodig, maar dan heb je ook veel meer/langer plezier van je auto.

Denk ook aan krasjes, schaven en andere poespas zelf makkelijk verwijderen. Sneller waxen, ramen netjes maken, etc.
 
Heb je helemaal gelijk is, het zou zeker fijn zijn als ik het 'gewoon' zelf kan. Daar is alleen wel wat tijd en geduld voor nodig.
Hier thuis zijn er helaas nog wel meer klusjes die wat tijd vragen, dus ik moet m'n tijd wat zien te verdelen over verschillende projecten ;)
 
Wat @Quantoxx zegt; gewoon in een vrij weekend met lekker weer één of twee panelen per keer doen en dan gaandeweg 'ervaring' opdoen met het polijsten. Zo heb ik het in beginsel ook gedaan, ook omdat ik de auto niet een paar dagen op 'inactief' kon zetten. Gewoon op je dooie gemakje, drankje erbij en rustig aan beginnen! ;)
 
Welkom! Als je de auto wel in de wasbox kunt wassen kun je thuis, indien je tijd hebt natuurlijk, ook gewoon een wax aanbrengen om de auto toch te beschermen. Hier ontbreekt het ook wel eens aan tijd en dus deel ik de klusjes op. Vorige week bv enkel een wasje tussendoor en een paar uurtjes gevonden om de ramen in de coating te zetten. Volgend weekend heb ik een beetje tijd en zijn de velgen aan de beurt voor een grondige reiniging + bescherming. Op die manier blijft de hobby toch leuk! En ook zonder een DAP kun je de auto mooi en netjes houden.